قالیباف: لایحهٔ بودجهٔ ۱۴۰۲ رئیسی عامل «کسری بودجه» و «ایجاد دیون»

پاسدار قالیباف، رئیس مجلس ارتجاع در جلسهٔ امروز مجلس لایحهٔ بودجهٔ ۱۴۰۲ رئیسی را عامل «کسری بودجه بعدی» و باعث «ایجاد دیون» خواند.

قالیباف گفت: «الان پیشنهادی که دولت (لایحهٔ بودجهٔ ۱۴۰۲) داده با نرخ نفت ۸۵ دلاری است، در حالی که همین الآن هر بشکه نفت حدود ۷۲دلار است؛ آیا این وضعیت ما را با کسری بودجه بعدی روبه‌رو نمی‌کند؟ آیا برای ما ایجاد دیون بعدی نمی‌کند؟».

پاسدار قالیباف با اشاره به‌ادعای رئیسی که از بانک مرکزی استقراض نمی‌کنیم هم گفت: «ممکن است ما از بانک مرکزی استقراض نکنیم، اما اگر ضمانتهایی در بانکهای عامل اجرا کردیم و بعد سررسید آن را عمل نکردیم و بدهی به‌بانک عامل اتفاق افتاد، به‌مراتب بدتر اس استقراض از بانک مرکزی است».

مجلس ارتجاع روز ۲بهمن کلیات لایحهٔ بودجهٔ ۱۴۰۲ دولت رئیسی را تأیید کرد. در این لایحه به‌طور رسمی کسری بودجهٔ ۱۴۰۲ بیش از ۴۷۶هزار میلیارد تومان برآورد شده و دولت رئیسی هیچ توضیحی نداده از کجا می‌خواهد این کسری سرسام‌آور را تأمین کند.

هم‌چنین در لایحهٔ بودجهٔ ۱۴۰۲ بیش از ۴۷درصد درآمدهای دولت از طریق مالیات است که ۳۰درصد بیشتر از بودجهٔ سال قبل است. اعضای مجلس ارتجاع هم اذعان کردند این حجم مالیات یعنی دست کردن هر چه بیشتر در سفره‌های کوچک شدهٔ مردم.

لطفا به اشتراک بگذارید: