بلگا ـ پارلمانترهای بلژیکی ـ پرونده جنایات رژیم ایران باید به شورای امنیت ارجاع شود

بلگا ـ خبرگزاری بلژیک

بیش از ۱۲۰پارلمانتر بلژیک در بیانیه‌یی خواستار اعمال تحریم علیه رژیم ایران از سوی اتحادیهٔ اروپا و کشورهای عضو شدند.

پارلمانترهای بلژیکی:

پروندهٔ جنایات رژیم ایران باید به‌شورای امنیت ملل‌متحد ارجاع شود و مسؤلان چنین جنایاتی باید محاکمه شوند.

اعتراضات در ایران: بیش از ۱۲۰نمایندهٔ پارلمان بلژیک خواستار تحریم از سوی اتحادیهٔ اروپا و کشورهای عضو شدند. الس وان هوف... در نامه‌یی خطاب به‌کمیتهٔ نمایندگان پارلمان بلژیک برای ایران دمکراتیک نوشت: بیش از ۱۲۰نمایندهٔ پارلمان بلژیک از احزاب مختلف از اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن می‌خواهند که تصمیم بگیرند رژیم ایران را تحریم کنند.

از اواسط شهریور، اعتراضات و قیامهای ضد رژیم در سراسر ایران گسترش یافته است. اعتراضات زنان و جوانان تاکنون به تمامی ۳۱استان کشور کشیده شده است. منتخبان بلژیکی می‌نویسند: «دست‌کم ۶۰۰معترض کشته، تعداد بی‌شماری مجروح و بیش از ۳۰هزار نفر بازداشت شده‌اند. رژیم با قطع اینترنت در بخش‌های وسیعی از ایران، تلاش می‌کند از انتشار اخبار و تصاویر اعتراضات و ابعاد واقعی قیام به‌خارج از کشور جلوگیری کند».

آنها در این بیانیه از «اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن» می‌خواهند که «قتل معترضان در ایران را قویاً محکوم کنند، اقدامات محدودکنندهٔ فوری و اعمال تحریم برای پایان دادن به‌نقض حقوق‌بشر اعمال کنند» (آنها می‌افزایند:) «پروندهٔ جنایات این رژیم باید به‌شورای امنیت ملل‌متحد ارجاع شود و مسؤلان چنین جنایاتی باید محاکمه شوند». آنها هم‌چنین خواهان «آزادی فوری و بدون قید و شرط همهٔ کسانی شدند که در جریان قیام اخیر دستگیر شده‌اند»، آنها به «کمک به‌مردم ایران برای دسترسی آزاد و بدون مانع به‌اینترنت» و «به‌رسمیت‌شناختن آرمانهای دمکراتیک مردم ایران و حق آنها برای برقراری یک ایران آزاد، دمکراتیک و مبتنی بر جدایی دین و دولت» فراخوان دادند.

 

مطالب مرتبط

بیانیه ۱۲۵پارلمانتر بلژیکی در حمایت از قیام ایران

اعدام جنایتکارانه ۹زندانی در زندانهای مختلف کشور

 

لطفا به اشتراک بگذارید: