هفت روی هفت ـ خیزش هموطنان بلوچ و اعتراض اقشار مختلف میهن

گفتگو با علی خدایی صفت و اسحاق علی نژاد

اهمیت خیزش هموطنان بلوچ در چیست؟

رژیم آخوندی در ۱۲روز گذشته بیش از ۷۰نفر را اعدام کرده که ۲۳نفر از آنها از هموطنان بلوچ بودند. علاوه بر این رژیم طی هفته گذشته دو طرح سرکوبگرانه در بلوچستان به اجرا درآورد که یکی به‌نام طرح رعد۱ بود و فرماندهی انتظامی در سیستان و بلوچستان اعلام کرد که بیش از ۱۱۱۸ نفر را طی ۴۸ساعت تحت عنوان اشرار مسلح و شرور دستگیر کرده است. اینها القابی است که رژیم به جوانان شورشگر می‌دهد. طرح دیگری به‌نام مبارزه با سلاح و مهمات غیر مجاز هم اجرا کردند که تعدادی را هم آنجا دستگیر کردند.

علاوه بر این، پاسدار سلامی سرکرده بی‌چشم و روی سپاه خامنه‌ای در آستانه جمعه‌یی دیگر از جمعه‌های خشم زاهدان، روانه منطقه شد و در حالی که رفتن به یک بیمارستان را سرپوش راه‌اندازی پایگاه هلیکوپتر و پهپاد برای کشتار هموطنان بلوچ کرده بود، با وقاحتی شگفت‌انگیز گفت: «سپاه مردم را همواره بر خود ترجیح می‌دهد امنیت مردم را بر امنیت خود ترجیح می‌دهد سلامت مردم را بر سلامت خود، رفاه مردم را بر رفاه خود، آسایش مردم را بر آسایش خود ترجیح می‌دهد سپاه میدان فداکاری و وفاداری است و البته نیروی زمینی سپاه تجلی این روح ایثار و فداکاری است».

هموطنان بلوچ با خیزش امروزشان به رژیم آخوندی پیام دادند که ارعابش جواب ندارد. آنها به سایر هموطنان نیز نشان دادند که برای رسیدن به آزادی و بهروزی باید قیمت داد.

لطفا به اشتراک بگذارید: