جنگ گرگها و رسوایی رشوه در ماجرای « خودرو گیت »

در اردیبهشت۱۴۰۲ در حالی که در جنگ گرگ‌ها موضوع استیضاح وزیر صمت رئیسی مطرح بود، خبر فضاحت خودروهای شاسی بلند یکباره مطرح شد.

موضوع از آنجا آغاز شد که علیرضا بیگی، عضو مجلس ارتجاع ابتدای اردیبهشت اذعان کرد که «وزیر صمت رئیسی در استیضاح گذشته ۷۰ خودرو شاسی بلند به مجلس داد».

علیرضا بیگی اعتراف کرد که ۱۷۴تن از اعضای مجلس ارتجاع در چارچوب این فساد در لیست واگذاری خودرو قرار دارند و «نمایندگان به درخواست شرکت جعلی تن دادند و برخی نمایندگان با علم به تبعات نامناسب، اتومبیل دریافت کرده‌اند».

این عضو مجلس ارتجاع افزود: «من سؤال کردم چه ارتباطی وجود دارد بین واگذاری خودروی شاسی‌بلند با به سرانجام نرسیدن استیضاح وزیر صمت رئیسی؟ به هرحال ما می‌دیدیم کِشنده‌ها جلوی مجلس توقف می‌کردند و شاسی‌بلندها را پایین می‌آوردند».

این افشاگری سرآغاز جدال باندی بر سر تصاحب بیشتر سهم غارت شد. تجارت نیوز ۱۶اردیبهشت از ابعاد گسترده‌تر این فساد خبر داد و در خبری با‌عنوان «دعوا بر سر واگذاری خودرو شاسی بلند بالا گرفت»، نوشت: «دریافت خودروهای شاسی بلند فقط محدود به نمایندگان مجلس نیست، گویی اسامی این افراد در اختیار دبیر هیأت تحقیق و تفحص از نهاد ریاست‌جمهوری است و ممکن است به‌زودی در دعوایی دیگر این اسامی را منتشر کند».

ارکانی، عضو مجلس ارتجاع هم روز ۱۶اردیبهشت تأکید کرد موضوع این فساد فراتر از مجلس ارتجاع است و گفت: «اسناد و مدارکی به دست ما رسیده که حاکی از آن است که  سایر دستگاههای دولتی، خودروهای شاسی بلند خارج از نوبت و خودروهایی با حواله‌های ارزان قیمت دریافت کرده‌اند».

ارکانی لیست ارگانهایی که در این چپاول نقش داشتند را این طور بیان کرد:

ارگان وابسته به رئیسی (ریاست جمهوری نظام)

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

وزارت ورزش و جوانان

وزارت نیرو

وزارت آموزش و پرورش

وزارت علوم

وزارت راه و شهرسازی

سازمان تأمین اجتماعی

سازمان برنامه و بودجه

سازمان صدا و سیمای آخوندی.

 

جلالی عضو مجلس ارتجاع نیز روز ۲۱ اردیبهشت، در جریان این جدال باندهای مافیایی نظام، پای رئیس مجلس ارتجاع را هم وسط کشید و با اشاره به‌فضاحت واگذاری خودروهای شاسی بلند به‌مجلس ارتجاع گفت: «قالیباف با واگذاری این خودروها موافقت کرده است. اگر قالیباف بگوید من خبر نداشتم که فاجعه است».

 

فساد خودروهای شاسی بلند و رشوه‌های کلان برای تصاحب مناصب قدرت و غارت در رژیم آخوندی نه تنها پدیده‌ای جدید نیست، بلکه چون فساد و چپاول دینامیزم باندهای مافیایی این نظام و در راس آن مافیای بیت خامنه‌ای است، پیاپی فضاحت‌هایی اینچنینی در جدال باندی به بیرون درز می‌کند.

همانطور که فضاحت فساد خودروهای شاسی بلند اولین مورد نبوده، کارشناسان می‌گویند بی‌شک آخرین مورد هم نیست و هر چه وضعیت رژیم آخوندی بحرانی‌تر می‌شود و در پی آن جنگ گرگ‌ها شدت می‌گیرد، باید منتظر افشای فسادهای دیگر هم باشیم.

لطفا به اشتراک بگذارید: