عفو بین‌الملل: دستگیری خودسرانه و اذیت و آزار خانواده‌های کودکان کشته شده در ایران

عفو بین‌الملل: رژیم ایران اسامی و مشخصات حداقل ۴۴ کودک زیر سن قانونی را که توسط نیروهای امنیتی در جریان اعتراضات جاری کشته شده‌اند، منتشر کرده است. مقامات رژیم با تهدید خانواده های قربانیان که مجبور به سکوت هستند، جنایات خود را پنهان می‌کنند.

رژیم ایران هم‌چنین حکم اعدام ماهان صدرات مدنی، معترض ۲۲ساله را تنها یک ماه پس از یک محاکمه به‌شدت ناعادلانه در ۱۲آبان صادر کرده است. او اکنون به زندان گوهردشت کرج منتقل شده و نگرانی‌هایی در مورد قریب‌الوقوع بودن اعدام او وجود دارد.

حکم اعدام او به اتهام استفاده از چاقو برای حمله به یک فرد، آتش زدن موتورسیکلت و آسیب رساندن به تلفن همراه است که دادگاه آن را «محاربه» اعلام کرد.

عفو بین‌الملل هم‌چنین اعلام کرد: سهند نورمحمدزاده به اتهام شکستن نرده های بزرگراه و آتش زدن سطل زباله و تایرهای خودرو با هدف برهم زدن آرامش و مقابله با نظام به اعدام محکوم شده است. دادگاه حکم داد که این مشمول [محاربه] می‌شود.

حکم اعدام سهند نورمحمد زاده پس از یک دادگاه ساختگی شتاب‌زده و کمتر از ۲ماه پس از دستگیری او در تاریخ ۳۱شهریور صادر شد. وکیل او در دادگاه تاکید کرد فیلم‌هایی که به‌عنوان مدرک استفاده شده، او را در حال آتش زدن منابع زباله یا خراب کردن نرده‌ها نشان نمی‌دهد.

حکم اعدام سهند نورمحمد زاده تجاوز وحشتناک به حق حیات و نقض گستاخانه قوانین بین‌المللی است که استفاده از مجازات اعدام را برای جنایاتی که شامل قتل عمدی نیست، ممنوع می‌کند.

عفو بین‌الملل افزود: دستگیریهای خودسرانه، ارعاب و اذیت و آزار بستگان کودکانی که با شلیک غیرقانونی یا ضرب‌وشتم نیروهای امنیتی در جریان اعتراضات اخیر به‌قتل رسیده‌اند، بی رحمی غیرقابل تصور مقامات رژیم ایران و تلاش آنها برای سرپوش گذاشتن بر جنایاتشان را آشکار می‌کند. آنها با ایجاد محدودیتهای ظالمانه در تدفین، برگزاری مراسم بزرگداشت و ارعاب بی امان بستگان این کودکان با هدف به سکوت کشاندن آنها، رنج شدیدی را بر این خانواده‌ها وارد کرده‌اند.

مطالب مرتبط

کلودیا تنی عضو کنگره آمریکا از دولت بایدن خواست از هر ابزار ممکن برای حمایت از معترضان ایرانی استفاده کند

عفو بین‌الملل: ۱۴درصد کشته‌شدگان در خیزش سراسری ایران کودک بوده‌اند

لطفا به اشتراک بگذارید: