اعلام حکم دادگاه سوئد توسط وکیل مجاهدین کنت لوئیس

وکیل کنت لوئیس، وکیل مجاهدین در دادگاه سوئد حکم حبس ابد برای دژخیم حمید نوری را اعلام می کند ـ ۲۳تیر۱۴۰۱

کنت لوئیس وکیل مجاهدین: این یک لحظه بسیار زیبا و عالی است.

بسیار خوشحال هستم افرادی که اینجا حضور پیدا کردند

مجری: می‌بینیم در کنار آقای کنت لوئیس آقای ابوالقاسم رضایی و هم‌چنین چند شخصیت بین‌المللی آقای آلخو ویدال کوادراس آقای استیونسون هم حضور دارند. همزمان کنفرانس آقای توماس ساندر و خانم آنا لینبرگ گولسجو که قضات این دادگاه بودند در واقع حکم رو اعلام کردند ادامه داره. ما دو تا رو با هم پیگیری می‌کنیم.

کنت لوئیس: تصمیمی که اتخاذ شد فقط در ارتباط با حمید نوری نیست.

این تصمیم در واقع تصمیمی است علیه تمامیت رژیم ایران که امروز اتخاذ شد. این تصمیم به این معنی است که این قاضی دریافته که حمید نوری تحت حکم سران رژیم ایران هزاران و هزاران تن رو در واقع در قتلشون شرکت داشته. این یک لحظه فوق‌العاده برای مقاومت هست و همه اونهایی که علیه رژیم آخوندی در ایران مبارزه می‌کنند. من به شما تبریک می‌گویم و از شما تشکر می‌کنم.

ابوالقاسم رضایی معاون دبیر شورای ملی مقاومت:

دوستان عزیز، دوستان عزیز خواهران برادران آقایان خانمها 

از تیم وکلا آقای کنت لوئیس آقای یوران یالمارشون، آقای بنت هسلبری و  خانم گیتا هادینگ تشکر می‌کنیم و به‌خاطر کارزار بزرگی که پیش بردند از اونها تشکر کرده و بهشون تبریک می‌گیم. محاکمه و محکومیت حمید نوری یکی از عاملان قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی که ۹۰درصدش رو مجاهدین و هوادارانشون تشکیل می‌دادند. در یک دادگاه اروپایی بسیار مثبته اما همان‌طور که می‌دونید اون یک مقام دون پایه رژیم آخوندی بوده. تمامی سردمداران رژیم از جمله خامنه‌ای و رئیسی باید در مقابل عدالت قرار بگیرند. و ما تا محاکمه اونها در دادگاههای بین‌المللی یا در دادگاههای ایران آزاد فردا متوقف نخواهیم شد

کارزار دادخواهی از همون هفته اول توسط رهبر مقاومت برادر مسعود شروع شد. آقای رجوی در شهریور سال۶۷ طی نامه‌یی به دبیرکل سازمان ملل متحد از داستان قتل‌عام که با فرمان خمینی و با دستخط اون شروع شده بود خبر داد و این کارزار در سال۱۳۹۵ با فراخوان خانم رجوی جنبه جهانی گرفت و تا سرنگونی نظام آخوندی ادامه پیدا می‌کنه

رژیم آخوندی در این دادگاه هم سعی کرد حمید نوری رو در ببره ولی شهادت مجاهدین به‌خصوص شاهدان شاهدان مجاهدین در آلبانی و مدارک مستدل و متقنی که تحویل دادگاه دادند هیچ راه فراری برای حمید نوری باقی نگذاشت و ثابت شد که قتل‌عامی که در سال۶۷ صورت گرفته یک نسل‌کشی و جنایت علیه بشریته به این جهت منبعد هیچ‌گونه مشروعیتی برای ادامه معامله با رژیم آخوندی وجود نداره و ما تا سرنگونی نظامی این مبارزه را ادامه خواهیم داد.


پرویز خزایی:

من صدایم را بلند می‌کنم. حرفهایی که باید زده بشه. ایشون گفتند آقای ابوالقاسم رضایی که از طرف مقاومت اومدند اینجا و من به‌عنوان نماینده شورای ملی مقاومت و سفیر قبلی که به مقاومت پیوستم در کشور اسکاندیناوی به شما واقعاً تبریک می‌گویم و درود بر شما که به هرحال پایداری شما در این صحنه همان‌طور که گفتند باعث شد که این قضیه به نتیجه مطلوب برسه. اما اما این فقط آغاز داستانه همان‌طور که هیتلر و تمام دستیارانش رو هنوز هم دارند می‌گیرند. چند روز پیش تو آلمان یارو ۱۰۰سالش بوده گرفتن زندانش کردند که ۸۰سال پیش آدم کشته. این مشمول مرور زمان نمی‌شود و ما می‌رویم که تمام تک‌تک این رژیم ضدبشر ضد واقعاً انسانی رو به همت مسعود رجوی به همت مریم رجوی پرزیدنت والای شورای ملی مقاومت همه شون رو به دادگاه می‌کشونیم. ما نمی‌ایستیم این تازه شروع داستانه و اروپایی‌ها خودشون می‌دونند که چه بهایی دادند وقتی که خواستند مماشات کنند و چه بلایی سرشان اومد وقتی که چمبرلن اومد و با هیتلر همان قراردادی که الآن می خواست دولت بلژیک ببننده بست با هیتلر بعد هیتلر نصف اروپا رو گرفت. یادشون هست و اینها من اون روز هم جلو سفارت بلژیک گفتم که به فرانسه هم بهشون گفتم که آقای سفیر شماهایی که بزرگترین بزرگترین بازنده می شوید. نه ملت ایران نه ملت ایران. ما وابستادیم و می‌خواهیم این رژیم رو سرکوب کنیم.

کنت لوئیس وکیل مجاهدین:

بله این یک جنایت بزرگ علیه بشریت و قتل بوده که حکم هم به اون پرداخته. هم‌چنان که پیشاپیش گفتم بسیار مهمه این تصمیم و این حکم نه فقط به‌خاطر این‌که حمید نوری مجرم شناخته شد در واقع رژیم ایران از خمینی گرفته تا رئیس‌جمهور کنونی رئیسی همه شون نقش داشتند در این قتل‌عام و دادگاه دقیقا به این نتیجه رسید و گفتش که نوری مجرم هست یعنی که رژیم ایران مجرم هست به‌خاطر قتل‌عامی که در سال۱۳۶۷ رخ داد. خیلی ممنون

وکیل کنت لوئیس که وکالت مجاهدین رو در جریان جلسات پی‌درپی دادگاه چه وقتی که در استکهلم بود و چه وقتی به دورس در آلبانی برعهده داشت.

 

مطالب مرتبط 

کنفرانس مطبوعاتی سوئد ـ کنت لوئیس ـ وکیل شاکیان مجاهد

دژخیم حمید نوری به حبس ابد محکوم شد - تظاهرات دادخواهان قتل‌عام ۶۷ در استکهلم

لطفا به اشتراک بگذارید: