قسمتی از سند محرمانه جمعبندی سپاه پاسداران از ۱۰۰روز قیام

از زمان آغاز اعترضات تاکنون فراوانی، پراکندگی و تداوم این اعتراضات و شدت آن در شهرهای مختلف انگیزه‌های جریان نفاق [مجاهدین] افزایش یافت.

تمرکز نفاق برای اخلال در شریانهای حمل و نقل شهری تشدید شده و هدف اصلی این جریان استفاده از جمعیت شناور در ایستگاههای اتوبوس و مترو، خرابکاری در مسیر حرکت آنها و دسترسی به سامانه‌های کنترلی این بخش‌هاست.

با گذشت زمان و فرسایشی شدن اعتراضات، تعداد افراد اغتشاشگر با هدایتگری منافقین [مجاهدین] به مرور رفتار خشن‌تری را از خود نشان خواهند داد.

در شگرد جدید اغتشاشگران در تهران، تجمعات پراکنده با جمعیت اندک، محوریت پیدا کرده. به اینصورت که اغتشاش از خیابانهای اصلی و میدانها به سمت کوچه پس‌کوچه‌ها سرایت داده شده. به نظر می‌رسد: این شیوه تجمع و اغتشاش کاملا هدف‌دار و هدایت شده و با چند هدف در دستور کار قرار گرفته است.

با این روش‌، بخش‌هایی از مردم که درگیر آشوب نبودند، در معرض آن قرار میگیرند و تصور فراگیر شدن نارضایتی در میان افراد بیطرف شکل میگیرد.

آشوبگران پای نیروهای امنیتی را به کوچه پس‌کوچه‌ها کشانده و عموم مردم در معرض مسائلی مانند گاز اشک‌آور و... قرار میگیرند و در نتیجه احساس نفرت و خشم نسبت به مأموران امنیتی در مناطق مختلف شکل میگیرد.

تجمع و آشوب در خیابانهای فرعی و کوچه‌های خلوت، بستر مناسبی برای اجرای پروژهٔ کشته‌سازی است.

در این اثنا اصلاح‌طلبان حامی فتنه با القای فراگیر بودن اعتراضات و خطر فروپاشی، سعی در چانه‌زنی برای دریافت سهمیه دارند.

تلاش اصلاح‌طلبان برای دیدار با مسولان مختلف کشور با هدف فرصت سازی از اغتشاشات برای بازگشت به صحنه و القای اجتناب‌ناپذیر بودن تغییرات ماهیتی در نظام.

لزوم شنیدن صدای مخالفان به اسم رمز فعالیت اصلاح‌طلبان تبدیل شده‌است.

اصلاح طلبان هم زمان دو تاکتیک را در پیش گرفته‌اند، از یکسو سعی می‌کنند با مسولان امنیتی و قضائی که اشتراک موضع دارند، جلسات متعدد برقرار کرده و با گفتگو و ارائه راه‌حل، درصدد ایجاد خطای محاسباتی در آنها هستند. از سوی دیگر در فضای رسانه‌ای نیز مطالبات حداکثری مانند لزوم مجازات مأموران نیروی انتظامی و امنیتی به‌دلیل خطای احتمالی و تعطیلی قانون حجاب و اصلاحات ساختاری را مطرح می‌کنند.

رویکرد حاکم میان چهره‌های سیاسی اصول‌گرا نوعی دوگانگی در مواضع این جریان را به نمایش می‌گذارد. طیفی از اصول‌گرایان، آشوب‌های سازمان‌یافته در کشور را نتیجه عملکرد نظام معرفی کرده و اصلاحات ساختاری را الویت کشور معرفی می‌کنند.

تحرکات و مواضع جریان اصول‌گرا شامل برگزاری اجلاس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و دیدار اعضای شورای مرکزی آن با رئیس‌جمهور و اظهارات حمیدرضا ترقی، محمدرضا باهنر و منوچهر متکی است.

تهیه اسپری فلفل دستی برای پاشیدن به‌صورت مأمورین لباس شخصی به هنگام دستگیری افراد اغتشاشگر، همراه با شناسایی و انتشار عکس مأمورین لباس شخصی به‌منظور تعرض به آنها، به یک شیوة رایج در اغتشاشات تبدیل شده است.

با توجه به احتمال ورود اغتشاشات به فاز مسلحانه و تروریستی در سراسر کشور، لازم است مسئولان امنیتی نسبت به اتخاذ تدابیر لازم و تمهیدات ویژه اقدام نمایند.

روند افزایشی استفاده از کوکتل و نارنجک دست‌ساز توسط اغتشاشگران و عمال منافقین حاکی از آن است که جریان معاند برای ارتکاب به اقدامات خشن کاملا آماده است.

این عناصر در تلاش هستند تا به هر نحوی شده کسبه بازار و حتی فعالان بخش اقتصادی در محلات را با خود هم‌سو نمایند تا نارضایتی از عدم ارائهٔ خدمات به جزئی‌ترین بخش‌های جامعه رسوخ نماید و در ذهن افراد حاکمیت تضعیف شده و مستأصل جلوه نماید و زمینه برای حمله به ارکان نظام مهیا شود.

شکل گیری اغتشاشات از سطح شهر به زیر زمین (ایستگاه های مترو) با سوء بهره‌برداری از ظرفیت جمعیت شناور مسافران مترو و در صورت مهیا شدن شرایط ایجاد آلودگی در فضای باز شهری با هدایت جمعیت از ایستگاهها به بیرون از مترو از برنامه های آنهاست.

هم‌چنین سناریوسازی احتمالی برای خرابکاری در حوزه حمل و نقل مترو شامل ایجاد حریق در قطارها، محل دپوی واگنها، خرابکاری در مسیر ریلها برای ایجاد سانحه و پروژه کشته سازی، خود کشی در مسیرقطارها، ریختن میخ و پرچ درمسیرهای اتوبوس های تندرو برای بستن خطوط ویژه.

از زمان اغتشاشات آبان ۹۸ گروهک نفاق به‌دنبال تسلیح هواداران و کانونهای خود می‌باشد که به این منظور اقدامات آموزشی متعددی در راستای ساخت بمب های دستی، سه راهی، سازه های انفجاری و پرتابه‌ها داشته است.

لذا می‌بایست تدابیر لازم در فضای مجازی و حقیقی اتخاذ گردد. تهیه مستندات میدانی مناسب از جریان آشوب و ارائه سوابق دستگیرشدگان و شناسایی لیدرهای مناطق و دستگیری آنها و عدم رهاسازی آنها حداقل به مدت دو ماه می تواند در خنثی‌سازی این توطئه در ماههای دی و بهمن مؤثر واقع شود.

 

مطالب مرتبط

گسترش کر وحشت کارگزاران رژیم از مجاهدین پس از کنفرانس واشنگتن ـ ایران بپا می‌خیزد

زوزه‌های وحشت در عین ادعای پیروزی

 

لطفا به اشتراک بگذارید: