تحریم اعضای مرکز مبارزه با تامین مالی تروریسم، ۱۶ فرد و نهاد از جمله سه نفر در ارتباط با سپاه قدس

وزارت خزانه داری آمریکا سه فرد و دو گروه تروریستی وابسته به نیروی قدس سپاه پاسداران را در فهرست تحریمهای ضدتروریستی قرار داد ـ ۱۷خرداد۱۴۰۱

روز دوشنبه ۱۶خرداد، وزارت خزانه داری آمریکا سه فرد و دو گروه تروریستی مرتبط با نیروی قدس سپاه پاسداران رژیم ایران را در فهرست تحریمهای ضدتروریستی خود قرار داد.

وزارت خزانه داری آمریکا در اطلاعیه خود پیرامون این موضوع گفت: علی قـَصیر، مقداد امینی و مرتضی هاشمی‌بخشی از دو شبکه هستند که توسط سپاه پاسداران و حزب‌الله، نیروی نیابتی تروریستی‌اش، هدایت شده و آنرا تأمین مالی می‌کنند. این شبکه‌های واسطه با شیوه های پیچیده به نیروی قدس سپاه پاسداران اجازه می‌دهند تا دخالت خود در فروش نفت ایران را پنهان کند. نیروی قدس سپاه پاسداران هم‌چنین به‌منظور پولشویی برای مقامات حزب‌الله و شرکتهای فعال وابسته به آن و دلالی برای قراردادهای مرتبط با آنها، به این افراد متکی است.

این اطلاعیه هم‌چنین افزود دو گروه تروریستی المختار و الاشتر که توسط سپاه پاسداران رژیم ایران هدایت و حمایت می‌شوند نیز در فهرست تحریمهای ضدتروریستی آمریکا وارد شدند. این دو گروه با حمایت مالی و لجستیکی سپاه پاسداران رژیم ایران، عملیات تروریستی را علیه پرسنل آمریکایی و یا مقامات کشورهای منطقه طراحی کرده و یا به اجرا در آورده‌اند.

مطالب مرتبط 

بازتاب شرایط انفجاری جامعه ایران و تحریم‌ها در رسانه‌های بین‌المللی ـ روی خط ایران

خزانه‌داری آمریکا سه شخص و دو گروه تروریستی وابسته به سپاه پاسداران را لیست‌گذاری کرد

لطفا به اشتراک بگذارید: