بن‌بست برجام و زیاده‌خواهی‌های اتمی خامنه‌ای ـ روی خط ایران

‌ جاه‌طلبی‌‌های اتمی خامنه‌ای مذاکرات اتمی احیای برجام را به بن‌بست کشاند. 
روز ۱۹ شهریور تروئیکای اروپایی یعنی ۳ کشور فرانسه، آلمان و انگلستان با صدور بیانیه‌ای به شکست مذاکرات برجام حداقل در این دور اذعان کردند.
در این بیانیه آمده است که «از آوریل۲۰۲۱ (فروردین۱۴۰۰) ما با حسن‌نیت با ایران مذاکره کرده‌ایم، اما متأسفانه رژیم ایران ترجیح داده است از این فرصت حساس دیپلماتیک استفاده نکند؛ در عوض، رژیم ایران به‌گسترش برنامه هسته‌یی خود فراتر از هر گونه توجیه غیرنظامی قابل‌قبول ادامه می‌دهد».
آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا هم آخرین پاسخ ایران را یک گام به عقب خواند. 
ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم گفت: آخرین پاسخ ایران ما را در موقعیتی نزدیک به توافق قرار نداد و در واقع از بسیاری جنبه‌ها گامی به پس بود.
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم تخمین می‌زند که رژیم ایران اکنون بیش از مقدار کافی اورانیوم غنی‌شده تا 60 درصد که یک گام کوتاه از درجه تسلیحاتی است را برای ساخت سلاح هسته‌ای دارد و می‌تواند نسبتاً سریع به این ذخایر بیافزاید. 

در بیانیه ایالات متحده در جلسه شورای حکام آژانس انرژی اتمی آمده است که تولید اورانیوم بسیار غنی شده تا 60 درصد توسط رژیم ایران هیچ هدف صلح آمیز معتبری ندارد. 

رژیم خواستار آن است که تمامی پرونده‌های اتمی‌اش در آژانس بسته شود، 
امیرعبداللهیان وزیرخارجه آخوندها: ما روی موضوع اوت استندینگ ایشوز یا مسائل باقی‌مانده پادمانی بسیار جدی هستیم به هیچ وجه حاضر نیستیم در شرایطی که به برجام برمی‌گردند همه طرف‌‌ها برخی اتهامات سیاسی و بی‌اساس آژانس بین‌المللی انرژی اتیم علیه جمهوری اسلامی باقی مانده باشد، و آنها بخواهند مثل استخوان لای زخم هر زمان که خواستند این ادعاها را تکرار بکنند

‌ این در حالی است آژانس به دنبال نظارت‌‌های بیشتری است، بخصوص مقصد و مبدأ اورانیوم با غنای ۹۰ درصد است.
اما رژیم با همان سیاست و دجالیت که می‌گفت مخالفانش خودشان خودشان را شکنجه می‌کنند، خودشان را می‌کشند، مردم خودشان می‌خواستند پول‌هایشان را به مؤسسات مالی بدهند، مردم خودشان می‌خواستند در بورس ضرر کنند، اینجا هم می‌گویند که این آلودگی‌های اتمی کار خود آژانس است:

کاظم غریب آبادی عضو تیم مذاکره کننده سابق هسته ای :‌وقتی که بازرس در تاسیسات نطنز بود ددکتورهای ما شناسایی کردند که این بازرس میتواند مواد خطرناک به همراه خودش داشته باشه از دستشویی که این خانم بازرس استفاده کرده بود بلافاصله بعد از اون شناسایی اولیه از اونجا باز ددکتور استفاده شده ددکتور نشان داده اونجا موادی شناسایی شده
شواهد بسیاری نشان می‌دهد که خامنه‌ای به دنبال بمب اتمی است، به همین دلیل خواسته‌هایی را روی میز طرف‌های غربی می‌گذارد که مذاکرات را کش بدهد تا در این فرصت بدست آمده بتواند بمب اتمی درست کند.

اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی رژیم: ما وارد منطقه ممنوعه شدیم این نکته خیلی حائز اهمیت است و من خیلی این جمله را میگویم و تکرار میکنم حوزه فناوری پیشرفته حوزه قدرت ساز است

بنابراین آنچیزی که القای ترس می کرده و سلب اعتماد به نفس داشته ما الان داریم نمی خواهم اینجا بگویم چون دارد پخش مستقیم می شود این خیلی محرمانه است
اما در شرایطی که جامعة ایران همانند بشکه باروت است، دیگر داشتن بمب اتم هم دردی از خامنه‌ای دوا نخواهد کرد.

مطالب مرتبط

فرجام برجام برای خامنه‌ای،‌ بن‌بست مذاکرات یا شکست گفتگو‌‌های بی‌نتیجه ـ روی خط ایران

آنتونی بلینکن: هر گونه چشم‌انداز برای توافق با ایران در کوتاه‌مدت بعید است

لطفا به اشتراک بگذارید: