رسوایی فساد در خودروهای شاسی بلند؛ استفاده اعضای مجلس ارتجاع از عروس‌ها و دامادها به‌عنوان پوش دزدی

علیرضا بیگی، عضو مجلس ارتجاع به‌ابعاد دیگری از کلان دزدی اعضای مجلس تحت عنوان فساد «خودروهای شاسی بلند» اعتراف کرد.

این عضو مجلس ارتجاع ۶خرداد در ادامه کشاکش میان باندهای مافیای نظام بر سر سهم بیشتر غارت گفت: «برخی نمایندگان با اسامی از قبیل دفترداران، رانندگان، عروس و دامادشان این خودروهای شاسی بلند را دریافت کردند. بنابراین این نمایندگان نسبت به قباحت این کار آگاهی داشتند».

روز ۱۶اردیبهشت هم ارکانی، عضو مجلس ارتجاع اذعان کرد که در فساد خودروهای شاسی بلند علاوه بر مجلس ارتجاع، بالاترین سطوح دولت رئیسی هم شرکت داشتند. ارکانی گفت: «اسناد و مدارکی به دست ما رسیده که حاکی از آن است که برخی از دستگاههای دولتی، خودروهای شاسی بلند خارج از نوبت و خودروهایی با حواله‌های ارزان قیمت دریافت کرده‌اند.

ارکانی لیست ارگانهایی که در این چپاول نقش داشتند را این طور بیان کرد:

ارگان وابسته به رئیسی (ریاست جمهوری نظام)

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

وزارت ورزش و جوانان

وزارت نیرو

وزارت آموزش و پرورش

وزارت علوم

وزارت راه و شهرسازی

سازمان تأمین اجتماعی

سازمان برنامه و بودجه

سازمان صدا و سیمای آخوندی.

موضوع فضاحت خودروهای شاسی بلند از آنجا آغاز شد که علیرضا بیگی، عضو مجلس ارتجاع ابتدای اردیبهشت اذعان کرد که «وزیر صمت رئیسی در استیضاح گذشته ۷۰ خودرو شاسی بلند به مجلس داد».

علیرضا بیگی اعتراف کرد که ۱۷۴تن از اعضای مجلس ارتجاع در چارچوب این فساد در لیست واگذاری خودرو قرار دارند و «نمایندگان به درخواست شرکت جعلی تن دادند و برخی نمایندگان با علم به تبعات نامناسب، اتومبیل دریافت کرده‌اند».

این عضو مجلس ارتجاع افزود: «من سؤال کردم چه ارتباطی وجود دارد بین واگذاری خودروی شاسی‌بلند با به سرانجام نرسیدن استیضاح وزیر صمت رئیسی؟ به هرحال ما می‌دیدیم کِشنده‌ها جلوی مجلس توقف می‌کردند و شاسی‌بلندها را پایین می‌آوردند».

این افشاگری سرآغاز جدال باندی بر سر تصاحب بیشتر سهم غارت شد. تجارت نیوز ۱۶اردیبهشت از ابعاد گسترده‌تر این فساد خبر داد و در خبری با‌عنوان «دعوا بر سر واگذاری خودرو شاسی بلند بالا گرفت»، نوشت: «دریافت خودروهای شاسی بلند فقط محدود به نمایندگان مجلس نیست، گویی اسامی این افراد در اختیار دبیر هیأت تحقیق و تفحص از نهاد ریاست‌جمهوری است و ممکن است به‌زودی در دعوایی دیگر این اسامی را منتشر کند».

لطفا به اشتراک بگذارید: