بیانیه ژیلبر میتران رئیس فرانسه لیبرته درباره معامله شرم‌آور دولت بلژیک با رژیم آخوندی

بیانیه ژیلبر میتران رئیس فرانسه لیبرته،  بنیاد دانیل میتران ـ ۲۲تیر۱۴۰۱

رای دادگاه آنتورپ در تاریخ ۴ فوریه ۲۰۲۱ – ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ مبنی بر محکومیت تروریست اسدالله اسدی دبیر سوم سفارت رژیم ایران در وین و هماهنگ‌کننده اقدام مأموران رژیم ایران در اروپا و همدستان وی، مایه افتخار بلژیک بود.

پیش‌نویس قانون ۲۹ ژوئن ۲۰۲۲ مربوط به موافقتنامه بین بلژیک و رژیم ایران در مورد انتقال محکومان که در ۱۱ مارس ۲۰۲۲ در بروکسل صادر شد، امکان انتقال افراد محکوم به اقدامات تروریستی به ایران را فراهم می‌کند. . در ماده ۱۳ کنوانسیون به صراحت اشاره شده است: «طرفین می‌توانند حتی محکومین را عفو کنند، از جرمشان چشم‌پوشی کنند و یا از مجازاتهای تعیین شده برای آنها تخفیف دهند.»

نشان دادن ضعف در تلاش‌های جمعی ما برای مبارزه با تروریسم و ​​امنیت، باعث تضعیف ما می‌شود، به سیاستهای نفرت‌انگیز رژیم ایران مشروعیت می‌بخشد و در تضاد کامل با ارزش‌های دمکراتیک ما قرار می‌گیرد. این تصمیم این خطر را تقویت می‌کند که هر گونه سازش سیاسی و تسلیم شدن به گروگان‌گیری اتباع خارجی توسط حکومت ایران امکان‌پذیر است اما به چه قیمتی برای اروپا و بلژیک؟

بنیاد دانیل میتران – فرانسه لیبرته به ۲۵ حزب مدنی، شخصیتهای سیاسی از آمریکا و اروپا، انجمن ها و وکلا، شهروندان در خطر مرگ در برابر تروریسم دولتی رژیم ایران، می‌پیوندد، و این موضوع را محکوم می‌کند و از دولت بلژیک و نمایندگان مردم بلژیک در پارلمان می خواهد که این لایحه را رد کنند.

 

مطالب مرتبط 

نامه برندگان جایزه نوبل به نخست‌وزیر بلژیک درباره معامله شرم‌آور با رژیم

بیانیه کمیته پارلمانی برای ایران دمکراتیک - ۱۲ژوئیه

لطفا به اشتراک بگذارید: