رژیم آخوندی با تورم ۴۰ تا ۷۰درصدی تنها به‌افزایش ۲۷درصدی حقوق کارگران تن داد

رژیم ضدکارگری آخوندی شامگاه ۲۸اسفند در آخرین ساعات کاری سال در نهایت تنها به‌افزایش ۲۷درصدی حقوق کارگران محروم تن داد. این افزایش ناچیز در حالیست که به‌گفتهٔ خود رئیسی تورم ۴۰درصد است و کارشناسان رژیم از تورم ۵۰تا ۷۰درصدی در سال۱۴۰۲ می‌گویند.

افزایش ۲۷درصدی، یعنی حداقل حقوق کارگر۵میلیون و ۳۰۷هزار و ۳۳۰تومان خواهد بود. این در حالیست که کارگزاران و اقتصاددانان حکومتی کمترین میزان خط فقر را ۱۵میلیون تومان و به‌طور عمده آن را ۱۸ تا ۳۲میلیون تومان اعلام کرده‌اند.

سایت حکومتی تجارت نیوز ۲۹اسفند نوشت: «بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده از مرکز آمار ایران نرخ تورم سالانه بهمن‌ماه به ۴۷درصد رسیده و البته نرخ تورم نقطه‌ای بدتر است؛ بیش از ۵۰درصد! با پیش‌بینی تداوم نرخ بالای تورم در دو سال آینده، نگرانی‌ها از بابت کاهش قدرت خرید کارگران در سال۱۴۰۲ و این‌که باز هم آنها از تأمین حداقلی‌های زندگی خود برنیایند، افزایش یافته است».

این سایت حکومتی در ادامه گزیده‌ای از واکنش‌ها به‌تعیین تنها ۲۷درصد افزایش حقوق کارگران را درج کرد:

- «دولت می‌خواد هزینه نا کار آمدی در کاهش تورم را از جیب کارگر بده.

-برای هیچ کارگری تا حالا وامی کم درصد با مبلغ بالای ۳۰۰ و۴۰۰ میلیون پرداخت نشده که از حقوقش ۱۰٪ درصد به‌عنوان قسط کم کنن. اگر یک کارگر یک وام ۱۰ میلیونی بخواهد باید از هفت‌خوان گذر کند. حالا همین دولتیها برای چندرغاز دستمزد کارگر این همه چونه میزنن.

-خدایی خنده آوره... سالی حداقل ۴بار جنس کارخونه گرون می‌کنن بعد نمیگن تورم ایجاد میشه بعد میگن پول نداریم به کارگر بدیم ولی تا حرف از ۵۰ درصد افزایش حقوق کارگر میشه میگن تورم ایجاد میشه!

-با این حقوق میشه فقط زنده بمونی نه زندگی کنی».

 

.

 

لطفا به اشتراک بگذارید: