پدر بزرگوار مجاهد عباس کاظمی جاودانه شد و پیام خانم مریم رجوی

پدر بزرگوار مجاهد عباس کاظمی جاودانه شد

پدر کاظمی، یار وفادار و دیرین مجاهدین به دیار رفیق اعلا شتافت و به فرزندان شهیدش، مجاهدان قهرمان رسول، ابراهیم و مهدی پیوست. او که در سال۱۳۱۰ هجری- شمسی در اطراف اصفهان چشم به جهان گشود، سنین جوانی را به کشاورزی و مشاغل آزاد سپری کرد.

پس از انقلاب ضدسلطنتی، پدر و فرزندان و بستگانش به هواداری از مجاهدین برخاستند و در مبارزات فشرده سیاسی علیه ارتجاع و انحصار طلبی مجاهدین در برابر سارقان انقلاب مردم ایران فعالانه شرکت داشتند. پس از سرفصل سی خرداد و شروع دوران اعدامهای وحشیانه و سرکوب ضدبشری خمینی و به‌دنبال شهادت فرزندانش، پدر کاظمی که تحت شدیدترین فشار و آزار دژخیمان و عوامل سرکوبگر خمینی قرار داشت، ناگزیر از جلای وطن شد.

دو فرزند پدر، مجاهدان دلیر رسول کاظمی در بهمن ۱۳۶۵ و ابراهیم کاظمی در فروردین ۱۳۶۲ به دست دژخیمان جنایتکار خمینی به‌شهادت رسیدند.

برادر زاده و داماد پدر، مجاهد دلیر مهدی کاظمی نیز در عملیات کبیر فروغ جاویدان در نبرد با پاسداران فاشیسم دینی، به‌شهادت رسید و به جاودانه فروغها پیوست.

پدر کاظمی پس از رسیدن به سوئد در ارتباط به سازمان قرار گرفت و فعالانه در تظاهرات و فعالیت‌های خارج کشور در حمایت از نبرد مجاهدین برای آزادی مهین فعالانه شرکت می‌کرد. از افتخارات پدر کاظمی که بارها در جمع عاشقان آزادی مردم ایران باز گو می‌کرد شرکت در قرارگاههای بی‌قراران در جوار مرزی میهن بود. او بارها از بودنش در شهر اشرف تعریف می‌کرد و از این‌که مدتها لباس شرف و افتخار ارتش آزادی را به تن کرده، به خود می‌بالید.

پدر کاظمی بر مرزبندیهای مقاومت با دشمن ضدبشری و عوامل رنگارنگش تأکید بسیار داشت و از مدافعان سرسخت مجاهدین در برابر کین توزی خمینی و خامنه‌ای و پاسدران سیاسی و عوامل رژیم بود و ارادت خالصانه و عاشقانه‌اش به رهبری پاکباز مقاومت و جایگاه آنها در پیشبرد مبازره مردم مظلوم ایران برای رهایی از ستم شاه و شیخ را در همه جا ابراز می‌کرد. پدرکاظمی در کارزار مقابله با کودتای ارتجاعی – استعماری ت۱۷ژوئن و در تحصن مقابل مقر شورای ملی مقاومت شرکت داشت.

او هم‌چنین از شرکت‌کنندگان فعال در تحصن یاران مقاومت و اشرف‌نشانها در ژنو علیه حملات وحشیانه مزدوران و عوامل جنایتکار خامنه‌ای به مجاهدان اشرفی بود.

ایرانیان مقیم سوئد چهره پدر کاظمی با لهجه شیرین اصفهانی را در صفوف تظاهرات و در میز کتابهای گوناگون هواداران مقاومت در مرکز شهر استکهلم در خاطر دارند.

خانم مریم رجوی درگذشت پدر کاظمی را به بستگان و همشهریانش و به یاران اشرف‌نشان تسلیت گفت و با آروزی علو درجات برای این پدر بزرگوار مجاهد، گفت: خوشا به سعادتش که در برابر شقاوت جلادان حاکم بر ایران سرخم نکرد و تا پرواز جاوادانگی‌اش شجاعانه ایستاد و سرفرار و رستگار شد.

لطفا به اشتراک بگذارید: