کنفرانس با نمایندگان مجلس فدرال بلژیک به ریاست خانم الس وانهوف و سخنرانی خانم مریم رجوی

حمایت از قیام سراسری مردم ایران

«ایران: قیام برای یک جمهوری دمکراتیک»

خانم مریم رجوی:

در سومین ماه قیام به‌رغم سرکوب وحشیانه اعتراضات متوقف نشده است.

کانون‌های شورشی نقش مهمی در استمرار قیام ایفا کردند.

مردم ایران علیه هر نوع دیکتاتوری قیام کرده‌اند.

در خیابانها فریاد می‌زنند «مرگ بر ستمگر، چه شاه باشه، چه رهبر»  یعنی نفی استبداد دینی و استبداد سلطنتی.

مردم ایران انتظار دارند جامعه بین‌المللی و به‌ویژه کشورهای اروپایی حق مردم برای دفاع از خود و سرنگونی این رژیم را به‌رسمیت بشناسند.

وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران را در لیست تروریستی قرار دهید و مزدورانش را از کشورهایتان اخراج کنید.

کشورهای دموکراتیک می‌توانند با بستن سفارت‌های رژیم، با خاتمه مذاکرات و با اعمال تحریم‌های همه‌جانبه در کنار مردم ایران قرار گیرند.

خانم الس وان‌هوف رئیس کمیسیون خارجی خواستار لیست گذاری تروریستی سپاه پاسداران شد و از آلترناتیو دموکراتیک شورای ملی مقاومت و طرح ۱۰ماده یی خانم رجوی اعلام حمایت کرد.

صبح روز چهارشنبه ۲ آذرماه ۱۴۰۱، اجلاسی تحت عنوان «قیام ایران برای یک جمهوری دمکراتیک» به‌ریاست خانم الس وان‌هوف، رئیس کمیسیون خارجی پارلمان فدرال بلژیک در محل این پارلمان در بروکسل برگزار شد.

در این اجلاس خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت در مورد تحولات قیام ایران و انتظارات مردم ایران از جامعهٔ بین‌المللی به‌صورت آنلاین سخنرانی کرد.

اجلاس با سخنان خانم وان‌هوف شروع شد. وی خطاب به رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت اظهار داشت:

موضوع ایران یک نگرانی اصلی ماست. من و همکارانم از احزاب مختلف بیانیه‌یی در حمایت از قیام امضا کرده‌ایم که تا همین لحظه بیش از ۱۲۰ منتخب مردم از جمله شماری از رهبران احزاب از آن حمایت کرده‌اند.

رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت در سخنان خود در این اجلاس، به سرکوب وحشیانهٴ قیام توسط رژیم آخوندی اشاره کرد و گفت:

مردم ایران و بویژه زنان خواهان سرنگونی رژیم آخوندها هستند، این لازمه تحقق سایر خواستهای مشروع مردم ایران است.

ما می‌گوییم نه به حجاب اجباری، نه به دین اجباری و نه به حکومت اجباری.

مارک ژان گیسلس عضو هیأت رئیسه پارلمان بروکسل گفت: «مایلم به میلیونها ایرانی بگویم که ما همه ایرانی هستیم. ما میلیونها تن در حمایت از مبارزه شما و قیام شما هستیم». ‌

کاتلین دوپورتر نماینده مجلس فدرال اظهار داشت: «قیام مردم ایران ستودنی است و نقش زنان علیه بنیادگرایی اسلامی بسیار قابل‌توجه است. هزاران زن قبل از این در ایران به‌خاطر اعتقاداتشان اعدام شده‌اند. بی جهت نیست که مبارزه در ایران امروزه توسط زنان، توسط شما، رهبری می‌شود. کشورهای اروپا باید از این رژیم فاصله بگیرند. رئیس پارلمان اروپا این هفته رابطه با رژیم را قطع کرد. این باید توسط سایرین سرمشق قرار بگیرد. سپاه پاسداران باید در لیست تروریستی قرار گیرد. ما از شما در مبارزه‌تان حمایت می‌کنیم».

فرانسواز شپمان، نماینده پارلمان بروکسل و پارلمان فدراسیون والونی گفت: «باید نشان دهیم علیه رژیم ضددمکراتیک و حامی مقاومت مردم علیه رژیم هستیم. شجاعت زنان و جوانان را می‌ستاییم و از مبارزه شما حمایت می‌کنیم».

سناتور گایتان ون گویدسن‌هون رئیس فراکسیون لیبرال فرانسوی زبان سنای بلژیک گفت: بیش از هر زمان دیگر، بلژیک باید امروزه در کنار مردم ایران و قیام آنها برای آزادی قرار گیرد. شما تحسین ما و حمایت ما را دارید.

سخنران بعدی خانم کارین براورز رئیس فراکسیون دمکرات‌مسیحی فلامان در سنای بلژیک، گفت: «ما با بیانیه‌هایمان در پارلمان فلامان و در سنا از این قیام حمایت کرده‌ایم». ‌

در پایان این اجلاس خانم وان‌هوف ضمن تشکر از شرکت رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت گفت: آقای گیسلس سه «نه» شما، «نه به حجاب اجباری، نه به دین اجباری و نه به حکومت اجباری» را تکرار کرد. ما در آنها شریکیم و سه «آری» شما را هم به‌آن اضافه می‌کنیم: آری به جدایی دین و دولت، آری به تساوی زن و مرد و آری به جمهوری دمکراتیک.

وی افزود: اتحادیه اروپا حمایت ما را هم در تحریم‌هایش علیه رژیم آخوندها دارد.

الس وان هوف

از این‌که امروز به جلسه ما آمدید متشکرم...

ما سعی می‌کنیم از مردم ایران برای کسب آزادی حمایت کنیم، زیرا وضعیت حقوق‌بشر و حقوق زنان در ایران برای ما موضوعی مهم و نگران‌کننده است. اکنون در سومین ماه از اعتراضات سراسری در ایران هستیم. ۷۰روز از قتل مهسا امینی می‌گذرد. صدها نفر کشته شده‌اند و هم‌چنین امروز دو مقاله در روزنامه های بلژیکی منتشر شده است، دیدم که جوانان در دانشگاهها از روش تجمع سرزده استفاده می‌کنند.

زنان و مردان جوان در حال راه اندازی تجمعات سرزده برای شروع اعتراض هستند. بسیار تاثیرگذار است. اما آنچه می‌بینیم این است که حکومت دینی آخوندها واقعاً یک رژیم زن‌ستیز است که در چهار دهه اخیر زنان را بیش از همه سرکوب کرده است. به همین دلیل در میان ما و نیز در میان زنان ایرانی انگیزه زیادی برای تغییر نظام زندگی و آزادی زنان وجود دارد. ما نیز این شعار را یاد گرفته‌ایم. مردم ایران خواستار تغییر و استقرار یک جمهوری دموکراتیک هستند و ما نیز از آنها حمایت می‌کنیم.

همانطور که می‌دانید، دو هفته پیش در ۱۰نوامبر، در مجلس فدرال نیز قطعنامه‌یی در مورد زنان ایرانی و در حمایت از قیام تصویب کردیم. قطعنامه‌های مشابهی در پارلمان منطقه‌یی نیز به تصویب رسیده است. و همکاران من نیز این‌جا هستند، و هم‌چنین در سنا. در طول چهار دهه گذشته، دهها هزار زن ایرانی، عمدتاً از اپوزیسیون مجاهدین، به‌دلیل وابستگی‌های سیاسی خود زندانی، شکنجه و اعدام شده‌اند. در مصوبه ما در مجلس هم به این موضوع اشاره شده بود. هم‌چنین در قطعنامه خود، از جمله اقدامات دیگر، خواستار تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران شدیم. سپاه، سرکوبگرترین نیرو و ستون اصلی بقای رژیم است. مایلم امروز نیز اعلام کنم که من به همراه پنج تن از همکارانم از احزاب مختلف سیاسی بیانیه‌یی را در حمایت از قیام ارائه کرده‌ایم. و تاکنون، و من فکر می‌کنم این رقم قابل توجهی است، ۱۲۰ نماینده بلژیک، از جمله چندین رهبر حزب، از این فراخوان حمایت کرده‌اند. بنابراین فکر می‌کنم انگیزه خوبی برای گروه اپوزیسیون شما نیز هست. و من خوشحالم که شما را به‌عنوان سخنران مهمان، رهبر اپوزیسیون ایران، داریم. من فکر می‌کنم برای ما بسیار افتخار آمیز است که امروز به این ویدیوی آنلاین ملحق می‌شوید.

من چندین بار در بروکسل نیز با شما ملاقات کرده‌ام و ما به‌خاطر نقش رهبری شما در مقاومت ایران برای مبارزه با بنیادگرایی اسلامی به شما احترام می‌گذاریم. ما شخصاً می‌دانیم که شما بسیاری از اعضای خانواده خود را از دست داده‌اید. من راجع به خواهران شما و هزاران تن از اعضا و هواداران جنبش شما نیز مطالعه کرده‌ام.

خانم رجوی، شما بارها به پارلمان اروپا، سنای بلژیک و هم‌چنین مجلس نمایندگان دعوت شده‌اید. و شما یک برنامه ده ماده‌یی جالب برای ایران آزاد آینده دارید که مورد تایید بسیاری از نمایندگان مجلس قرار گرفته است. ما در مورد لغو مجازات اعدام، آزادی بیان، جدایی دین از دولت، آزادی مذاهب، برابری کامل جنسیتی، و حق زنان برای انتخاب پوشش خود صحبت می‌کنیم. مریم فعالانه علیه حجاب اجباری مبارزه کرده است. خانم رجوی از حضور شما بسیار خوشحالیم و از شما دعوت می‌کنم که صحبت خود را شروع کنید.

خانم مریم رجوی:

خانم وان‌هوف عزیز، خانم‌ها و آقایان نماینده!

خوشحالم که شما را می‌بینم. ابتدا مایلم از توجهات شما به موضوع ایران و به‌ویژه به قیام سراسری مردم ایران و هم‌چنین به‌خاطر تصویب قطعنامه در حمایت از این قیام تشکر کنم.

از خانم وان‌هوف تشکر می‌کنم که سال‌هاست از مقاومت مردم ایران و به‌ویژه مبارزات زنان علیه رژیم بنیادگرای آخوندی حمایت می‌کنند. اجازه بدهید که به‌طور خلاصه شرایط ایران را برای شما توضیح بدهم.

در سومین ماه قیام هستیم، رژیم به‌رغم سرکوب وحشیانه، قادر به توقف اعتراضات نشده است. ۶۲۵نفر از جمله ۶۰ کودک و نوجوان توسط نیروهای سرکوبگر کشته شدند از جمله کیان یک کودک ده ساله که در شهر ایذه کشته شد و باعث جریحه‌دار شدن مردم ایران و همه انسان‌هایی در جهان شد که تصاویر او را دیدند.

چند روز است، رژیم به شهرهای جوانرود، مهاباد و اندیمشک سایر شهرهای ایران با زرهی و سلاح سنگین حمله کرده است. بسیاری نفرات کشته و مجروح شدند. در جریان قیام بیش از ۳۰هزار نفر دستگیر شدند؛ و تاکنون تعدادی محکوم‌ به اعدام‌شده‌اند.

تداوم قیام یک تحول مهم است. در مقابل وحشیگری نیروهای سرکوبگر، مردم با دست‌خالی مقاومت می‌کنند. وضعیت کنونی در ایران بسیار حساس است.

رژیم آخوندی نشان داده که برای حفظ قدرت قادر به انجام هر جنایتی است. ولی در مقابل شجاعت زنان و مردان ایران، در یک بن‌بست قرار دارد. از یک‌ طرف نیازمند سرکوب بیشتر و وحشیانه‌تر است از طرف دیگر می‌داند که در شرایط کنونی، سرکوب، مقاومت را در نسل شورشگر افزایش خواهد داد.

سردمداران رژیم همیشه نسبت به فعالیت‌های شبکه مقاومت در داخل ایران و مشخصاً علیه کانون‌های شورشی وابسته به سازمان مجاهدین هشدارمی‌دهند. این کانون‌ها نقش مهمی در استمرار و سازمان‌دادن قیام ایفا کردند.

این یک قیام سراسری است که همهٔ آحاد مردم ایران، زن و مرد و همه ملیتها در آن شرکت دارند. رژیم قادر نیست آن را متوقف کند. زنان نقش پیشتاز دارند چون بیش از همه توسط این رژیم زن‌ستیز سرکوب شده‌اند. قیامی علیه دیکتاتوری مذهبی است که نقطه کانونی آن زن ستیزی است.

سازمان مجاهدین از همان روزهای اول حکومت آخوندها در ایران به مقابله با زن ستیزی این رژیم پرداخت. در آن زمان مجاهدین حجاب اجباری را محکوم کردند و در اسفند ۵۷، زنان مجاهد، به‌خاطر دفاع از زنان بدون روسری، مورد ضرب‌وشتم نیروهای رژیم قرار گرفتند.

۳۰ سال پیش مقاومت ما کتابی منتشر کرد تحت عنوان «بنیادگرایی اسلامی- تهدید نوین جهانی». من در همان سال‌ها گفتم زنان نیروی تغییر در ایران هستند.

۲۵سال پیش به آخوندها گفتم، شما نهایتاً به دست همین زنان، دقیقاً همین زنان که آنها را به حساب نمی‌آورید سرنگون خواهید شد.

زنان در سه دهه گذشته در جنبش ما در همه سطوح، نقش رهبری‌کننده ایفا کردند.

مردم ایران و به‌ویژه زنان، خواهان سرنگونی رژیم آخوندها هستند، این لازمهٔ تحقق سایر خواسته‌های مشروع مردم ایران است. ما می‌گوییم نه به حجاب اجباری، نه به دین اجباری و نه به حکومت اجباری.

خانم‌ها، آقایان!

این قیامی است برای آزادی. بلکه قیام همهٔ مردم ایران است که زنان در آن نقش پیشتاز دارند. در خیابان شعار می‌دهند، چه باحجاب، چه بی‌حجاب، پیش به‌سوی انقلاب.

این قیامی است برای یک ایران آزاد و دمکراتیک. یک جمهوری که در آن‌همه آحاد ملت از کرد و بلوچ و عرب و ترک و فارس از حقوق مساوی برخوردار باشند. هیچ‌کس به‌خاطر دین یا ملیت، صاحب‌امتیاز یا تحت تبعیض نباشد.

مردم ایران، علیه هر نوع دیکتاتوری قیام کرده‌اند. به همین دلیل در خیابانها فریاد می‌زنند «مرگ بر ستمگر، چه شاه باشه، چه رهبر». یعنی نفی استبداد دینی و استبداد سلطنتی.

این دو نظام ضد آزادی هستند. خامنه‌ای بر اساس قانون اساسی رژیم از اختیارات مطلق برخوردار است. شاه هم یک نظام تک‌حزبی راه انداخته بود و می‌گفت جای مخالفان در زندان است.

به همین دلیل شورای ملی مقاومت ایران روی سه اصل تأکید دارد: نفی تمامیت رژیم حاکم، برپایی یک جمهوری و جدایی دین و دولت.

این مبانی ما برای جبهه همبستگی ملی و همکاری با نیروهای سیاسی ایران است.

ما خواهان برابری در همه زمینه‌ها به‌ویژه رهبری سیاسی هستیم. ما معتقد به‌حق ملیتها برای خودمختاری در چارچوب تمامیت ارضی ایران هستیم. ما خواهان یک جمهوری دمکراتیک و غیراتمی هستیم.

دوستان عزیز!

در این شرایط مردم ایران انتظار دارند که جامعه بین‌المللی و به‌ویژه کشورهای اروپایی حق مردم برای دفاع از خود و سرنگونی این رژیم را به‌رسمیت بشناسند.

-وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران را در لیست تروریستی قرار دهید و مزدورانش را از کشورهایتان اخراج کنید.

سرنگونی این رژیم وظیفه مردم و مقاومت ایران است ولی کشورهای دمکراتیک می‌توانند با بستن سفارت‌های رژیم، با خاتمه مذاکرات و با اعمال تحریم‌های همه‌جانبه در کنار مردم ایران قرار گیرند

خیلی خوشحال می‌شوم که نظرات شما را بشنوم.

از شما متشکرم.

مارک ژان گیسلس

خوشحالم که ولو از راه دور، خانم رجوی را می‌بینم. به ایشان سلام می‌کنم و برایشان آرزوی شجاعت زیادی برای این مبارزه‌یی که سال‌هاست پیش می‌برد، دارم.

مردم ایران ۴۰سال است که زیر دیکتاتوری چه شاه و چه خامنه‌ای رنج می‌برند. و امروز این جنبش مردم ایران گروهی، سازمان‌یافته، ساختارمند، با یک رهبر واقعی‌ست. امروز سعی می‌کنند به ما بقبولانند که این تظاهرات غیرسازمان‌یافته و پراکنده هستند و این جنبش رو به نابودی است. ناظران مستقل و عینی تشخیص می‌دهند که برعکس، ساختار سازمان‌یافته جنبش باعث می‌شود این رژیم شکنجه‌گر و ظالم واقعاً به لرزه درآید. و امروز ما شاهد رشادت ایرانیانی که سال‌ها رنج کشیده‌اند و شجاعت کسانی هستیم که فداکاریهای عظیمی می‌کنند. و همان‌طور که شما اشاره کردید، از جان خود می‌گذرند.

شاهد این هستیم که گاهی اوقات کم سن و سال‌ترین افراد، حتی کودکان به مبارزه ادامه می‌دهند. بنابراین، برای ما، همان‌طور که شما گفتید، ورود ما به این کارزار برای مبارزه با رژیم در پارلمان بروکسل خیلی مهم است. بیایید متواضع سریع ولی در حرکت باقی بمانیم.

می‌خواهم به ایرانی‌هایی که به حرف‌های ما گوش می‌دهند، میلیون‌ها نفری که در حال قیام هستند حرفی را بگویم. آنها میلیون‌ها نفر هستند که هر روز برای آزادی در برابر سختی‌ها جان خود را به خطر می‌اندازند. به آنها می‌گویم ارزش‌هایی که شما نمایندگی می‌کنید همان ارزش‌های ما است. شما به ما برابری زن و مرد، آزادی مذهبی، میل به ایران آزاد و دمکراتیک را یادآوری کردید. من می‌خواهم بگویم که تنها نیستند. امروز می‌خواهم بگویم ما همه ایرانی هستیم، همه ایرانی هستیم در مبارزه با این رژیم که باید به هر قیمتی سرنگون شود.

و ما میلیون‌ها نفر هستیم که از شما و مبارزه شما حمایت می‌کنیم. زنده باد ایران آزاد و دمکراتیک! متشکرم.

کاتلین دوپورتر

ما هنوز سعادت ملاقات را نداشته‌ایم، اما بسیار خوشحالم که امروز کنفرانس حقوق‌بشر و دموکراسی را در اینجا برگزار می‌کنیم.

من فکر می‌کنم بسیار مهم است که امروز در مورد همه این زنان و جوانان شجاعی که این نقش بسیار مهم را در قیامها ایفا می‌کنند صحبت کنیم. و ما فقط می‌توانیم مشوق آنها باشیم. ما باید به انگیزه و پشتکار همه این افراد پشتگرمی بدهیم. سیاستهای ضد زن آخوندها در کانون بنیادگرایی اسلامی قرار دارد. بنابراین از زمان شروع اعتراضات و همان‌طور که شما بسا پیش‌تر اشاره کردید، ۳۰سال پیش، هزاران زن در ایران به‌دلیل تعلقات سیاسی خود اعدام شده‌اند.

و ما نمی‌توانیم نادیده گرفتن حقوق سیاسی و حق تعیین سرنوشت را بپذیریم یا منکر آن شویم. این تصادفی نیست که اپوزیسیون، امروز در ایران توسط زنان رهبری می‌شود، توسط شما. و من واقعاً از آن حمایت می‌کنم. من متقاعد هستم که ما به رهبران سیاسی زن بیشتری در سراسر جهان نیاز داریم. اما البته در ایران فرق می‌کند، زیرا زنان هم برای مخالفت با رژیم و هم به‌خاطر زن‌بودن به‌طور مضاعف سرکوب شده‌اند.

بنابراین، قیام بیش از حد قابل‌توجه است. نوآورانه است، قوی است، قانع‌کننده است و ما باید به این زنان توجه کنیم و از آنها حمایت کنیم. مبارزه زنان در ایران امروز بسیار فراتر از بحث حجاب یا حق انتخاب پوشش است. بلکه زنان باید حق مشارکت در رهبری سیاسی را داشته باشند و همان‌طور که شما اشاره کردید، باید بتوانند با رژیم مخالفت کنند. اروپا و سیاستمداران اروپایی باید به‌وضوح از این رژیم فاصله بگیرند و به رژیم نشان دهند که کشتار مردم عواقبی در پی خواهد داشت.

ما این کشتارها را به‌شدت محکوم می‌کنیم. رئیس پارلمان اروپا این هفته تمامی تماس‌های خود را با مقامات ایرانی قطع کرد و این نمونه‌یی است که سایر سیاستمداران اروپایی و سیاستمداران کشورهای دمکراتیک باید از آن پیروی کنند. من هم‌چنین خواستار تحریم بیشتر و قرار دادن سپاه پاسداران در لیست سیاه هستم چرا که سپاه اصلی‌ترین نهادی است که مسئول سرکوب در ایران، سرکوب اعتراضات در ایران است. تحریم اقتصادی و دیپلماتیک رژیم هم‌چنین می‌تواند بر این واقعیت تأکید کند که ما به‌عنوان سیاستمداران، به‌عنوان سیاستمداران اروپایی، از اعتراض در ایران حمایت می‌کنیم، که به مخالفان در مبارزه آنها برای دموکراسی و حقوق‌بشر می‌پیوندیم. بدین ترتیب مردم ایران خواهند دید که جهان دمکراتیک پشت آنها و تلاش آنها برای آزادی و دموکراسی است.

پس ما پشت شما هستیم و خانم رجوی در این مسیر آزادی، دموکراسی، حقوق‌بشر و زندگی در کنار شما ادامه خواهیم داد.

خانم رجوی من این‌طور تمام می‌کنم: نه به حجاب اجباری، نه به مذهب اجباری، نه به حکومت اجباری، ما همه هم‌نظر هستیم که آری به دمکراسی، آری به حقوق زنان، آری به آزادی

فرانسواز شپمان

ابتدا می‌خواهم از شما برای برگزاری این جلسه که دقیقاً امکان تأکید مجدد بر حمایت‌های همه‌جانبه بلژیک از مردم ایران را فراهم می‌کند تشکر کنم. این حمایتی است از جانب تمامی گروه‌های پارلمانی، طیف‌های متعدد دولت و انجمن‌ها و شهروندان. این مقاومت سال‌هاست که وجود داشته است و امروز در پی جنایت علیه این زن جوان در حال گسترش است. و شما واقعاً باید حرکت را حفظ کنید.

و به همین دلیل است که حمایت کشورهایی مانند بلژیک (از قیام) ضروری است تا دقیقاً نشان دهد که ما نه تنها نباید میزان فشاری را که می‌توانیم بر روی این رژیم غیردمکراتیک بیاوریم، کم کنیم، یا صرفاً آن را حفظ کنیم، بلکه باید از طریق تحریم‌ها این فشار را افزایش دهیم

می‌خواهم این‌جا از شما به‌خاطر شجاعت‌تان، و هم‌چنین شجاعت زنان و جوانان ایرانی که همه چیز خود را در این مسیر گذاشته‌اند، تشکر کنم با وجود خطرات و ریسک‌هایی که متوجه آنهاست. فکر می‌کنم ما باید به حمایت از شما ادامه بدهیم و این کار را انجام خواهیم داد. و این مقاومت، سال‌هاست که وجود داشته است و من این فرصت را داشتم که با چندین سازمان که از خارج از کشور در رابطه با این وضعیت (در ایران) مقاومت می‌کنند، ملاقات کنم. زمان اتحاد فرا رسیده است تا بتوانند گامی رو به جلو بردارند از شما متشکرم.

سناتور گائتان ون گویدسنهوون

در آغاز تمام تحسین خود را از مقاومت مردم ایران و مبارزه زنان علیه رژیم بنیادگرا به شما ابراز می‌کنم. شما تنها نیستید.

ما در مجلس سنا می‌خواستیم در جلسه شروع کار را دقیقاً به بررسی یک طرح قطعنامه در حمایت از قیام مردم ایران اختصاص دهیم. زیرا فکر می‌کنیم که چیزی وجود دارد که به همه ما مربوط می‌شود، که تاریخی است، حتی اگر همان‌طور که یادآوری کردیم، مقاومت (تازه) از دیروز شروع نکرده باشد.

اما این نسیم آزادی در برابر یک رژیم سرکوبگر و جنایتکار باید مورد حمایت قرار گیرد زیرا برای مردم ایران و بسیاری از مردم ستمدیده در سراسر جهان امید به ارمغان می‌آورد. این قیام نشان می‌دهد که هیچ رژیمی وجود ندارد که شکست ناپذیر باشد، که خشونت همیشه حرف آخر را ندارد. و بنابراین واضح است که من فکر می‌کنم به قربانیان، به زندانیان، نفرات شکنجه شده، صدها نفری که جان خود را از دست دادند، کسانی که به نظر می‌رسد به اعدام محکوم شدند، زیرا آنها شجاعت ابراز مخالفت خود را داشتند.

بلژیک و اروپا باید امروز بیش از هر زمان دیگری در کنار مردم ایران بایستند. و بنابراین بله، ما باید روشن کنیم که این سرکوب باید پایان یابد. رژیم ایران باید بیشتر تحریم شود.

امروز چیز مهمی برای مردم شما و به نظر من برای کل بشریت در حال وقوع است و بنابراین شما احترام ما را دارید، از حمایت ما برخوردارید و تحسین ما را دارید.

ممنون خانم (رجوی).

کارین براورز

می‌خواهم از همه و هم‌چنین از همکارم السن وان‌هوف برای برگزاری این جلسه تشکر کنم. من فکر می‌کنم خیلی مهم است که همدیگر را به این شکل ببینیم و از خودتان بشنویم. مبارزه شما با رژیم چقدر اهمیت دارد. زیرا زنان در ایران دیگر نمی‌خواهند در سکوت، ظلم و ستم و نادیده‌گرفتن حقوق خود را تحمل کنند. زنان خواهان داشتن اختیار بر زندگی و جسم خود هستند. زنان آزادی انتخاب می‌خواهند. زنان خواهان حقوق برابر هستند. زنان خواهان احترام و برابری هستند و ما با قطعنامه‌های خود هم در پارلمان فلاندری و هم در سنا، از این خواسته برای این حقوق اساسی بشر حمایت می‌کنیم. اگر‌چه چنین قطعنامه‌یی نمادین است و تحریم نیز لازم است. با این حال، این قطعنامه علامت مهمی به رژیم ایران است که جهان در مواجهه با خواست مشروع برای حقوق برابر، آزادی و دموکراسی، چشمان خود را بر روی بی‌عدالتی و وحشیگری کسانی که در قدرت هستند، نمی‌بندد. زیرا هیچ‌کس نمی‌تواند انگیزه آزادی و حقوق برابر را خاموش کند. دیکتاتورهایی که مردم خود و حتی کودکان را می‌کشند، قابل‌تحمل نیستند. بنابراین، ما از شما در مبارزه‌تان علیه این رژیم حمایت می‌کنیم و امیدواریم که راهپیمایی شما به‌سوی یک انقلاب به‌سوی یک جمهوری دمکراتیک پیروز شود. سپاسگزارم.

صحبت‌های پایانی خانم الس وان هوف

ما با شش همکار اینجا بودیم، به نظرم خیلی خوب است، تقریباً همه احزاب نمایندگی شدند.

ما از ایران آزاد و دمکراتیک حمایت می‌کنیم. ما سه «نه» که گفتید و خانم دیپورت تکرار کرد را شنیدیم: نه به حجاب اجباری، نه به دین اجباری، نه به حکومت اجباری. سه «بله» هم شنیدیم. ما بسیار مثبت هستیم. ما هم‌چنین شنیدیم: بله برای جدایی دین از دولت، بله برای برابری زن و مرد، بله برای یک جمهوری دمکراتیک. و این همان چیزی است که در قطعنامه خود نیز گفته‌ایم و قطعنامه‌ها را نیز اجرا خواهیم کرد. .

اما در سطح اتحادیه اروپا نیز از تحریم‌ها دفاع خواهیم کرد. به این دلیل است که بسیار مهم است. ما با اتحادیه اروپا همراهی می‌کنیم. اما شما قبلاً هم گفته‌اید که سپاه پاسداران وجود دارد و باید مجازات شود. و این بسیار مهم است. و ما این رژیم را که زن‌ستیز است کاملاً محکوم می‌کنیم.

 

 

 

 

لطفا به اشتراک بگذارید: