حمایت دو حزبی سناتورهای آمریکایی از قیام مردم ایران برای یک جمهوری دموکراتیک

حمایت دو حزبی سناتورهای آمریکایی از قیام مردم ایران برای یک جمهوری دمکراتیک و مبتنی بر جدایی دین از دولت

ساعت ۱۱صبح روز پنجشنبه ۱۷آذرماه ۱۴۰۱ به وقت آمریکا کنفرانسی تحت عنوان «حمایت سنای آمریکا از قیام مردم برای ایران جمهوری دمکراتیک مبتنی بر جدایی دین از دولت» در تالار کندی در سنای آمریکا با سخنرانی گروهی از سناتورها و شخصیتهای آمریکایی برگزار شد.

خانم مریم رجوی به‌صورت آنلاین در این کنفرانس سخنرانی کرد.

سناتور رابرت منندز، دموکرات رئیس کمیته روابط خارجی، سناتور جین شهین، دمکرات، رئیس زیرکمیته اروپای کمیته روابط خارجی سنا، سناتور کوری بوکر دمکرات عضو کمیته روابط خارجی، سناتور روی بلانت، رئیس‌جمهوریخواهان کمیته قوانین عضو کمیته اطلاعات، رئیس کمیته سیاست‌گذاری جمهوریخواهان، سناتور تام تیلیس، جمهوریخواه عضو کمیته قوای مسلح سنا، رئیس مشترک کمیسیون حقوق‌بشر سنا، سناتور جان بوزمن، جمهوریخواه عضو کمیته تخصیص بودجه سنا، سناتور لیندزی گراهام رئیس‌جمهوریخواهان کمیته بودجه و عضو کمیته‌های قضایی و محیط‌زیست، سناتور الکس پادیلا، دمکرات، کمیته امنیت داخلی و امور دولتی، کمیته قضائی

سناتور جوزف لیبرمن کاندیدای معاونت ریاست‌جمهوری دمکراتها در سال۲۰۰۰، سناتور کلی ایات، سفیر کینزبرگ سفیر سابق آمریکا در مراکش از دیگر سخنرانان این کنفرانس بودند.

۴۰تن از مشاوران سناتورهای آمریکایی و نمایندگانی از سفارتهای خارجی در واشنگتن و خبرنگاران رسانه‌های بین‌المللی در این کنفرانس شرکت داشتند.

مسئولان جوامع ایرانیان مقیم آمریکا و زندانیان سیاسی سابق در میان شرکت‌کنندگان بودند.

خانم مریم رجوی در سخنرانی خود گفت: چند روز دیگر قیام مردم ایران برای سرنگونی فاشیسم دینی چهارمین ماه خود را آغاز می‌کند. همه شواهد نشان می‌دهد که رژیم در فاز پایانی‌اش به نقطهٔ غیرقابل بازگشت رسیده است.

مذاکره و مراوده با این رژیم آن‌هم در بحبوحه‌ٔ قیام، فرصت‌دادن به رژیم برای سرکوب بیشتر است. در قیامهای پیشین، مردم ایران از آمریکا سؤال می‌کردند که آیا در طرف مردم ایران است یا قاتلان آنها؟ امروز این پرسش جدی‌تر از هر زمان دیگری مطرح است.

مردم و مقاومت ایران برای سرنگونی رژیم و کسب آزادی به قیام و فداکاری خودشان اتکا دارند و نیازمند دخالت هیچ دولت خارجی نیستند. اما از همهٔ دولتها انتظار دارند امتیاز دادن و امدادرسانی به دشمن‌شان را متوقف کنند.

قیام مردم در سه ماه گذشته اثبات کرد تحلیلهای جانبدارانه درباره پایگاه مردمی رژیم چه اندازه اشتباه است.

قیام‌کنندگان در این سه ماه، هر گونه دیکتاتوری را محکوم کردند و رژیم کنونی و سابق را در شعارهایشان رد کردند.

رژیم با برنامهٔ موشکی و اتمی و توسعه‌طلبی در منطقه می‌خواهد بر بحران در داخل و جنگ اصلی یعنی مبارزه مردم ایران برای سرنگونی سرپوش بگذارد.

بنا به گزارشهای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ارزیابی‌های کارشناسان، در ۲۰ماه گذشته که دور جدید مذاکرات شروع شده و تحریم‌ها در عمل تضعیف شده، میزان پیشروی رژیم در پروژه بمب اتمی بسا بیشتر از دورهٔ قبلی بوده است. با این‌حال از مذاکره با غرب، استفاده می‌کند تا هم روی برداشتن تحریم‌ها اصرار کند و هم با خیال راحت پروژه‌های اتمی را تسریع و جامعهٔ ایران را سرکوب کند.

زمان آنست که به‌جای ادامهٔ مذاکراتی که فقط در خدمت سیاست‌های جنایتکارانهٔ رژیم است، همهٔ قطعنامه‌های شورای امنیت ملل متحد علیه رژیم مجدداً فعال شود.

اکنون خامنه‌ای برای حفظ حکومت فاسد خود به جنایت‌های بیشتری دست می‌زند. از به رگبار بستن قیام‌کنندگان در خیابان‌ها تا کور کردن چشم کودکان و جوانان با تفنگ‌های ساچمه‌ای و تعرض جنسی به زندانیان و از همه هولناک‌تر کشتار کودکان.

چرا یک رژیم کودک‌کش و رژیمی که بیشترین تبعیض را علیه زنان اعمال می‌کند، هم‌چنان در نهادهای ملل متحد عضویت دارد؟ آیا این توهین به بشریت نیست؟

عضویت این رژیم در کمیسیون مقام زن و یونیسف، باید بلادرنگ خاتمه یابد. خوشبختانه پروسهٔ اخراج از کمیسیون مقام زن به جریان افتاده است. امیدوارم سنای آمریکا پیشقدم ابتکار اخراج رژیم از یونیسف باشد.

‌فعالیت گسترده و غیرقانونی لابی‌های رژیم ایران در آمریکا باید خاتمه یابد. آنها پشت جبهه سیاسی کشتاری هستند که در ایران جریان دارد. زمان آن است که سنای ایالات متحده، مبارزه مردم ایران برای سرنگونی رژیم و حق مشروع جوانان ایران برای مبارزه با سپاه پاسداران را به‌رسمیت بشناسد.

 

مطالب مرتبط

عضو سنای آمریکا ـ شجاعت معترضان برای آزادی در ایران برایم الهام‌بخش است

حمایت دو حزبی سناتورهای آمریکایی از قیام مردم ایران برای یک جمهوری دمکراتیک و مبتنی بر جدایی دین از دولت

لطفا به اشتراک بگذارید: