اجلاس شورای حقوق‌بشر در ژنوـ محکومیت نقض فاحش حقوق‌بشر و سرکوب قیام‌کنندگان در ایران ۱۲اسفند ۱۴۰۱

نانایا ماهوتا (NANAIA MAHUtA)، وزیر خارجه نیوزلند در پیامی به ۵۲ مین مجمع شورای حقوق‌بشر ملل‌متحد در ژنو:... در ایران جهان شاهد از بین رفتن بیشتر حقوق زنان و دختران و سرکوب خشونت‌بار فعالیت اعتراضی از جمله اعدام معترضان بوده است... . ما در کنار مردم ایران ایستاده‌ایم تا در مورد حقوق‌بشر بنیادین موضعگیری کرده و از آن دفاع کنیم.

مارک بیشلر Marc Bichler، نماینده دائم لوکزامبورگ در شورای حقوق بشر: رژیم ایران با سرکوب و خشونت به تظاهر کنندگانی که خواستار آزادی برای زنان و لغو مجازات اعدام هستند، پاسخ می‌دهد. این شورا باید به صدای زنان گوش دهد.

ازابل برو آمادئیIsabelle Berro-Amadeï وزیر خارجه موناکو: سرکوب وحشیانه تظاهرات در ایران از ماه شهریور، به‌طور مشخص با توجه به صدور حکم اعدام برای چندین تن از تظاهر کنندگان، یکی دیگر از نگرانی‌های اصلی است. چنین مجازاتی به هیچ‌وجه با حق حیات که در ماده ۳ اعلامیه جهانی حقوق‌بشر تصریح شده است، سازگار نیست. به این دلایل، موناکو از تشکیل یک جلسه فوق‌العاده درباره وضعیت حقوق‌بشر در ایران حمایت کرد و از قطعنامه تشکیل یک هیأت حقیقت‌یاب پشتیبانی نمودما از مقامات رژیم ایران می خواهیم با گزارشگر ویژه همکاری کامل داشته باشند.

لطفا به اشتراک بگذارید: