کنفرانس پاریس ـ فراخوان به دولت بلژیک برای آزادی نکردن دیپلمات تروریست رژیم اسدالله اسدی ـ روی خط ایران

گفتگو با  ژان پیر برار نماینده پیشین مجلس ملی فرانسه

آقای ژان پیر برار، خوش آمدید. موضوع کنفرانس امروز ما حول معافیت از مجازات  به خاطر تروریسم، به ویژه استرداد اسدالله اسدی دیپلمات تروریست به  ایران است. دولت بلژیک می گوید که این اقدام یک اقدام معمولی است که دو کشور زندانیانشان را با هم تبادل کنند  نظر شما در این موضوع  و استدلال دولت بلژیک چیست ؟

ژان پیر برار: در ابتدا باید بگویم که این یک اقدام عادی نیست. علاوه بر آن  کشتار سال ۱۹۸۸ در زندانهای ایران تقریباً در تاریخ بشریت  بی سابقه بوده است. از موضع انسانی باید بگویم که رئیسی بعنوان  رئیس جمهور رژیم ایران دستهایش آلوده به خون کشتار سال ۱۹۸۸ است . رئیسی یکی از کسانی است که در سال ۱۹۸۸ دستان خود را در خون فرو برده و سعی کرده افرادی که  در گردهمایی مقاومت در ویلپنت حضور داشتند را به قتل برساند .
کسانی که در ویلپنت حضور داشتند با مردم ایران اعلام  همبستگی کرده بودند و رئیسی تلاش کرده که آنها را نابود کند و این اقدامی ساده  نیست . این یک اقدام عادی نیست، این اقدام همدستی با تروریسم دولتی است و دولت بلژیک که مدعی است یک کشور دموکراتیک است و در آن حقوق بشر حاکم است، نباید چنین کاری انجام دهد. این  عمل اقدام به همدستی است.

و زمانیکه  با قاتلان همدستی می کنید ،  چیزی بهتر از قاتلان را نمی خواهید .   در مقاومت فرانسه  هم می گفتیم  کسانی که با نازی ها همکاری می کردند هم آدمکش بودند .رژیم مذهبی ایران  هم امروز با نازی ها قابل مقایسه است.

خبرنگار: شما به درستی به کشتار و قتل عام سال ۱۹۸۸ اشاره کردید، همانطور که می دانید، ابراهیم رئیسی  به مجمع عمومی سازمان ملل متحد دعوت شده و  می خواهد به نیویورک برود 
نظر شما در مورد این رویداد که چند روز دیگر اتفاق خواهد افتاد  چیست؟

ژان پیر برار: قبل از هر چیز او نباید به نیویورک برود. و ثانیاً، اگر  به هر حال به آنجا برود شمار کشورهایی که در مجمع عمومی سازمان ملل  شرکت کرده اند در بایکوت او بیشتر خواهد شد ، و باید که وارد عمل  شوند  اما من بیشتر از این تعجب می کنم که او می تواند به نیویورک برود در حالیکه  ایالات متحده  از اعطای ویزا به دیپلماتهای پوتین خودداری کرده است  پس وقتی به  دیپلمات های پوتین ویزا نمی دهید چرا به  یکی از نمایندگان قاتلان، که در تهران قدرت دارند ویزا می دهید .
جلوگیری نکردن از رفتن رئیسی  به نیویورک، جلوگیری نکردن از او نه تنها مماشات است بلکه  همدستی است. و وقتی با قاتلان همدست هستید، بهتر از قاتلان نیستید.

خیلی ممنون

مطالب مرتبط

سرنوشت صدها هزار کودک ایرانی که سالانه از تحصیل باز می‌مانند ـ روی خط ایران

مجلس ملی فرانسه؛ اجلاس کمیته پارلمانی برای یک ایران دمکراتیک با حضور و سخنرانی خانم مریم رجوی – قسمت اول

لطفا به اشتراک بگذارید: