سایت فاکس نیوز: عفو بین‌الملل سفیر سابق رژیم در ملل‌متحد را به جرم سرپوش گذاشتن بر قتل‌عام سال۶۷ محکوم کرد

عفو بین‌الملل یک استاد ایرانی کالج او برلین در ایالت اوهایو را به اتهام نقش او در سرپوش قتل‌عام زندانیان سیاسی سال۶۷متهم کرد.

عفو بین‌الملل گزارشی کلیدی در مورد اتهام سرپوش گذاشتن روی قتل‌عام زندانیان سیاسی در ایران در سال۶۷ توسط محمد جعفر محلاتی «استاد صلح» کالج او برلین منتشر کرده است. .

در گزارش ۱۷ صفحه‌یی عفو بین‌الملل اوایل این ماه آمده است محلاتی و همتای او در سازمان ملل در ژنو و دیگر دیپلمات‌های رژیم روی جنایات علیه بشریت توسط رژیم ایران سرپوش گذاشتند... . عفو ​​بین‌الملل خاطرنشان می‌کند که در مواجهه با تحقیقات دقیق سازمان ملل و سازمان عفو، علاوه بر درخواست آنها از مقامات رژیم ایران برای انجام تحقیقات، در گزارش جدید عفو ​​ آمده است: «محلاتی به پیشبرد استراتژی رژیم در انکار و تحریف ادامه داده است»... .

عفو بین‌الملل و مخالفان ایرانی استدلال می‌کنند که محلاتی به‌دلیل هشدارهای فوری عفو بین‌الملل در آن زمان، و خودسوزی مهرداد ایمن مخالف ایرانی در اعتراض به کشتار ۶۷ در مقابل سازمان ملل، باید از این قتل‌عام اطلاع می‌داشت. عفو بین‌الملل در بیانیه‌های خود تأکید می‌کند که سطح هولناک خشونت و کشتاری که در حال حاضر علیه ایرانیان معترض توسط رژیم انجام می‌شود، آینه کشتار سال۶۷ است.

عفو بین‌المللی در ادامه می‌نویسد: رژیم ایران «موج هولناکی از خون‌ریزی را پیرامون اعتراضات اخیر و هم‌چنین اعدام‌های خودسرانه و احکام اعدام علیه معترضان به راه انداخت. این امر نیاز به اقدام فوری جهانی از سوی کشورهای سراسر جهان را نشان می‌دهد تا مقامات رژیم ایران درگیر این جنایات را تحت قوانین بین‌المللی محاکمه کرده و به دست عدالت بسپارند».

اکثر زندانیان سیاسی ایرانی اعدام شده در سال۶۷ توسط رژیم وابسته به مجاهدین خلق بودند.

 

 

لطفا به اشتراک بگذارید: