الحره- شورای ملی مقاومت ایران از پروژه گسترده سپاه پاسداران برای فروش غیرقانونی نفت و تأمین مالی تروریسم پرده برداشت

الحره در آمریکا گزارش داد:

روز چهارشنبه شورای ملی مقاومت ایران از پروژه گسترده سپاه پاسداران ایران برای فروش غیرقانونی نفت و تأمین مالی تروریسم پرده برداشت.

در کنفرانسی که در پایتخت آمریکا برگزار شد اپوزیسیون ایران اسناد و نامه‌های محرمانه رد و بدل شده بین مقام‌های رژیم ایران را نشان داد. اپوزیسیون فاش کرد که چگونه رژیم ایران تحریم‌های بین‌ا‌لمللی اعمال شده در زمینه‌های نفت و پتروشیمی را دور زده و از این پولها برای اجرای عملیات خود در خارج و رویارویی با تظاهرات در داخل کشور استفاده می‌کند.

اسناد و پیام‌هایی که الحره به زبان ایرانی به دست آورده و به انگلیسی نیز ترجمه شده است، بر روی شرکت بازرگانی پتروشیمی بین‌الملل (PCCI) که در سال ۲۰۰۰ تأسیس شده متمرکز است.

الحره افزود: اپوزیسیون ایران هم‌چنین می‌گوید که شرکت PCCI، نفت ونزوئلایی را نیز به فروش می‌رساند. نامه‌یی به تاریخ ۱۳ ژانویه ۲۰۲۱ قرارداد فروش پنج میلیون بشکه نفت خام ونزوئلایی را به مدت یک سال خاطرنشان می‌کند.

سازمان مجاهدین خلق خاطرنشان می‌کند که مأموریت این شرکت علاوه بر فروش نفت به سوریه هم‌چنین فروش «سموم اوره» است که برای ساخت مواد منفجره استفاده می‌شود و وزارت دفاع ایران برای حوثیهای یمن تولید می‌کند.

نامه ارائه شده از سوی سازمان به تاریخ ۱۳ ژانویه ۲۰۲۱ خاطرنشان می‌سازد که این شرکت به‌عنوان یک شرکت خارجی عملیات تبدیل پول و ارز را به شایستگی انجام می‌دهد. این شرکت مواد ساخته شده توسط شرکتهای ایرانی را خریده و به مزدوران خارجی می‌فروشد.

اپوزیسیون ایران از کنگره آمریکا خواستار ارائه لوایح جدید برای ممانعت از ایران برای دور زدن تحریم‌ها شد و گفت، هر دلار در خزانه رژیم برای تروریسم در خارج و سرکوب در داخل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لطفا به اشتراک بگذارید: