نقش مافیای حکومتی در بحران اقتصادی- غارت صندوق توسعه ملی ایران، از ۱۵۰ میلیارد دلار فقط ۱۰ میلیارد دلار باقی مانده دارد

 

دیکتاتوری آخوندی ۱۴۰میلیارد دلار از صندوق توسعهٴ ملی را غارت کرده است.

غضنفری، رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی تحت کنترل رژیم، ۲۱اردیبهشت گفت: «صندوق ایران یک صندوق ۱۵۰میلیارد دلاری است که حدود ۱۰۰میلیارد آن توسط دولتهای مختلف برداشت شده و حدود ۴۰میلیارد نیز تسهیلات پرداخت کرده» و تنها ۱۰میلیارد دلار باقی مانده است.

این کارگزار حکومتی در یک مقایسه، به رشد صندوق توسعه برخی کشورهای دیگر پرداخت و ضمن یادآوری سرعت بالای رشد صندوق چین و نروژ گفت: «صندوق دبی به بیش از هزار میلیارد دلار رسیده است».

گستردگی نقش مافیای حکومتی و جدال باندی بر سر سهم بیشتر غارت هرازگاهی باعث افشای نقش مافیای حکومتی می‌شود. از جمله نقش مخرب آن در صنایع مختلف از جمله حمل و نقل، قاچاق کالا، کارخانه‌سازی و... مافیای حکومتی در بستر تحریم‌های اقتصادی و افزایش قیمت‌ها، به‌طور غیرمستقیم باعث بحران اقتصادی کشور شده‌اند. به‌عنوان مثال، در بخش حمل و نقل، مافیای حمل و نقل با افزایش قیمت سوخت، باعث افزایش قیمت‌های کالاها و خدمات شده‌اند. هم‌چنین، در بخش قاچاق کالا، مافیای قاچاق با واردات کالاهای قاچاق، باعث افزایش قیمت کالاهای داخلی و کاهش تولید داخلی می‌شوند.

در یک نمونه،‌ حریری، رئیس اتاق بازرگانی رژیم و چین در توئیتی با طعنه به قدرت برتر مافیای بیت خامنه‌ای نسبت به سایر نهادهای رژیم اذعان کرد. حریری نوشت: «هیچ وزیر صمتی تا وزیر نشده نمی‌داند که زورش به خودرو سازها نمی‌رسد؛ هیچ وزیر اقتصادی هم زورش به بانکها نمی‌رسد؛ هیچ رئیس بانک مرکزی هم زورش به گردانندگان بازار ارز، هیچ وزیر بهداشتی به اصلی‌های حوزه دارو و همه‌شان زورشان به‌فولادی‌ها و پتروشیمی‌ها نمی‌رسد. کت تن کیست؟

در مورد دیگر که به گرانی خودرو بر می‌گردد، سعید موتمنی، رئیس اتحادیه حکومتی نمایشداران خودرو ۳اردیبهشت، علت گرانی سرسام‌آور خودروهای داخلی را «عرضه کم خودرو» توسط مافیای حکومتی نامید.

اکنون با اعتراف رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی تحت کنترل رژیم روشن می‌شود حتی صندوق سرمایة‌ ملی هم از در ابعاد کلان توسط مافیای خامنه‌ای غارت شده است.

لطفا به اشتراک بگذارید: