نامه دو حزبی سنا و مجلس نمایندگان آمریکا به شرکتهای عظیم فن‌آوری برای مقابله با سانسوراینترنتی ایران

نمایندگان کنگره آمریکا تام مالینوفسکی دموکرات و کلودیا تنی جمهوریخواه به همراه سناتورها رابرت منندز رئیس کمیته روابط خارجی سنا و مارشا بلکبرن ابتکار تنظیم یک نامه مشترک دو حزبی از سنا و مجلس نمایندگان آمریکا را به‌دست گرفته واز شرکتهای عظیم فن‌آوری خواستند تا تکنولوژی مورد نیاز قیام‌کنندگان ایرانی را برای دور زدن سانسور حکومتی و ایجاد یک شبکه ارتباطی امن بین مردم فراهم کنند.

قانونگذاران استدلال کردند که شرکت‌های بزرگ فناوری - از جمله گوگل، اپل و فیس‌بوک - می‌توانند برای کمک به قیام‌کنندگان ایرانی مطابق با مجوز عمومی وزارت خزانه‌داری که اخیراً صادر شده، کارهای بیشتری انجام دهند.

بر اساس این نامه مشترک، شرکتها  می توانند و باید ابزارهایی مانند خدمات میزبانی ابری، دسترسی به پلتفرم‌های پیام‌رسان و فروشگاههای اپلیکیشن منابع حیاتی را در اختیار معترضان و فعالان ایرانی قرار دهند.

این نامه هم‌چنین توسط گروه دیگری از سناتورها و نمایندگان کنگره از جمله: سناتور دموکرات بن کاردین و نمایندگان ماریا الویرا سالازار، جمهوریخواه؛ آلبیو سیرس، دمکرات؛ برایان فیتزپاتریک جمهوریخواه، اندی کیم دموکرات، کٍیتی پورتٍر دمکرات، تد لیو دمکرات، جیم مک گاورن دموکرات و یانگ کیم جمهورخواه، امضا شده است.

نماینده مالینوفسکی گفت: «اکنون که در به‌روی شرکتهای فن‌آوری برای کمک به مردم ایران باز شده، باید آنرا بیشتر باز کرده و پا به میدان گذاشت»

 

مطالب مرتبط

سی.ان.ان ـ گفتگوی کاخ‌سفید با ایلان ماسک درباره راه‌اندازی اینترنت ماهواره‌یی در ایران

سایت اینترسپت: رژیم ایران چگونه تلفن همراه معترضان را ردیابی و کنترل می‌کند

لطفا به اشتراک بگذارید: