به یاد خلبان قهرمان مجاهد، سرهنگ بهزاد معزی در سالگرد پرواز جاودانگی اش

در فراق عقاب تیز پرواز آسمان وفا 

صحبت های سرهنگ معزی در مورد مسعود رجوی:

مسعود داره ارتفاع بالا می‌پره یا به‌قول ماها بالای صد هزار پا داره می‌پره. اون جلو را قشنگ داره می‌بینه چه خبره. بعد اون پایین روی زمین که میره از اون بالا میگه اینجا بپیچید نپیچید، اینکار را بکنید، نکنید، چون جلو را دیده چه خبره. این‌که این پایین جلو را نمی‌بینه میگه آخه یعنی چی؟ اینجا را ببینی که چی بشه مثلا... بعد که میره جلوتر میگه از اینجا باید بریم بالا خسته نشیم و استراحت کنیم آب برداریم. می‌گیم آب واسه چی؟ اونجا همه جا سبزیه، اون از اون بالا دیده جلو بیابون بی‌آب و علفه.

همیشه تو ذهن من این است که دید اون از افق دیدش از اون بالا برای این پایین مثل خود من غیرقابل تصوره که اون از اون بالا یه چیزهایی را می‌بینه. تو افق خلبانی که از پایین دیده نمیشه و باید بگم از دید من راه، روش و سازمانی که مسعود گذاشته ابدی است. یعنی مسعود باشه نباشه هر نقطه دنیا که میخواد باشه مسیری که گذاشته و اونی که گذاشته بالای مسیر چنان سفت و محکمه که البته همه از ته دل آرزو داریم هر چه زودتر ببینیمش.

خلبان قهرمان مجاهد، سرهنگ بهزاد معزی، عضو شورای ملی مقاومت ایران، الگوی درخشان و پرافتخار مرزبندی و مبارزه با شاه و شیخ، پس از ۴۲سال مجاهدت و پایداری در برابر استبداد دینی در بیمارستان در پاریس درگذشت. او رستگار و جاودانه شد و به یاران شهید و صدیقش به‌ویژه شهیدان مجاهد خلق در ارتش و نیروی هوایی پیوست. .

سرهنگ معزی برجسته‌ترین خلبان ایران ۸۳سال داشت و از سوم دیماه تا روز درگذشتش در ۲۱ دیماه ۱۳۹۹ در بیمارستان بستری بود.

سرهنگ خلبان بهزاد معزی متولد ۱۳۱۶ فرزند سپهبد محمود معزی فارغ‌التحصیل از دانشکده افسری در فرانسه از نوادگان عباس میرزا سردار جنگهای ایران و روس در مقام ولایت‌عهدی فتحعلی‌شاه قاجار است.

سرهنگ معزی به‌خاطر کارآیی و تسلط فوق‌العاده در پرواز در نیروی هوایی، به‌عنوان خلبان اختصاصی پروازهای شاه انتخاب شده بود و او بود که نهایتاً شاه را به مصر و سپس به مراکش برد.

سرهنگ میهن‌پرست، هواپیمای اختصاصی از اموال مردم ایران را که شاه به نام شخص خودش ثبت کرده بود، به ایران برگرداند و مورد تجلیل پدر طالقانی و افکار عمومی قرار گرفت. او سپس به مجاهدین پیوست و در مرداد ۱۳۶۰ رهبر مقاومت مسعود رجوی را با بنی صدر اولین رئیس‌جمهور رژیم در یک پرواز خطیر از پایگاه یکم شکاری در فرودگاه مهرآباد در تهران به پاریس منتقل کرد.

سرهنگ معزی عضو هیأت نمایندگی مجاهدین در شورای ملی مقاومت بود و در جلسات شورا و تصمیم‌گیریها با موضع‌گیریها و سخنان کوتاه بر سر بزنگاهها می‌درخشید.

در ارتش آزادیبخش نیز هر گاه عملیاتی در جریان بود سرهنگ حضور داشت و از جمله در عملیات چلچراغ از فرماندهان جمع‌آوری سلاحها و غنائم بیکران فتح مهران بود و شخصاً در انتقال غنائم و تسلیحات به پشت جبهه شرکت داشت.

در اجلاس ششم شهریور ۱۳۷۲ که خانم مریم رجوی به‌عنوان رئیس‌جمهور دوران انتقال قدرت به‌مردم ایران انتخاب شد، سرهنگ معزی حضور داشت و در مورد این انتخاب گفت:

«من انتخاب خواهر مریم را به ریاست‌جمهوری از صمیم دل تبریک میگم و امیدوارم این تعالی و ترقی یی که در سازمان مجاهدین به‌وجود آورده‌اند، حتی اگر یک‌هزارمش را در اجتماع ما به‌وجود بیاورند، کشور ما تبدیل به یک گلستان و یک ابر قدرت خواهد شد. ولی از طرف پرسنل تیزپرواز، عقابان تیز پرواز مطمئنم که بسیار خوشحال خواهند شد که یک سیمرغ بلندپروازی همیشه بالای سرشان به‌عنوان فرمانده کل قوا خواهد بود».

 .....

لطفا به اشتراک بگذارید: