پاریس ـ بزرگداشت شهیدان قیام و سخنرانی شماری از شخصیتهای فرانسوی

آندره شاسین رئیس گروه چپ در پارلمان فرانسه

آندره شاسین رئیس گروه چپ در پارلمان فرانسه و از نایب‌رئیسان کمیته پارلمانی برای ایران دمکراتیک که از نمایشگاه بزرگداشت شهیدان قیام ایران بازدید کرد گفت: من امروز برای اعلام همبستگی به این‌جا آمده‌ام. زیرا به فکر قربانیان دیکتاتوری آخوندها هستم مشخصاً به دانشجویانی فکر می‌کنم که زندگی‌شان را فدا کرده‌اند. این یک همبستگی جهانی را می‌طلبد کما این‌که سیاستمدارانی هم‌چون من به‌عنوان یک نماینده، باید حقیقتاً متعهد بشویم که در کنار مقاومت مردم ایران برای سرنگونی این رژیم باشیم.

ونسن دزکور نماینده پارلمان فرانسه

ونسن دزکور نماینده پارلمان فرانسه ضمن تجلیل از شهیدان قیام سراسری مردم ایران گفت:

من با کمال میل با این نمایشگاه آمدم، شما در حال برگزاری یک نمایشگاه تکان‌دهنده ای هستید که البته در ارتباط با وضعیت فعلی در ایران است. تعهد مردم ایران برای آزادی و به‌دست آوردن اصول پایه‌یی دموکراسی است که البته به قیمت جان بسیاری از جوانان شجاع تمام شده است. این مهم است که کشورهای غربی نه فقط آنچه را که در حال رخ دادن است گزارش دهند، بلکه باید از این حرکت بزرگ حمایت کنند. من همیشه در کنار شما و کارهایی که انجام می‌دهید هستم.

ژرارد لوسول نماینده پارلمان فرانسه

ژرارد لوسول نماینده پارلمان فرانسه گفت: این یک پیام دوستی از یک نماینده سوسیالیست جمهوری فرانسه خطاب به مردم ایران است. من این فرصت را داشتم که با تعدادی از روزنامه نگاران و نویسندگان و نمایندگان مردم ایران ملاقات کنم. می‌توانم شما (مردم) را از همبستگی کامل خودمان مطمئن سازم تا این‌که مردم ایران فردا آزادانه با اقتصادی شکوفا و آزاد زندگی کنند همان‌طوری که آرزویشان است

پاتریک بودوئن رئیس افتخاری فدراسیون جهانی لیگهای حقوق‌بشر در فرانسه

پاتریک بودوئن رئیس افتخاری فدراسیون جهانی لیگهای حقوق‌بشر در فرانسه گفت:

همبستگی خودم را با مبارزه‌ای که در ایران جریان دارد اعلام می‌کنم از جمله با زنانی که هدایت این مبارزه را برای دموکراسی و آزادی به عهده دارند. در شرایطی هستیم که می‌توان امیدوار بود رژیم آخوندها که متزلزل شده، سرنگون شود تا مردم ایران از حکومتی دمکراتیک برخوردار شوند

پیر برسی رئیس انجمن حقوق‌بشر نوین فرانسه

پیر برسی رئیس انجمن حقوق‌بشر نوین فرانسه گفت: دوستان عزیز ایرانی در داخل و خارج از ایران، می‌دانم که امروز روز دانشجوست. من از بهایی که دانشجویان ایرانی برای آزادسازی کشور و برای آزادی پرداخته‌اند، آگاهم. بدین مناسبت ابتدا می‌خواهم تبریکات خودم را به شما بیان کنم، و هم‌چنین پیام همبستگی و برادری‌ام را برای شما ارسال کنم. برایتان شجاعت زیاد آرزو می‌کنم و از این‌جا، از شهر پاریس ما از شما حمایت می‌کنیم، یاری‌تان می‌کنیم و همیشه با شما هستیم. ما تا آخر با شما خواهیم بود.

 

مطالب مرتبط

رویترز ـ تظاهرات ایرانیان در پاریس در حمایت از قیام ایران

اتحادیه اروپا ۲۹شخص و ۳نهاد رژیم ایران را تحریم کرد

لطفا به اشتراک بگذارید: