حقوق کارگران تنها برای نیم کیلو گوشت؛ «مرزهای تحمل مردم» از حد گذشته

 

خبرگزاری حکومتی ایلنا ۲۲دیماه۱۴۰۱ نوشت: «حقوق روزانة‌ کارگران تنها پول نیم کیلو گوشت قرمز است».

ایلنا می‌نویسد: «هر جور حساب کنیم، تا پایان آذر، سبد هزینه‌های زندگی دو و نیم برابر شده» و نسب به «صعود تند هزینه‌های زندگی»‌ که «در دیماه باز هم به‌میزان قابل توجهی بالا رفته‌اند» هشدار داد. این سایت حکومتی می‌نویسد «هر شیوه‌ای که حساب کنیم نرخ سبد سبد معیشت کمتر از هفده یا هجده میلیون تومان نمی‌شود».

ایلنا تورم افسارگسیخته تنها در گروه‌های مختلف مواد  غذایی را برشمرده که از «رشد ۷۳درصدی قیمت لبنیات» تا «رشد ۴۴درصدی قیمت میوه و صیفی‌جات» تا «رشد ۱۲۳درصدی قیمت برنج ایرانی» و افزایش ۴۰درصدی قیمت گوشت تنها طی ۱۵روز» و افزایش ۸۰درصدی قیمت مرغ طی یک سال را در بر می‌گیرد.

ایلنا می‌نویسد «ارقام قیمتی را باید نجومی و خارج از دسترس اکثریت مردم توصیف» کرد و در یک نمونه «گوشت قرمز که به‌طور متوسط ۲۹۰هزار تومان قیمت دارد» در حدی است که «مرزهای تحمل مردم را مدتهاست پشت سر گذاشته است».

فرامرز توفیقی،‌ رئیس کمیتة حکومتی دستمزد رژیم هم ضمن اذعان به‌اینکه «امسال اوضاع معیشت از هر سال بدتر است» به‌ایلنا گفت: «کارگران به سخت‌ترین شرایط ممکن روی آورده‌اند، حاشیه نشینی  مطلق؛ چراکه نمی‌توانند در پایتخت و شهرهای بزرگ، حتی در پایین‌ترین مناطق یک خانه ۴۰ متری کرایه کنند؛ صبح‌ها و شب‌ها ترافیک ورودی و خروجی تهران را ببینید تا همه چیز روشن شود!».

لطفا به اشتراک بگذارید: