گزارش کانونهای شورشی ـ شماره ۲۶

هر لحظه با قیام

گزارش کانون شورشی از تبریز ـ آبان ۱۴۰۱

تبریز وضعیت جنگی به خودش گرفته. مردم بسیار زیادی ریختند بیرون و شعار می‌دهند و با مزدوران درگیر می‌شوند. واقعاً جنگه جنگ. مردم یه کامیون سنگ وسط خیابون شهناز خالی کردند. ما هم کوکتل زیادی درست کرده و  کوکتل پرتاب می‌کردیم. تا آنجا که خودم شاهد بودم و شرکت داشتم حداقل ۲۰ مزدور کتک خوبی خوردند دم بچه‌های تبریز گرم. خودم هم اصلاً فکر نمی‌کردم این‌قدر نسبت به رژیم خشم داشته باشند. هر یک نفر واسه خودش پدافندیه محله احراب و محله گونگا نیز غوغاست. آنها در مقابل مردم کم آوردند.

گزارش کانون شورشی از بجنورد ـ آبان ۱۴۰۱

چند روز پیش‌ بین مردم و بسیجیها درگیری بود. جوانان دو نفر بسیجی را با چاقو زدند. آنها الآن در بیمارستان هستند.

گزارش کانون شورشی از تهران ـ آبان ۱۴۰۱

با چند نفر رفتیم ونک. تعدادی از نفرات که در بورس پولهایشان را غارت کرده‌اند، تجمع داشتند. با آنها تظاهرات را شروع کردیم و خود آنها شعار مرگ بر خامنه‌ای دادند که ما هم تکرار می‌کردیم.

گزارش کانون شورشی از آستارا ـ آبان ۱۴۰۱

یک تیم شدیم و مردم هم زیاد بودند و درگیری اساسی بود. توانستیم دو موتور از مزدوران را بگیریم و آنها را آتش زدیم. مأموران حمله کردند ولی اساسی مقاومت کردیم. به چهار راه دیگری رفتیم. در آنجا هم جنگ و گریز بود.

گزارش کانون شورشی از ساوه ـ آبان ۱۴۰۱

در ساوه پس از شناسایی یک پمپ‌بنزین آن را به آتش کشیدیم.

گزارش کانون شورشی از قلعه حسن خان ـ آبان ۱۴۰۱

در میدان قناتٍ قلعه حسن خان (شهرقدس) امشب تظاهرات بوده و شلوغ شده. همراه با چند جوان اغلب دوربینهای میدان و خیابان را شکستیم.

گزارش کانون شورشی از اصفهان ـ آبان ۱۴۰۱

در میدان انقلاب، چهار باغ اصفهان مأموران با مردم درگیر شدند. مأموران به سمت مردم تیر ساچمه‌ای مستقیم می‌زدند. یک خانم که سوار دوچرخه بود از فاصله دو متری گلوله ساچمه‌ای خورد. اما مردم کوتاه نمی‌آمدند.

گزارشی از لاهیجان

در لاهیجان تظاهرات و درگیری بود و مزدوران تیراندازی می‌کردند. مردم هم با کوکتل و سنگ آنها را می‌زدند. جوانان کف خیابان روغن ریخته بودند و چند موتور مزدوران لیز خورد. یک جنگ شهری شده بود. در یک نقطه مزدوران به ماشینی شلیک کردند. شیشه شکست. صاحب با ماشین به همان موتور زد و مزدور پرتاب شد. مردم هورا می‌کشیدند و تحسینش می‌کردند.

گزارشی از اراک

پس از شهادت یکی از جوانان انقلابی در منطقه شهرک ولیعصر اراک، جمع بزرگی از جوانان منطقه با سردادن شعارهای «مرگ بر خامنه‌ای»، «مرگ بر دیکتاتور» تظاهرات خشم‌آلودی آغاز کردند. مأموران سرکوبگر به تظاهر کنندگان یورش بردند. اما جوانان پاسخ آنها را با درگیری شدید تن به تن در این منطقه دادند. اهالی منطقه نیز از طریق پشت بام‌ها با انداختن ترقه و سنگ و نارنجک، جوانان را کمک می‌کردند که هماهنگی عالی بود.

گزارشی از ایلام

در شهرستان ملکشاهی ایلام، برخی از مردم مسلح بودند و با مأموران رژیم درگیری مسلحانه داشتند. آنها کلانتری و اداره اطلاعات ایلام و دفتر امام جمعه را به گلوله بستند.

گزارشی از اراک

در مراسم خاکسپاری مهرشاد شهیدی، اراک خیلی جو ملتهبی داشت و در نقاط مختلف مردم با پلیس درگیر شدند. دیشب در اراک تظاهرات بزرگی بوده و اراکی‌ها دیشب مأموران زیادی را کتک زده بودند. آنها هم تیراندازی می‌کردند و مزدوران دو نفر را کشتند. مردم از این‌که دستشان سلاح نبود، خیلی تأسف می‌خوردند.

 

مطالب مرتبط

گزارش یک کانون شورشی از صحنه های جنگ و تسخیر مرکز شهر بوکان

گزارش کانون‌های شورشی و شورشگران از دزفول، بهبهان، همدان، سراوان، یزد و تهران

 

لطفا به اشتراک بگذارید: