هزینه‌های زیاد آموزش و تحصیل در ایران آخوندزده ـ روی خط ایران

به شروع سال تحصیلی جدید نزدیک می‌شویم، بعد از ۲ سال دوری از مدرسه و آموزش مجازی، امسال دانش آموزان باید به مدرسه برن و در کلاس‌های حضوری شرکت کنن، اما باز شدن مدارس با توجه به هزینه‌های زیاد آموزش و تحصیل و در شرایطی که هیولای تورم درآمد و سفره‌های مردم رو می‌بلعه، بار سنگینی بر خانواده‌های کارگریه.
 شانه‌های نحیفی که به سختی میتونه تأمین اولیه‌ترین نیازهای خانواده رو تحمل کنه. 
بنابراین فرارسیدن ماه مهر به کابوسی برای خانوارها تبدیل شده .
 
اما نگاهی به هزینه لوازم التحریر پایه ابتدایی:‌
  ۴ عدد دفتر مشق ۸۰ برگ سیمی ۱۰۰ هزار تومان 
۳ عدد دفتر مشق سیمی طرح‌دار ۱۲۰ هزار تومان 
 مداد رنگی و مداد شمعی  ۹۶ هزار تومان 
مداد مشکی و مداد قرمز ۸۹ هزار تومان 
مدادتراش، پاک‌کن، جامدادی  ۱۰۰ هزار تومان 
 کوله با کیفیت متوسط ۳۰۰ هزار تومان، کوله با کیفیت مناسب البته ۵۰۰ هزار تومان است.
خط‌کش، قیچی و پوشه ۶۰ هزار تومان 
دفتر نقاشی، چسب و جلد ۸۵ هزار تومان 
لباس فرم مدرسه ۵۵۰ هزار تومان، البته لباس فرم تا یک نیم میلیون تومان هم وجود دارد.
 
 با این هزینه‌ها که البته حداقلی است، پر کردن یک کوله‌پشتی با اقلام بالا ۱.۵ میلیون تومان هزینه دارهاما اگر بخواهید اجناس برند خریداری کنید هزینه این کوله پشتی با اقلامش حدود ۸ میلیون و  ۲۶۰ هزار تومان خواهد بود. 
 
هزینه دانش‌‌آموزان پایه‌های بالاتر از میزان حداقلی ۱.۵ میلیون تومانی هم بیشتره، و خانوار باید حداقل برای هر فرزند محصل ۳ تا ۴ میلیون تومان باید کنار بگذاره.
البته شهریه‌های چند ده میلیونی برای مدارس غیر انتفاعی رو هم باید به هزینه تحصیل اضافه کرد.

اما نگاهی به قانون اساسی همین رژیم، اصل ۳۰  قانون اساسی رژیم می‌گه:
«دولت موظف است وسایل آموزش و پرورش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم سازد و وسایل تحصیلات عالی را تا سر حد خودکفایی کشور به طور رایگان گسترش دهد»
اما رژیم مطلقاً کاری به این حرف‌ها ندارد و در هر موضوعی مردم را غارت می‌کند، نتیجه این غارتگری ترک تحصیل‌های وحشتناک و اضافه شدن به خیل بی‌سوادان و کم سوادان آن هم در قرن بیست و یکم.

در دوران همه‌گیری کرونا  ۳میلیون دانش‌آموز به علت عدم دسترسی به فضای مجازی و گران‌بودن ابزارهای هوشمند مانند تلفن‌همراه، تبلت، لپ‌تاپ و هزینه‌های اینترنت، این تعداد دانش آموز، عطای آموزش مجازی رو به لقاش بخشیدن. 

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش رژیم، تعداد دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل، فقط در دوره ابتدایی در سال تحصیلی جاری را ۲۱۰هزار نفر اعلام کرده است. 
۵۰ درصد از افرادر که وارد دوره دوم متوسطه می‌شوند تحصیلات را نیمه‌کاره رها می‌کنند. گرانی‌های لوازم‌التحریر و بالا بودن هزینه‌های تحصیلی بسیاری از کودکان را به بازار خشن کار می‌کشاند که به عنوان کودک کار باید برای لقمه نانی، در شروع زندگی پژمرده و پرپر شوند.

روزنامه حکومتی جهان صنعت نوشت: آمار کودکان کار بین ۵ تا ۸ میلیون نفر است. این روزنامه افزود چه بسا معلوم نیست کودکانی که در کارگاههای خانگی به کار واداشته می‌شوند، در این آمار محاسبه شده است یا خیر؟! 
 
و این البته جنایتی است که رژیم در حق مردم ایران انجام داده که میلیون‌ها کودک مجبورند درس و تحصیل را رها کنند و به دنبال کار بروند تا شاید بتوانند شکم خود را سیر کنند.

مطالب مرتبط

واکنشهای رژیم آخوندی در مورد قتل مهسا امینی ـ روی خط ایران

گرانی لوازم‌التحریر و ۹۳۵هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل

لطفا به اشتراک بگذارید: