انعکاس معامله ننگین و تبادل دیپلمات تروریست رژیم توسط بلژیک در رسانه‌های بلژیک

تلویزیون وی.تی.ام بلژیک ضمن گفتگو با نخست‌وزیر بلژیک قسمتی از مصاحبه علاءالدین توران عضو کمیسیون خارجی شورای ملی مقاومت را پخش کرد.

وی گفت این برای دولت و مردم بلژیک یک شکست است. علت این‌که می‌گویم شکست است، این است که پیامدهای چنین عملی با رژیمی که اصلی‌ترین رژیم صادر‌کننده تروریسم در جهان است موجب تکرار بیشتر آن می‌شود. زیرا آنها را تشویق و تحریک می‌کند که این کار را باز هم انجام دهند و با خود بگویند این سیاستی است که نتیجه داشته است.

تلویزیون ار. ت. ب. اف. بلژیک:

از نظر شورای ملی مقاومت ایران، این تبادل رژیم ایران را ترغیب خواهد کرد تا به‌گروگانگیری خارجیان در (ایران) ادامه بدهد. علاءالدین توران (گفت): «اگر اطمینان داشته باشید که می‌توانید هر کاری اینجا بکنید و به‌زندان بیفتید و بعد از دو سال کسی را در آنجا گروگان می‌گیرید و آزاد می‌شوید، این بهترین تشویق تروریسم است».

ال پست بلژیک ۵خرداد: «شورای ملی مقاومت در اطلاعیه‌یی نوشت: «مقاومت ایران آزادی دیپلمات‌تروریست اسدالله اسدی و بازگشت وی به‌ایران تحت حاکمیت آخوندها را به‌شدت محکوم می‌کند. آزادی این دیپلمات‌تروریست در زمانی صورت می‌گیرد که دادگاه قانون اساسی در حکم خود به‌صراحت اعلام کرده بود دولت بلژیک باید قبل از انتقال محکومان به‌قربانیان اطلاع بدهد... آزادی (این) تروریست باج شرم‌آور برای تروریسم و گروگان‌گیری است (با). نقض آشکار حکم دادگاه، فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران به‌جنایات خود در سرکوب داخلی و تروریسم منطقه‌یی و بین‌المللی ادامه می‌دهد. از اول تا ۲۵می ۱۲۷نفر در ایران اعدام شده‌اند. مقاومت ایران تا حد امکان به‌عدالت‌خواهی در بلژیک و در سطح بین‌المللی ادامه خواهد داد» .

پتر ده‌روور، رهبر گروه N-VA در پارلمان بلژیک، اعلام کرد: اکنون می‌توانیم در نظر بگیریم که اولیویه وان‌دکاستل قربانی معاهدهٴ بلژیک با (رژیم) ایران در مورد انتقال محکومان بوده، تا جایی که (رژیم) ایران فهمید برای آزادی اسدالله اسدی که از سال۲۰۱۸ در بلژیک بازداشت شده بود و یک تروریست شناخته می‌شود، به‌یک گروگان نیاز دارد. دادگاه قانون اساسی در نظر گرفته بود که قربانیان اسدی قبل از هر گونه آزادی احتمالی وی، باید در دادگاه احقاق حق کنند. رأی دادگاه قانون اساسی اصلاً مورد توجه قرار نگرفت. و این از طرف دولت فدرال تأسف‌بار است».

آزادی اسدی، اصلاً جهان را امن‌تر نمی‌کند، بلکه حتی بلژیکی‌ها و به‌طور کلی اروپایی‌ها را در معرض خطرات بیشتری قرار می‌دهد.

لوسوار بلژیک به‌نقل ازشاهین قبادی عضو کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت نوشت: «هیچ‌چیزی آزادی یک سرکرده تروریست را که قصد داشت بدترین فاجعه را در اروپا ایجاد کند، توجیه نمی‌کند. . (این). هم‌چنین نشان می‌دهد که دولت (بلژیک) به‌خوبی می‌دانست که دادگاه علیه آن رأی خواهد داد و به‌همین دلیل رأی دادگاه قانون اساسی را نقض کرده است.

لطفا به اشتراک بگذارید: