کاهش تورم در فرهنگ آخوند رئیسی ـ روی خط ایران

در حکومت آخوندی آمارها مهندسی‌شده و دروغ هستند، این را نه اپوزیسیون یا مردم که مهره‌های حکومتی به آن اعتراف می‌کنند. اما آخوندهای حاکم پا را فراتر گذاشته و تلاش می‌کند با وارونه نشان دادن واقعیت، اوضاع را خوب جلوه دهد. برای نمونه آخوند رئیسی مدعی شد که تورم را کاهش داده و رشد اقتصادی ایجاد کرده، یکم این‌که آماری که او مدعی است دروغ است، تورم به‌سوی وضعیت ابرترم در حال حرکت است؛ اما با همان آمار حکومتی هم باز آخوند رئیسی دروغ می‌گوید؛ چون کمتر شدن سطح تورم به میزان کاهش تورم نیست؛ بلکه میزان تورمی است که به تورم پیشین اضافه می‌شود. 

روزنامه حکومتی اسکناس نوشت: «وقتی دولت می‌گوید تورم یک مجموعه کالا کم شده است این به آن معناست که سرعت رشد قیمت‌ها و شتاب افزایش سطح عمومی نرخ‌ها کاهش‌یافته است.دولت‌ها از این مسئله به‌عنوان یک موفقیت بزرگ یاد می‌کنند اما نکته ظریف ماجرا این است که دولتی ممکن است در جریان اقدامات خود توانسته باشد مقداری از سرعت گران شدن‌ها و شدت آن بکاهد و این اصلاً به معنای کم شدن قیمت‌ها یا حتی ثبات و گران نشدن قیمت‌ها نیست، بلکه به معنای «کمتر گران شدن» در یک بازه زمانی است»
اما آخوند رئیسی و دار و دسته‌اش در دولت دروغ‌های بزرگتری هم می‌گویند

روزنامه‌ی ایران که متعلق به دولت آخوند رئیسی است نوشت: «مجموع پروانه ساختمانی صادرشده از سال ۹۲ تا ۹۹ برابر یک‌میلیون و ۱۵۰هزار واحد است درحالی‌که این آمار فقط برای 6ماه دولت سیزدهم، معادل یک‌میلیون پروانه است»

در سال ۱۳۹۸ روزنامه‌ی حکومتی جهان صنعت به وضعیت وخیم مسکن اعتراف کرده و نوشت:‌ «۳۸میلیون حاشیه‌نشین و بدمسکن وجود دارد» اوضاع در سال ۱۴۰۱ بسا وخیم‌تر از سال ۹۸ است
اما علت ادعای مضحک صدور مجوز پروانه‌ی ساختمانی چیست؟ این آمار حکومتی مطلقاً قابل تدقیق نیست، در ضمن آخوند رئیسی وعده‌ی ساخت سالی یک‌میلیون مسکن داده بود که هیچ خبری از تحقق آن درج و منتشر نمی‌شود، خبرهایی که در رابطه با مسکن منتشر می‌شود ازاین‌دست است.

سایت حکومتی رویداد ۲۴ نوشت: انفجار قیمت خانه در تهران تنها در یک سال 

سایت حکومتی اقتصاد نیوز هم به این وضعیت اعتراف کرد و نوشت: «تورم در بازار مسکن ترمز برید» «طبق اعلام بانک مرکزی متوسط قیمت هر مترمربع آپارتمان مسکونی در تهران برابر با ۴۲میلیون و ۷۳۰هزار تومان ثبت‌شده که این رقم در مقایسه با ماه قبل خود در حدود ۲.۵ درصد افزایش پیداکرده است»
در اسفند ۱۴۰۰ متوسط هر مترمربع آپارتمان مسکونی در تهران ۳۴میلیون تومان بود. یعنی ۸میلیون تومان افزایش در ۶ ماه برای هر مترمربع اتفاق افتاده! درحالی‌که حقوق کارگر یک ریال هم افزایش نداشته! 
الآن دیگر خرید خانه برای کارگران از رؤیا هم گذشته زیرا خرید یک آپارتمان ۵۰متری با متوسط قیمت بیش از ۲میلیارد و ۱۳۰میلیون تومان است. 
این است مهار تورم و افزایش رشد اقتصادی در حکومت آخوندی،  

مطالب مرتبط

رژیم آخوندی غرقه در بحرانهای داخلی و بین‌المللی ـ روی خط ایران

آیا جیغ زدن آخوند رئیسی، مشکلاتش را حل می‌کند؟!

لطفا به اشتراک بگذارید: