اعتراف خبرگزاری حکومتی به تبدیل «بازار تهران» به «یک چالش ایمنی»

«بازار تهران یک چالش از نگاه ایمنی!».

این خبر خبرگزاری حکومتی ایلنا است که ۲۳خرداد دربارهٔ نبود کمترین استانداردهای ایمنی در بازار تهران درج کرد.

ایلنا به بی‌تفاوتی کارگزاران رژیم نسبت به‌ایمنی و جان مردم اذعان کرد و نوشت: «چالش ایمنی (بازار تهران) سال‌هاست که مطرح می‌شود و موضوع امروز و دیروز نیست و بارها در خصوص وضعیت ایمنی بازار تهران صحبت شده است، اما در نهایت شرایط ناایمنی بازار تهران هم‌چنان ادامه دارد».

این خبرگزاری حکومتی افزود: «این روزها آتش‌سوزی در بازار، به حادثه‌یی پرتکرار در تهران تبدیل شده است. همین هفته گذشته بود که باز هم دود، آسمان محدوده مرکزی تهران را سیاه کرد... اگر چه بازار تهران بارها و بارها توسط کارشناسان آتش‌نشانی بازدید شده و به‌طور مرتب اخطارها برای اماکن ناایمن در بازار ارسال می‌شود و حتی دستورالعمل ایمنی نیز برای رفع خطر ارائه شده است، اما قصه پرتکرار ناایمنی بازار و آتش‌سوزی در بخش‌های مختلف آن هم‌چنان ادامه دارد».

ایلنا می‌نویسد: «ه گفته کارشناسان حوزه ایمنی چالشهای بازار تهران این نقطه را به یک نقطه پرخطر تبدیل کرده است و کارشناسان بارها درباره سیستم کابل‌کشی برق در راسته‌های اصلی، سراها و مغازه‌های بازار بزرگ تهران که فاقد استانداردهای لازم بوده و هم‌چنین نبود سیستم گازکشی و مستقر شدن رستورانهای متعدد در نقاط مختلف بازار با منابع حجیم تأمین گاز و کپسول‌های بزرگ مقیاس هشدار داده‌اند».

یک کارگزار رژیم به‌نام عبدولی هم به‌ایلنا گفت: «در بازار تهران کارگاهها و پاساژهای ناایمن متعددی وجود دارد. یکی دیگر از چالشهای بازار تهران که در آمار سال‌های اخیر از مواردی است که باعث بروز آتش‌سوزی در بازار تهران شده، موضوع برق است که بیشترین علت حریق در بازار است. هم‌چنین با توجه به این‌که بخش‌های عظیمی از بازار تهران از گاز برخوردار نیستند دومین عامل حریق در بازار تهران استفاده غیراصولی از کپسول‌های گاز و گاز پیک‌نیکی است».

لطفا به اشتراک بگذارید: