سردژخیم قضاییه جلادان: دستگیرشدگان اغتشاشات که باید اعدام شوند، حکمشان اجرا خواهد شد

​​​​​​​خبرگزاری سپاه پاسداران ۹خرداد ۱۴۰۲:

رئیس قوه قضاییه گفت: امروز در برخی از این ناهنجاریها، دست دشمن برای ضربه زدن به نظام آشکار است؛ بر همین اساس دستگاههای اطلاعاتی ما باید این جریانهای سازمان‌یافته را که با عناصر ضدانقلاب مرتبط هستند، شناسایی و معرفی کنند.

اژه‌ای گفت: امروز در برخی از این ناهنجاریها، دست دشمن برای ضربه زدن به نظام، آشکار است؛ بر همین اساس، دستگاههای اطلاعاتی ما باید این جریانهای سازمان‌یافته را که با عناصر ضدانقلاب مرتبط هستند، شناسایی و معرفی کنند و مطمئن باشید که این طیف از عناصر به اشدّ مجازات می‌رسند.

محسنی اژه‌ای ‌تصریح کرد: در این رابطه باید به این نکته نیز توجه شود که دشمن با عملیات روانی و بمباران‌کردن اذهان جوانان و با بهره‌گیری از برخی نقاط ضعف موجود، درصدد ایجاد دوقطبی‌هایی در جامعه ما و به هم زدن انسجام و صفوف واحد مردم است؛ دشمن می‌خواهد افراد جامعه ما را در مقابل هم قرار دهد. لذا باید کاملاً هوشیار باشیم.

اژه‌ای ادامه داد: باید پس از تفکیک صفوف، در قبال افراد فریب‌خورده، به‌صورت فردی و جمعی در خانواده‌، مدرسه، دانشگاه و کف خیابان، اقدامات فرهنگی و تبلیغی و ایجابی انجام داد؛ البته با عناصری که عناد دارند و لجوج هستند نیز باید با شیوه مقتضی مواجه شد.

وی با اشاره به توطئه‌های شوم دشمنان در جریان اغتشاشات نیمه دوم سال گذشته گفت: دشمنان در قالب اغتشاشات نیمه دوم سال گذشته، خواب براندازی، تجزیه و به هم ریختن کشور را دیده بودند اما دشمن در نیل به هدف خود، کاملاً شکست خورد.

اژه‌ای گفت: در جریان این اغتشاشات، صف معترضان و کسانی که حرفی داشتند و حتی ممکن بود حرف خود را به زبان تند بگویند، با عناصر وابسته به دشمن جدا شد؛ آنها که به واسطه اعمال خود طبق قانون باید اعدام می‌شدند و یا باید اعدام شوند، بدون مجامله و البته در عین رعایت کامل موازین قانونی و عدل و انصاف، حکمشان اجرا شده یا خواهد شد؛ اما آنهایی که فریب خورده بودند، متنبّه شدند و پس از آن‌که صف‌ها جدا شد، در نتیجه موافقت رهبری، بسیاری مورد عفو قرار گرفتند.

لطفا به اشتراک بگذارید: