آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت

کمبود گاز و نبود وسایل و امکانات حرارتی، یکی از دردهای بی‌درمان در این نظام فاسد است. هوای آلوده و مضر برای تنفس یکی دیگر از شاهکارهای ولی‌فقیه ارتجاع است که کشوری به بزرگی ایران را تبدیل به اتاق گازی همچون اردوگاه‌های مرگ آلمان نازی ساخته است.

همزمان با ادامه وضعیت قرمز آلودگی هوا در شماری از نقاط ایران، از جمله تهران، مدیر روابط عمومی اورژانس تهران از افزایش ۲۲درصدی مأموریت‌های مربوط به بیماریهای قلبی ـ تنفسی نسبت به خرداد امسال خبر داده است. معاون درمان وزارت بهداشت نیز از مراجعه روزانه ۱۰هزار بیمار تنفسی به بخش سرپایی بیمارستانها خبر داده است. سعید کریمی می‌گوید از این تعداد روزی ۳۰۰نفر بستری می‌شوند. شرکت کنترل کیفیت شاخص هوای تهران، شاخص آلودگی پایتخت را ۱۶۷ نشان می‌دهد که برای تمامی اقشار «ناسالم» محسوب می‌شود.

در این شرایط با این‌که تصورش مشکل است اما ایران که از بزرگترین دارندگان ذخایر نفت و گاز جهان است حتی نمی‌تواند نیازهای داخلی‌اش را تأمین کند. مدیریت و ساختار فاسد حکومت باعث گردید سرمایه‌گذاری لازم در این بخش‌ها صورت نگیرد. کمبودها با مصرف سوخت مازوت در نیروگاه‌ها جبران شد که آلودگی شدید هوا را موجب گردیده است. «خفه شدن مردم» توصیف عضو مجلس ارتجاع از این اوضاع است. احمد زراعت کار، رئیس دفتر انرژی سازمان برنامه و بودجه ایران گفته بود کشور حداقل تا ۲۰سال دیگر درگیر بحران کمبود گاز است 

لطفا به اشتراک بگذارید: