دیوید جونز: رژیم و کسانی که از بازگرداندن سلطنت شاه حمایت می‌کنند، همگی می‌دانند که شورای ملی مقاومت ایران به واقع صدای دمکراتیک مردم ایران است

دیوید جونز نماینده مجلس عوام انگلستان و وزیر سابق ولز و برگزیت:

حقیقت این است که تلاش‌ها برای سانسور شورای ملی مقاومت ایران و انکار حمایت برای شورا بی‌شک نشان می‌دهد که آنها از حقیقت می‌ترسند. حقیقت این است که هر روز ایرانیان در داخل ایران زندگی‌شان را به خطر می‌اندازند تا پیام امید خانم رجوی را در ایران اشاعه بدهند.

 

اگر این‌گونه باشد که شورای ملی مقاومت حمایت مردمی در ایران ندارد، پس چرا تا این حد پیش رفتند که تلاش کردند با اعزام یک دیپلمات شاغل در میان هزاران حامی شورای ملی مقاومت ایران که از سراسر جهان تجمع کرده بودند بمب‌گذاری کنند و آنها را به‌قتل برسانند. چرا این‌کار را می‌کنند؟

رژیم و کسانی که از بازگرداندن سلطنت شاه حمایت می‌کنند، همگی می‌دانند که شورای ملی مقاومت ایران به واقع صدای دمکراتیک مردم ایران است

 

از شما ممنونم. ممنونم.

خانم رئیس‌جمهور منتخب، خانم رجوی عزیز، دوستان عزیز، ساکنان اشرف ۳، باید بگویم چقدر خوشحالم که امروز با شما در این‌جا هستم.

در حقیقت بسیار خوشحالم و بسیار افتخار می‌کنم که در میان این همه دوست هستم.

و باید بگویم که از زمانی که آخرین بار، چهار سال پیش، به اشرف ۳ سفر کردم، شهر شما بسیار تغییر کرده است. مکانی است که باید حقیقتاً به آن افتخار کنید. جایی که تا زمانی که به خانه واقعی‌تان در ایران برگردید، خانهٔ شماست.

باید اذعان کنم که تلاشهای شما در این دوران طولانی به راستی ستودنی است. پایداری شما، فداکاری و خستگی‌ناپذیری شما برای مقاومت و آزادی، برای همه ما الهام‌بخش است. سرکوب مردم ایران توسط رژیم (حاکم) بر تهران قابل‌تحمل نیست، نباید قابل‌تحمل باشد و قابل‌تحمل نخواهد بود.

افراد شجاعی مانند شما تحت رهبری خانم رجوی در حال هدایت مسیر حرکت برای تحقق آزادی در ایران و آینده بهتری برای تمامی مردم ایران هستند.

و به‌ویژه، اجازه بدهید به نقش مهمی که زنان ایران در مبارزه برای آزادی و دموکراسی ایفا کرده‌اند، اشاره کنم.

آنها شجاعت فداکاری و اراده عظیمی را نشان داده‌اند و واضح است که هم‌چنان نقش حیاتی در شکل‌گیری آینده کشور شما ایفا می‌کنند. ما همه باید این زنان شجاع و تلاش‌هایشان را برای ایجاد تغییرات مثبت در ایران پشتیبانی کنیم. و می‌توانم به شما اطمینان بدهم که بسیاری از همکاران من در پارلمان بریتانیا از همه احزاب، در تحسین نسبت به آنچه (این زنان) انجام می‌دهند، هم‌نظر هستند.

نقش پیشتاز زنان در ایران، الهام گرفته از رهبری خانم رجوی، به‌عنوان رئیس جمهور منتخب شورای ملی مقاومت می‌باشد، و منعکس‌کننده بیش از چهل سال مبارزه توسط صدها هزار عضو زن از سازمان مجاهدین خلق ایران است که به مبارزه در جنبش مقاومت پیوسته‌اند.

شما که امروز اینجا هستید، این مبارزه را ادامه می‌دهید. شما مشعل بسیاری از هموطنان، خانواده‌ها و دوستان خود را در این مسیر حمل می‌کنید، بسیاری از آنان که برای سال‌ها در زندان از محرومیت و بیماری و بی‌عدالتی رنج بردند و برخی از آنان در راه آزادی، زندگی خود را از دست دادند.

من تازه از موزه الهام‌بخشی که شما این‌جا ساخته‌اید بازدید کرده‌ام و فکر می‌کنم که هر کسی که از آن بازدید کند، ابعاد واقعی مبارزه مردم ایران و حداقل زنان ایران را خواهد دید. باور دارم که هر تعداد از مردم که می‌توانند باید از این موزه بازدید کنند تا آنچه را که برای آن‌که مبارزه می‌کنید، درک کنند.

مجاهدین و شورا کلید آرمان آزادی هستند، همان‌طور که برای دهه‌ها بوده‌اند. شما در صف مقدم مبارزه علیه رژیم هستید و شما در بسیج مردم ایران برای پایداری برای حقوق خود و باز پس گرفتن آن برای خودشان و فرزندانشان و آینده کشوری که عاشقش هستند، بسیار مؤثر بوده‌اید. مردم ایران برای مدت طولانی زیادی تحت حکومت شاه و آخوندها رنج برده‌اند. آنها به‌طور قطعی دیکتاتوری را رد کرده‌اند و روشن است که هم با هواداران شاه و هم با رژیم آخوندی در تهران اختلاف دارند. چون نام شاه و آخوندها مترادف با ظلم و توتالیتاریسم است.

 

بگذارید این را نیز بگویم. این تصور مضحک و مسخره است که مردان و زنانی که بیش از هر چیز به آرزوی آزادی می‌اندیشند، به‌طور داوطلبانه به گذشته‌یی بازگردند که در آن سرکوب شدند، و حق آزادی و فرصتی برای آنها و خانواده‌ها و فرزندانشان برای پیشرفت وجود نداشت.

من معتقدم که ما در کشورهای غربی وظیفه داریم که در جستجوی آینده‌یی بهتر برای مردم ایران، و از آنها در استمرار مبارزه‌شان علیه سرکوب، حمایت کنیم.

این افتخار را داشتم که دفتر ریاست فراحزبی کمیتهٔ بریتانیایی برای آزادی ایران را بسازم و پس از بسیاری از همکارانم، از جمله دیوید ایمس، دوست عزیزم و هم‌چنین لرد رابین کوربت جانشین آن‌ها شده‌ام. این‌ها افرادی بودند که برای رسیدن به آزادی سال‌ها مبارزه کردند. و امروز ما در کمیته ادامه می‌دهیم تا به مردم ایران و شورای ملی مقاومت، جنبش مدافع دموکراسی در مبارزه برای یک ایران آزاد و دمکراتیک کمک کنیم.

و پاداش ما چیست؟ خب، پاداش ما تحریم شدن توسط رژیم تهران است. و بگذارید به شما بگویم دوستان که شخصاً این را به‌عنوان نشانهٔ افتخار می‌دانم.

ما می‌دانیم که تلاش‌هایی از جانب کسانی که رژیم و حامیان شاه سابق را نمایندگی می‌کنند صروت گرفته است که مانع فعالیت‌های شورا بشوند و از رسیدن اطلاعات به جامعهٔ بین‌المللی و حمایتی که به‌طور روزانه برای انقلاب در ایران و آلترناتیو دمکراتیکی که شورا برای آینده ایران ارائه کرده، جلوگیری کنند. آنها ادعا می‌کنندکه شورای ملی مقاومت ایران و خانم رجوی پشتیبانی ندارند. اما اگر این‌طور است، چرا از برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه در ایران که مردم ایران بتوانند خودشان تصمیم بگیرند که چه کسی کشورشان را هدایت کند، بیم دارند؟

اگر واقعاً پشتیبانی برای شورای ملی مقاومت ایران وجود ندارد، چرا این‌قدرتلاش می‌کنند که شورای ملی مقاومت ایران را به سکوت وادارند؟ چرا در حال برنامه‌ریزی برای ساکت کردن شما خانم رجوی هستند؟

حقیقت این است که تلاش‌های آنها برای سانسور شورای ملی مقاومت ایران و انکار حمایت برای شورا بی‌شک نشان می‌دهد که آنها از حقیقت می‌ترسند و حقیقت این است که هر روز ایرانیان در داخل ایران زندگی‌شان را به خطر می‌اندازند تا پیام امید و آینده بهتر خانم رجوی را در ایران اشاعه بدهند.

آنها با به‌خطر انداختن جان خودشان، تصاویر خانم رجوی را با خود حمل می‌کنند تا نشان دهند جنبش مقاومت آنها هم‌چنان زنده و پویا است و به واقع به رشد خود ادامه می‌دهد. اگر این‌گونه باشد که شورای ملی مقاومت حمایت مردمی در ایران ندارد، پس چرا تا این حد پیش رفتند که تلاش کردند با اعزام یک دیپلمات ایرانی شاغل، هزاران حامی شورای ملی مقاومت ایران را که از سراسر جهان تجمع قدرتمندی را برگزار کرده بودند، به‌قتل برسانند و انزجار جامعه جهانی را برانگیزند؟ چرا این‌کار را می‌کنند؟ رژیم و کسانی که از بازگرداندن سلطنت شاه حمایت می‌کنند، همگی می‌دانند که شورای ملی مقاومت ایران به واقع صدای دمکراتیک مردم ایران است. خود رژیم هم می‌داند که در انتخاباتی واقعاً آزاد و منصفانه، برنامهٔ دمکراتیک ده ماده‌یی خانم رجوی پیروز خواهد شد.

و به این دلیل که می‌دانند در ۴۴ سال گذشته، مردم ایران را از انتخابات آزاد و منصفانه محروم کرده‌اند و هم‌چنان ادامه می‌دهند، معتقدم که بسیار حیاتی است که دولت بریتانیا و متحدانش و شرکای بین‌المللی با شورای ملی مقاومت ایران در تماس باشند تا بهترین فرصت برای برآورده‌شدن خواسته‌های دمکراتیک مردم ایران را فراهم کنند.

ما هم‌چنین باید از تلاش‌های شما و تلاش تک‌تک شما برای جلب توجه به جنایات رژیم و ارجاع این جنایات به شورای امنیت سازمان ملل و فشار برای محاکمهٔ جنایتکاران علیه بشریت حمایت کنیم. و این شامل رئیس‌جمهور رژیم، ابراهیم رئیسی می‌شود. من و همکاران در پارلمان به فشار روی دولت انگلستان برای لیست‌گذاری سپاه به‌عنوان سازمان تروریستی ادامه می‌دهیم.

مواضع ما از پشتیبانی قوی از هر دو مجلس عوام و اعیان برخودار است. بنابراین، دوستان، بگذارید باز هم این را بگویم. شما پیشتازان مقاومت در برابر رژیم آخوندی در ایران هستید. شما برای آینده بهتر کشور تان و تمام ایرانیان در حال مبارزه هستید. معتقدم که جامعهٔ بین‌المللی باید فعالیت‌های شما را به‌عنوان تلاش برای یک آینده بهتر، پشتیبانی کند و به مردم ایران کمک کند تا سرنوشت خود و سرنوشت آزاد و دمکراتیک خود را رقم بزنند.

ما به حمایت از شما ادامه خواهیم داد و معتقدم که با هم، همه ما می‌توانیم به آینده بهتری برای مردم ایران دست‌یابیم. از شما بسیار سپاسگزاریم.

لطفا به اشتراک بگذارید: