هفت روی هفت ـ چرا رژیم آخوندی دست به رونمایی از موشک جدید بالستیک زد؟

گفتگو با علی خدایی صفت و اسحاق علی نژاد

سپاه پاسداران روز سه‌شنبه، ۱۶ خرداد، با رونمایی از یک موشک مدعی شد که این موشک از نوع «هایپرسونیک» است. هایپرسونیک نوعی از موشک‌های مافوق صوت است که می‌تواند ۱۵ برابر سرعت صوت حرکت کند.

رسانه‌های حکومتی ایران و مسئولان سپاه مدعی شده‌اند این موشک که «فتاح» نام گرفته، می‌تواند «از همه سامانه‌های سپر موشکی عبور کند»، اما برای این مدعای خود مدرکی ارائه نکردند.

برد این موشک ۱۴۰۰ کیلومتر، سرعت آن ۱۳ ماخ و موتور آن از نوع کروی با سوخت جامد اعلام شده است.

رئیسی جلاد در نمایش قدرت‌نمایی و رونمایی از موشک ساخت سپاه پاسداران، که با هزینه گزاف و به بهای گرسنگی و فشار معیشتی بر مردم ایران برگزار می‌شود، به‌طور مسخره‌ای ادعا کرد: موشک برای موشک نزدن است نه برای موشک زدن!

رئیسی جلاد ۱۶ خرداد ۱۴۰۲:

قدرت نظامی و دفاعی و موشکی ایران بازدارندگی داره از تعرضهای دشمن از تهاجم دشمنان نه تهاجم، فکر هجوم فکر تعرض به جمهوری اسلامی ایران را هم در سر نپرورانند.

موشک رو می‌سازیم برای این‌که مورد تعرض دشمنان قرار نگیریم از یک قدرتی برخوردار باشیم که دیگران در ذهنشون تعرض به ایران اسلامی ایجاد نشه نه فقط بر زبان جاری نکند در ذهنشون ایجاد بشه که یک روزی می‌تونن به جمهوری اسلامی تعرض بکنند در واقع موشک برای موشک نزدن است نه برای موشک زدن...

 

 

لطفا به اشتراک بگذارید: