اعتراضات دامنه‌دار اقشار مختلف میهن و خواسته‌های آنها ـ روی خط ایران ـ قسمت اول و دوم

روی خط ایران ـ اعتراضات دامنه‌دار اقشار مختلف میهن و خواسته‌های آنها ـ قسمت اول ـ ۷دی۱۴۰۰

گفتگو با خسرو شکراللهی

روز سه‌شنبه ۷دی بازنشستگان فرهنگی و مستمری بگیران تأمین اجتماعی به‌طور سراسری دست به‌ تجمع و اعتراض زدند. آنها در شهرهای مختلف از جمله شهرهای سنندج، تهران، قزوین، اردبیل، شیراز،  شهرکرد، زنجان، قروه، لردگان، همدان، قم ،مازندران، اصفهان، کرمانشاه، رشت،لاهیجان، بندر عباس، اهواز، ایلام و.. برای پیگیری مطالبات خود تجمع اعتراضی برگزار کردند. تجمع بازنشستگان تهرانی مقابل سازمان تأمین اجتماعی و در شهرستانها مقابل اداره کل تأمین اجتماعی برگزار شد.

بازنشستگان نسبت به وضعیت نامناسب معیشتی خود اعتراض دارند و خواستار افزایش حقوق و مستمری‌ها و اجرای کامل همسان‌سازی هستند.

روز یکشنبه پنجم دیماه جمعی از بازنشستگان و مستمری‌بگیران صندوق بازنشستگی فولاد اهواز و اصفهان  مقابل ساختمان این صندوق تجمع کردند. این بازنشستگان خواستار تحقق مطالبات معیشتی و حقوقی خود هستند. بازنشستگان صندوق فولاد هر یکشنبه در اعتراض به عدم رسیدگی به مشکلات‌شان دست به تجمع می‌زنند.

خیزش سراسری معلمان در بیش از صد شهر میهن با شعار «معلم داد بزن حقتو فریاد بزن» نشان داد معلمان نه با طرح‌های فریبکارانه از صحنه خارج می‌شوند و نه با تهدید و زندانی میدان را ترک می‌کنند

مجلس آخوندی پس از خیزش سراسری معلمان در ۲۰۰شهر میهن، لایحه‌یی تحت عنوان رتبه‌بندی معلمان سرهم‌بندی و تصویب کرد تا آتش فرهنگیان را خاموش کنند اما معلمان در گسترش و پیوند با دانش‌آموزان و دانشجویان حریق را شعله‌ور کردند

نیروهای سرکوبگر در برخی از شهرها با یورش به معلمان تلاش کردند مانع از گسترش و ادامهٔ تجمع آنان شوند اما معلمان با فریاد بی‌شرف بی‌شرف، پاسداران سرکوبگر انتظامی و لباس شخصی‌ها را وادار به عقب‌نشینی کردند.

خیزش معلمان پس از تهدید نیروهای جنایتکار انتظامی، بیانگر اراده ملی علیه ۴۳سال تبعیض و جنایت و غارت است. مردمی که خواستار سرنگونی تمامیت نظام و استقرار عدالت اجتماعی و حاکمیت مردمی هستند.

روی خط ایران ـ بودجه سال ۱۴۰۱ آخوند رئیسی ـ قسمت دوم

گفتگو با هادی مظفری

مطالب مرتبط

بررسی طرح اصلاح سازوکار بررسی لایحه بودجه ـ روی خط ایران ـ قسمت اول و دوم

تجمع اعتراضی بازنشستگان فرهنگی و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی در ۱۸ استان با شعار «معلم زندانی آزاد باید گردد» + سخنگوی مجاهدین

لطفا به اشتراک بگذارید: