تشدید حملات به پایگاههای سپاه پاسداران در سوریه و افزایش شمار کشته‌های نیروهای وابسته به آن

​​​​​​​شهر دیرالزور و مناطق اطراف آن روز جمعه تا نیمه‌شب شاهد درگیری و تبادل آتش میان نیروهای ائتلاف و شبه‌نظامیان سپاه پاسداران رژیم آخوندی بود. دیدبان حقوق‌بشر سوریه روز شنبه خبر داد طی این درگیریها تاکنون نزدیک به ۲۰ تن از نیروهای وابسته به سپاه پاسداران کشته شدند و بسیاری دیگر مجروح شده‌اند. هم‌چنین تأسیسات نظامی و انبارهای مهمات آنها نیز در این منطقه منهدم شده است.

این منبع افزود گزارشات رسیده حاکی از وخامت حال افراد مجروح و افزایش تعداد تلفات نیروهای وابسته به سپاه پاسداران است.

دیدبان سوریه خاطرنشان کرد این درگیریها روز پنجشنبه با هدف قرار گرفتن فرودگاه نظامی آمریکا در حسکه توسط یک پهپاد رژیم ایران آغاز شد که متعاقباً با شلیک ۸ موشک به پایگاههای نیروهای ائتلاف در حوزه گازی کانیکو ادامه یافت.

نیروی هوایی آمریکا نیز در پاسخ به این تهاجمات، با جنگنده های F-۱۵E مسلح به بمبهای لیزری، کلیه مواضع نیروهای رژیم در منطقه مرزی آلبوکمال و شهر دیرالزور و اطراف آنرا هدف قرار داد. پس از این تهاجم نیروهای وابسته به سپاه پاسداران مجبور به ترک پایگاههای خود در این منطقه شدند.

به گفته دیدبان سوریه، اگر‌چه بعد از نیمه‌شب جمعه در این مناطق درگیری جدید رخ نداده است، اما نیروهای ائتلاف هم‌چنان در حالت آماده‌باش به‌سر می‌برند و گشت زنی در منطقه را آغاز کرده‌اند.

لطفا به اشتراک بگذارید: