اعدام جنایتکارانه ۱۳زندانی از جمله یک زن و۶زندانی بلوچ

دبیرخانه شورای ملی مقاومت طی اطلاعیه‌یی از اعدام جنایتکارانه ۱۳ زندانی از جمله یک زن و ۶ زندانی بلوچ در ۵روز خبر داد. ۴تن از زندانیان بلوچ پس از ۱۰سال حبس و شکنجه، اعدام شدند.

در این اطلاعیه آمده است: خامنه‌ای در وحشت از قیام سراسری مردم به تشدید سرکوب و اعدام روی آورده است. دژخیمان خامنه‌ای امروز دوشنبه ۱۴آذر دو زندانی بلوچ به‌نام‌های علیرضا نارویی اهل زاهدان و ناصر عمر زهی اهل خاش را پس از ده سال حبس در زندان زاهدان بدار آویختند. یکشنبه ۱۳ آذر دو زندانی دیگر بلوچ به نام‌های غلامرسول مزارزهی و انوشیروان عمرزهی که آنها نیز از سال ۹۱ در حبس بودند، در زندان زاهدان اعدام شدند.

یکشنبه ۱۳ آذر، دو زندانی به‌نام‌های زکریا ریگی اهل زاهدان و حجت سیف پناه اهل بابل در زندان شیراز، شنبه ۱۲ آذر خانم مولود ملا زاده در زندان اصفهان و پنجشنبه ۱۰ آذر یک زندانی بلوچ به‌نام امان‌الله رخشانی در زندان سبزوار و یک زندانی به‌نام سعید مولایی در زندان مرکزی همدان توسط جلادان خامنه‌ای بدار آویخته شدند.

مقاومت ایران ملل‌متحد و هم‌چنین اتحادیه اروپا و کشورهای عضو را به اقدام فوری برای توقف این اعدامها فرامیخواند. این رژیم که ننگ بشریت معاصر است باید از جامعه جهانی طرد، پرونده نقض وخیم حقوق‌بشر در ایران به شورای امنیت احاله شود و سردمداران رژیم بویژه خامنه‌ای، رئیسی و اژه ای به‌خاطر چهار دهه جنایت علیه بشریت و نسل کشی در برابر عدالت قرار گیرند.

 

مطالب مرتبط

اعدام دو هموطن بلوچ در زندان زاهدان به دست دژخیمان خامنه‌ای

اعدام پنج زندانی از جمله یک زن در اصفهان، شیراز و زاهدان

 

لطفا به اشتراک بگذارید: