فساد در حاکمیت مفسدان ـ روی خط ایران

روزی نیست که در حاکمیت غارتگر ولایت فقیه، پرونده‌ای از فساد و دزدی برملا نشود. 

کی از پرونده‌های فساد که به تازگی افشا شده، فساد ۱۷۰ میلیون دلاری در پتروشیمی مهر است.

دزدی دیگر در این شرکت پتروشیمی بدهی ۳ هزار میلیارد تومانی به پتروشیمی‌های «جم» و «مروارید» است.
یکی دیگر از غارتگری‌های لو رفته در پتروشمی مهر حقوق ماهانه ۲۶ هزار دلار یعنی ۸۲۰ میلیون تومان برای یکی از باصطلاح کارشناسان قیمت‌گذاری آن است. 

این تازه حقوق یک کارشناس پتروشیمی مهر است که تقریباً ۲۰۰ برابر حقوق یک کارگر حداقل بگیر است.
دزدی ۹۲ هزار میلیارد تومانی در فولاد مبارکه هم که در دزدی و چپاول رکوردی در دنیا محسوب می‌شود اما به گفته خودشان نوک کوه یخ فساد است

سایت حکومتی تجارت نیوز در این باره نوشت: فساد در فولاد مبارکه بزرگ ترین پرونده فساد مالی در کشور نیست و حتی «نوک یک کوه یخ» از میزان فسادی است که در شرکت های مشابه در کشور وجود دارد. 
آخوند منتجب نیا: بله در مورد فساد ، ببینید فساد وقتی گفته میشه بعضی از اقتصاد دان ها میگویند فساد الان سیستمی شده بعضی‌ها نمیخواهند بپذیرند ! متاسفانه بدلیل اینکه برخورد نشده با عوامل فساد و ریشه یابی نشده و برخورد نشده ما هر کجا که دست بگذاریم بدتر از جای دیگه هست

خبرنگار: نظر مقام معظم رهبری بود که دیگه ما فساد سیستماتیک نداریم 
منتجب نیا:‌ بله حالا به هر حال بنده معتقد هستم که داریم منتهی حضرت اقا فرمودند ما چیزی نمیگیم ولی بنده معتقد هستم که اصلا توی این موریانه نفوذ کرده توی این کشور توی این نظام

بخشی از پول‌های به غارت رفته از سرمایه‌های مردم ایران صرف نکتب‌زاده‌هایی می‌شود که در کشورهای غربی زندگی‌های آن چنانی به هم زدند.

یک نمونه پسر انسیه خزعلی است که تابعیت کانادا را با زندگی لاکچری و خانه‌ میلیون دلاری دارد این را حتی اقوام نزدیک او تأیید کرده‌اند، انسیه خزعلی خودش به دنبال طرح صیانت است و پسرش در کانادا شرکت تولید وی‌پی‌ان راه انداخته است! یعنی مادر در قطع اینترنت در این سهیم می‌شود تا پسر در کانادا تجارت وی‌پی‌‌ا‌ِن راه‌اندازی کند.

البته از این انگل‌زاده‌‌ها در این رژیم کم نیستند و به گفته برخی منابع رژیم بیش از ۴ هزار نفر از فرزندان نظام در کشورهای غربی با زندگی‌های بسیار مرفه زندگی می‌کنند، هزینه اینها از همین دزدی‌ها و اختلاسهای پدران و مادرانشان تأمین می‌شود.

در رده بندی های مربوط به فساد که توسط سازمان «شفافیت بین الملل» براساس «شاخص ادراک فساد» در سال ۲۰۲۱ میلادی، اقتصاد رژیم ایران جایگاه ۱۵۰ از میان ۱۸۰ کشور جهان را از نظر فساد در بخش دولتی به دست آورده است.

عجیب اینکه اقتصادهای بسیار فاسدی نظیر اوگاندا (با رتبه ۱۴۴)، پاکستان (با رتبه ۱۴۰)، روسیه (با رتبه ۱۳۶) و آذربایجان (با رتبه ۱۲۸)، جایگاه هایی بهتر از جایگاه ایران به دست آورده اند. 

اما خشت خشت این نظام از فساد و غارتگری ساخته شده، بدون فساد رژیم خامنه‌ای نمی‌تواند یک روز هم دوام بیاورد، چون مهره‌ها و مزدوران خامنه‌ای فقط به شرط غارتگری‌ از سرمایه‌های مردم ایران است که ادعای دفاع از خامنه‌ای را دارند، همین که این غارتگری قطع شود مطلقاً کسی در درون رژیم هم حاضر نخواهد بود از خامنه‌ای دفاع کند، بنابراین چپاول و سرکوب در این نظام دو روی یک سکه‌اند، می‌چاپند که سرکوب کنند، سرکوب می‌کنند تا غارت کنند، اما مردم ایران این چرخة جنایتکارانه را درهم خواهند شکست.

مطالب مرتبط

آغاز سال تحصیلی و مشکلات و معضلات خانواده‌ها برای تأمین هزینة تحصیل فرزندانشان ـ روی خط ایران

آخوند منتجب‌نیا: ما به ته خط رسیده‌ایم، بگیر و ببند و توسل به‌زور یعنی کفگیر به ته دیگ رسیدن

لطفا به اشتراک بگذارید: