افشای جزییاتی از فعالیت‌های سه دلال رژیم آخوندی در کانادا توسط شبکه سی بی‌سی کانادا

 این افراد در خرید نفتکش به رژیم آخوندی کمک می‌کردند و در معاملاتی به ارزش ۷۵۰میلیون دلار دخیل بودند

شبکه سی بی‌سی کانادا روز ۲۶بهمن با انتشار یک گزارش تحقیقی فاش کرد سه دلال رژیم آخوندی به نامهای سلیم هناره Henareh، خلیل هناره و سعید ترابی که هم‌اکنون در کانادا مشغول فعالیت‌های اقتصادی در زمینه صرافی و خرید و فروش املاک هستند صدها میلیون دلار به رژیم آخوندی کمک کردند

به گزارش سی بی‌سی دادگاهی در کالیفرنیا قبلاً این سه نفر را را به نقض تحریم‌های آمریکا متهم کرده بود اما آنها هم‌چنان به فعالیت‌های خود بدون پیگرد قانونی ادامه می‌دادند. در بخشی از اتهاماتی که وزارت دادگستری آمریکا علیه سلیم هناره مطرح کرده، آمده است: او به رژیم ایران برای خرید دو نفتکش به ارزش ۵۱میلیون دلار کمک کرده است. در ازای چنین معاملاتی یک شرکت پتروشیمی رژیم ایران دو میلیون و ۱۰۰هزار دلار به شرکت سرمایه‌گذاری رسکو در امارات پرداخت کرده که سلیم هناره یکی از مالکان آن بوده است.

طبق این کیفرخواست، یک صرافی دیگر در هنگ‌کنگ به نام توتال اکسچینج نیز که هناره یکی از مالکان آن بوده، همین مقدار را به حساب کسی فرستاده که از طریق حسابی در یونان، برای خرید نفتکش برای رژیم ایران کمک کرده است.

هیأت منصفه عالی در کالیفرنیا در ماه آوریل ۲۰۲۱ - فروردین ۱۴۰۰ به این نتیجه رسیدند که مدارک کافی برای متهم کردن سلیم هناره، خلیل هناره و سعید تراب با حداقل هفت نفر دیگر برای فرار از تحریمهای آمریکا منحرف و پنهان کردن مبادلات از طرف رژیم ایران به ارزش بیش از ۷۵۰میلیون دلار وجود دارد.

گری کلمنت (Garry Clemen)، سرپرست پیشین پلیس فدرال کانادا گفت: به نظر می‌رسد کانادا به‌عنوان یک بهشت و پناهگاه امن برای این افراد عمل می‌کند

لطفا به اشتراک بگذارید: