خبرگزاری رویترز: نامه ۸۳ سازمان و شخصیت بین‌المللی حقوق‌بشری به کمیسر عالی حقوق بشربرای جلوگیری از اعدام محمد جواد وفایی ثانی

ولکر ترک، کمیسر عالی حقوق‌بشر سازمان ملل متحد: ما اطلاعاتی در این مورد دریافت کرده‌ایم و در حال پیگیری و جمع‌آوری اطلاعات تکمیلی هستیم

خبرگزاری رویترز پنجشنبه ۲۹تیر در خبری در رابطه با اعدام قریب‌الوقوع محمد جواد وفایی‌ثانی نوشت:

در نامه‌یی که روز پنجشنبه منتشر شد، دهها مدافع حقوق‌بشر و وکلای برجسته و دادستانهای سابق در نامه‌یی به کمیسر عالی حقوق‌بشر سازمان ملل از او خواستند تا برای جلوگیری از اعدام یک بوکسور ایرانی مداخله کند. محمدجواد وفایی ثانی که به‌دلیل نقش داشتن در تظاهرات ضددولتی در سال ۱۳۹۸ به زندان افتاده بود، روز چهارشنبه از قطعی شدن حکم اعدامش مطلع شد.

در این سند که توسط ۸۳ نفر از جمله قاضی سانگ هیون سانگ، رئیس سابق دادگاه کیفری بین‌المللی امضا شده است، آمده است: «ما از شما می‌خواهیم که فوراً از مقامات رژیم ایران بخواهید حکم اعدام قریب‌الوقوع محمد جواد وفایی ثانی را متوقف کند.

ولکر ترک، کمیسر عالی حقوق‌بشر سازمان ملل متحد گفت: ما اطلاعاتی در این مورد دریافت کرده‌ایم و در حالپیگیری و جمع‌آوری اطلاعات تکمیلی هستیم. رژیم ایران سال گذشته با تظاهرات بزرگی که با کشته شدن مهسا امینی ۲۲ساله در بازداشت گشت ارشاد آغاز شد، به لرزه درآمد. از آن زمان تاکنون، حداقل هفت نفر به‌دلیل احکام مرتبط با اعتراضات اعدام شده‌اند. حاکمان آخوندی، دشمنان کشور را به دامن‌زدن به آن متهم کرده‌اند.

لطفا به اشتراک بگذارید: