مهاجرت کادر پزشکی از ایران

سایت حکومتی بهار نیوز در گزارشی از مهاجرت گسترده پرستاران خبر داد و نوشت: سالانه حدود ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰پرستار از ایران مهاجرت می‌کنند. برخی از آنها راهی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس می‌شوند و برخی دیگر کشورهای اروپایی را به‌عنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب می‌کنند. به گزارش همین رسانه، دستمزدی که کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به پرستاران می‌دهد بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰دلار است. یادآوری می‌گردد دستمزد پرستاران در ایران بین ۱۲۰ تا ۱۳۰دلار است.

در یک خبر دیگر نایب‌رئیس سازمان نظام پزشکی کشور محمدرضا اسدی، نیز گفت: «هر سال بیش از سه تا چهار هزار پزشک متخصص از ایران مهاجرت می‌کنند».

در مقابل این وضعیت فاجعه‌بار دبیرکل خانه پرستار رژیم محمد شریفی‌مقدم، با توهین به جامعه پزشکی و ذکر این نکته که «پزشکان کشور زیاده‌خواه هستند و وضعیت بدی در کشور ندارند که بخواهند مهاجرت کنند»، گفت: «بر خلاف پزشکان، پرستاران وضعیت نامناسبی در سیستم درمان دارند و ما شاهد مهاجرت پرستاران از کشور هستیم که این اقدام توسط گروه مافیای پزشکان در کشور صورت می‌گیرد».

در حاشیه کنگره چهل و چهارم جامعه جراحان که یکشنبه ۲۴اردیبهشت برگزار شد رئیس جامعه جراحان نیز از کمبود متخصصان ابراز نگرانی کرد و گفت: «با ادامه این شرایط، ده یا بیست سال آینده ممکن است در بسیاری از رشته‌های دیگر نیز مشکلی در کشور پیش آید و بیماران مجبور به رفتن به خارج از کشور برای درمان شوند».

لطفا به اشتراک بگذارید: