هشدار وزارت‌خارجه انگلستان،به شهروندان بریتانیایی و دوتابعیتی در صورت سفر به ایران تحت حاکمیت آخوندها در خطر دستگیری، بازجویی یا بازداشت خودسرانه توسط رژیم ایران هستند.

 

هشدار وزارت‌خارجه انگلستان ـ توانایی ما در ارائه کمکهای کنسولی به کسانی که دستگیر شده‌اند، بسیار محدود است

وزارت‌خارجه انگلستان طی اطلاعیه‌یی که در سایت خود منتشر کرد، در مورد سفر اشخاص دو تابعیتی به ایران تحت حاکمیت آخوندها هشدار داد. در این اطلاعیه آمده است: شهروندان بریتانیایی و دوتابعیتی‌های ایرانی-انگلیسی در صورت سفر به ایران در خطر دستگیری، بازجویی یا بازداشت خودسرانه توسط رژیم ایران هستند. داشتن پاسپورت بریتانیایی می‌تواند دلیل کافی برای هدف قرار دادن شما توسط مقامات رژیم ایران باشد. اگر در ایران بازداشت باشید، ممکن است ماهها یا سال‌ها زندانی شوید. توانایی ما برای ارائه کمک کنسولی بسیار محدود است. در شرایط اضطراری - مانند وخامت جدی وضعیت امنیتی - بسیار بعید است که دولت بریتانیا بتواند شما را به‌سرعت از ایران خارج کند. اگر یک تبعه بریتانیایی هستید که از پیش در ایران مقیم هستید، باید به‌دقت حضور خود در آنجا و خطراتی را که با ماندن متحمل می‌شوید، در نظر بگیرید.

بیانیه وزارت‌خارجه انگلستان می‌افزاید: تعدادی از شهروندان دوتابعیتی ایرانی-بریتانیایی به‌طور خودسرانه در ایران بازداشت شده و به گذراندن محکومیت‌های طولانی‌مدت زندان محکوم شده‌اند. در ژانویه ۲۰۲۳ یک تبعه بریتانیایی در ایران اعدام شد. رژیم ایران اخیراً اتباع اروپایی غیرایرانی را که با ویزای توریستی سفر می‌کردند، دستگیر و بازداشت می‌کند. روند قضایی و کیفری در رژیم ایران خالی از استانداردهای بین‌المللی است. اگر شما در ایران بازداشت شوید، پرونده شما در دست مقامات رژیم خواهد بود که خصومت خود با بریتانیا و شهروندانش را نشان داده‌اند. مقامات رژیم ایران افراد دارای ارتباط با انگلستان را به تحریک اعتراضات متهم کرده‌اند. دستگیری دسته جمعی، از جمله دستگیری رهگذران، در حاکمیت رژیم ایران معمول است. هر کسی که در ارتباط با اعتراضات دستگیر شود و تابعیت بریتانیایی داشته باشد، ممکن است به جاسوسی یا تلاش برای تضعیف رژیم ایران، در معرض خطر بازداشت طولانی‌مدت یا حتی اتهامات جنایی قرارگیرد و مجازات اعدام روبه‌رو شود.

لطفا به اشتراک بگذارید: