گزارش وکلای شاکیان از پنجمین جلسه دادگاه تجدیدنظر دژخیم حمید نوری در استکهلم ـ قسمت اول

نوبت صحبت را می‌دهم به وکیل کنت لوئیس که شرح وقایع بدهد که وکیل شاکیان است. من می‌خواهم فقط واضح کنم که اگر شما می‌خواهید مدارک جدیدی را ارائه بکنید، باید واضح برای ما بگوئید که این اسناد و مدارک جدیدی که می‌خواهید بدهید، می‌خواهید با آن چی را ثابت بکنید؟ موضوع چیه؟

با تشکر از دادستان من وکیل سید حسین سید احمدی هستم که دادگاه استیناف اشاره کرد که یک روابطی بین دلایل حکم و رأی دادگاه وجود دارد و همین وضعیت برای محمد زند، اکبر بندعلی، مجید صاحب جمع اتابکی، رضا فلاحی، حسین فارسی، رمضان فتحی، اصغر مهدی‌زاده و علی ذوالفقاری. و چیزی که قبلاً هم بهش خدیجه برهانی دیگه تو دادگاه استیناف شاکی نیست من به‌عنوان وکیل خصوصی آنها هستم عمل می‌کنم و ما حکم دادگاه بدوی را رد می‌کنیم و اعتراض داریم و اعتراض داریم و موکلین من در این پرونده مطرح هستند و در پرونده شرکت هستند.

علت این‌که دهها شاکی من را به‌عنوان وکیلشان انتخاب کردند طبیعتاً این بود که موکلهای من سازمان مجاهدین خلق ایران بودند که سالهای بسیاری حداقل از ۲۰۱۰ به اینور من وکیل سازمان مجاهدین خلق بودم. من بسیاری از شاکی‌ها را در این پرونده ملاقات کردم در کمپ اشرف در عراق در مار ۲۰۰۴ ملاقات کردم آنها چون آنها مرا می شناسند می‌دانند.

کنت لوئیس: چون من وکیل مجاهدین خلق بودم، در این سالهای بسیار، طبیعی بود که مرا به‌عنوان وکیل خودشان انتخاب کنند. من آگاهی عمیقی دارم نسبت به سازمان مجاهدین، مجاهدین خلق، من ده نفر از اعضای، هواداران آنها را برعهده‌ دارم ولی عملاً من وکیل مجاهدین خلق هستم.

موکلین من بعضاً درک خودشان را دارند از اتفاقی که در ایران افتاده، نه فقط در این بازه زمانی که در این پرونده مطرح است، بلکه به‌طور کلی قبل از ۸۸، بعد از ۸۸ و در این بازه زمانی که ما در این پرونده مطرح کردیم. و درک آنها این است که مهم است، در قضاوت دادگاه این مهم است که و در قضایای مختلف دادگاه تاریخچه این قضایا را درک کند.

این اعدامهای جمعی زندانیان سیاسی ایران در۸۸ شدیدترین جرمی است که رژیم ایران مرتکب شده. در قریب ۴۰سال اینها قدرت به‌دستشان بوده و این شدیدترین جرم بوده. در ایران امروز چیزی که دارد اتفاق میافتد، ادامه همان جنایات سنگین است. به‌صورت افراد، دارند اعتراضات و تظاهرات عادی انجام می‌دهند، می‌گیرندشان، شکنجه انجام می‌دهند، و الآن هم که تظاهرات کنندگان را دارند اعدام می‌کنند. می‌دانم دادگاه اینجا در مورد حمید نوری است البته، می‌دانم نقش او در اعدامهای گوهردشت، ولی همان افراد که دستور دادند و اجرا کردند اعدامها را در ۱۹۸۸، همانها الآن در رأس قدرت در ایران هستند. ما توافق داریم با نتیجه‌گیری دادگاه بدوی که حمید نوری دخالت مستقیم داشته در اعدامهای زندانیان سیاسی در گوهردشت ۱۹۸۸ و این‌که حبس ابد حقش است، به‌خاطر اعمالی که مرتکب شده،

لطفا به اشتراک بگذارید: