بازی با زندگی: بهره‌برداری مافیای خامنه‌ای از کودکان کار در ایران

کودکان، از قربانیان اصلی مافیای خامنه‌ای در ایران هستند. مافیایی که بر تمامی زیرساخت‌های اقتصادی و خدماتی کشور چنبره زده و با غارتی شدید، فقر و سیه‌روزی بی‌سابقه‌ای را نصیب مردم ایران، به‌ویژه کودکان معصوم کرده است.

وضعیت کودکان در ایران آن‌قدر حاد است که رسانه‌های حکومتی هم مجبور می‌شوند بعضاً گوشه‌هایی از آن را بازتاب دهند. از جمله روزنامه حکومتی شرق، ۲۸اردیبهشت ۱۴۰۲ در مطلبی با عنوان «برخی خانواده‌ها کودکانشان را برای کار اجاره می‌دهند»، به‌نمونه‌هایی از این بحران اذعان کرد.

 

کودکان کار در ایران، قربانیان فقر خانواده‌ها

شرق صحبت‌های سرپرست دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان به‌اصطلاح بهزیستی رژیم را بازتاب داد که از «وجود ۱۲۰هزار کودک کار در کشور» خبر می‌دهد.

این روزنامه حکومتی نوشت: «رئیس انجمن مددکاری ایران می‌گوید، شرایط اقتصادی و فقر خانواده‌ها می‌تواند از جمله عوامل مهم‌ ترک تحصیل کودکان باشد، در این بین موضوع مهمی که نمی‌توان به‌سادگی از کنار آن گذشت، اجاره کردن کودکان از خانواده‌های فقیر و بی‌بضاعت است. بعضاً خانواده‌ها از سرنوشت دردناکی که انتظار فرزندشان را می‌کشد، مطلع نیستند اگر هم اطلاع داشته باشند برای تأمین معاش چاره‌ای ندارند که کودکان را اجازه دهند. کودکان هم از طریق واسطه‌ها ممکن است، جذب باندهای خلاف از جمله شبکه توزیع مواد مخدر و یا سرقتهای خرد می‌شوند».

 

کودکان کار در ایران، قربانیان بهره‌کشی مافیای خامنه‌ای

روزنامه حکومتی شرق به‌بلایی که دیکتاتوری آخوندی بر سر معیشت حداقلی مردم ایران آورده را از زبان موسوی چلک، رئیس انجمن به‌اصطلاح مددکاری اجتماعی رژیم بازتاب می‌دهد. این کارگزار رژیم بدون اسم بردن مستقیم از مافیای بیت خامنه‌ای در حالی‌که که آنها را تنها «افرادی» می‌نامد که در پی «بهره‌کشی از کودکان هستند»، می‌گوید: «در این سال‌ها به‌خاطر تورم و افزایش قیمت‌ها بسیاری از خانواده‌ها دچار مشکل شده‌اند، در نتیجه به فکر استفاده از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل خانواده افتاده‌اند، کودکانی که تا دیروز کار نمی‌کردند، امروز به‌خاطر فقر و نداری خانواده برای والدین یک ظرفیت محسوب می‌شوند. در کنار این، وقتی شرایط اقتصادی خانواده بحرانی می‌شود، افرادی که به‌دنبال بهره‌کشی از کودکان هستند، معمولاً سراغ خانواده‌های فقیر می‌روند، آنها را شناسایی و کودکان این خانواده‌ها را اجاره می‌کنند. کودکان این خانواده‌ها وارد شهرهای بزرگ می‌شوند و ناخواسته خرده فروشی مواد را انجام می‌دهند».

 

 

کودکان کار در ایران، «شهر پر از کودکان کار است»

این روزنامه حکومتی در ادامه می‌نویسد: «خیابانهای شهر پر از کودکانی است که دست‌فروشی می‌کنند، فال و گل و دستمال می‌فروشند، شیشه ماشین‌ها را پاک می‌کنند، آنهایی که با وجود سن کم در مکانیکی، تعویض‌روغنی، کارواش یا در بازار کارگری می‌کنند.

برخی مشاغل انگار برای این کودکان طراحی شده است. مثل بازیافت زباله در تهران که به‌راحتی قابل مشاهده است. بخش عمده کودکان در کارگاههای ساختمانی، زمینهای کشاورزی، کارگاههای زیرزمینی و کوره پزخانه‌ها کار می‌کنند و از چشم‌ها پنهان هستند. آنطور که موسوی می‌گوید: «وقتی چرخه تولید فقر فعال می‌شود، باید شاهد افزایش کار کودکان باشیم. کودکانی که در کارگاههای زیرزمینی آسیبهای زیادی می‌بینند و کسی هم صدایشان را نمی‌شنود».

 

 

وضعیت بحرانی کودکان کار در ایران آخوندزده در حالیست که ایران پنجمین کشور ثروتمند جهان از نظر منابع طبیعی است و کشور ما بر روی اقیانوس نفت و گاز است. اما اساس این سرمایه‌ها یا در حسابهای نجومی مافیای بیت خامنه‌ای ذخیره می‌شود، یا رژیم غارتگر آخوندی با آن هزینه‌های حزب‌الشیطان لبنان و سایر نیروهای تروریستی‌اش را تأمین می‌کند، هم‌چنین خرج هزینه‌های سنگین ماشین سرکوب در داخل کشور می‌کند.

 

 

 

 

 

لطفا به اشتراک بگذارید: