مجلس ارتجاع با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ موافقت کرد؛ عضو مجلس: «۴۰۰هزار کسری بودجه‌ام الخبائث مشکلات»

رئیسی امروز در جلسهٔ علنی مجلس ارتجاع، برای تعیین‌تکلیف لایحهٔ بودجهٔ ۱۴۰۲ شرکت کرد. مجلس ارتجاع با کلیات این لایحه موافقت کرد.

دلخوش، عضو کمیسیونی تلفیق لایحهٔ بودجة ۱۴۰۲ مجلس ارتجاع گفت که در این لایحه تنها ۲۰درصد به‌حقوق‌ها افزوده شده که در برابر تورم ۴۰درصدی منصفانه نیست.

دلخوش هم‌چنین گفت: نفت در لایحهٔ بودجه ۸۵دلار حساب شده، در حالی که الآن ۶۵دلار است. دلار ۲۳هزار تومان حساب شده در حالی‌که الآن از ۴۰هزار تومان فراتر رفته است.

آخوند سلیمی، عضو مجلس ارتجاع هم گفت: «امسال حضور ۳۰۰هزار میلیارد کسری داشتیم... اما واقعیت این است که در لایحه بودجه ۱۴۰۲ حدود ۴۰۰هزار میلیارد برآورد کسری بودجه داریم. این ۴۰۰هزار میلیارد کسری بودجه همان ام الخبائث مشکلات اقتصادی است که برای آن چاره‌اندیشی نشده است».

محفوظی نیز در جلسه علنی امروز مجلس ارتجاع گفت: آمارهای ارائه شده توسط رئیس دولت طی دو جلسه اخیر در صحن علنی بعضاً خطا و غیرواقعی است. واقعیت جامعه غیر از این است. آمار گرانی‌ها، بیکاریها و اشتغال غیرواقعی بود، رئیسی گفت در آینده نزدیک اتفاقات خوبی برای معیشت مردم رخ می‌دهد، اما لایحه بودجه چیز دیگری نشان می‌دهد.

پیش از این سایت حکومتی تجارت نیوز هم لایحهٔ بودجهٔ ۱۴۰۲ توسط رئیسی را «بودجه‌ای که بازتاب تمام‌نمای دولت است» نامید و آن را «نشانه‌ای از فاصله فضایی دغدغه‌های دولت با زندگی روزمره و مسائل گریبان‌گیر اقتصادی کشور» نامید.

این سایت حکومتی دربارهٔ لایحهٔ بودجهٔ ۱۴۰۲ دولت رئیسی نوشت که «جز ناامیدی از اصلاحی اندک در پندار و رفتار سیاست‌گذاران و نبودن چشم‌اندازی از بهبود اقتصادی پیامی در بر ندارد».

لطفا به اشتراک بگذارید: