درس بزرگ معلمان ـ حق گرفتنی است ـ قضاوت با شما

قضاوت با شما ـ درس بزرگ معلمان ـ حق گرفتنی است ـ ۲۷آذر۱۴۰۰

نگاهی به خروش معلمان در ۱۱۴ شهر میهن

محمد حبیبی، سخنگوی کانون صنفی معلمان، مصوبه رتبه‌بندی معلمان را یک «سرهم بندی» خوانده و بر ادامه اعتراضات و اعتصابات تأکید کرده است.

در پی یک هفته اعتصاب و اعتراض معلمان در سراسر ایران، روز چهارشنبه ۲۴آذر مجلس رژیم لایحه‌یی را تصویب کرد که افزایش دستمزد و تعیین رتبه‌بندی معلمان را وعده داده است.

این مصوبه حداقل حقوق معلمان را به حدود ۸میلیون تومان در ماه تعیین می‌کند. این در حالیست که به‌گفته کارگزاران حکومتی، خط فقر در ایران از درآمد ۱۱میلیون تومان در ماه فراتر رفته است.

محمد حبیبی، سخنگوی کانون صنفی معلمان، روز چهارشنبه در واکنش به مصوبه مجلس رژیم گفت: «آنچه که امروز در مجلس تصویب شد یک سرهم‌بندی بود، نه طرح رتبه‌بندی. این طرح مورد تأیید معلمان و تشکلهای صنفی فرهنگیان نیست و تجمعات سراسری معلمان ادامه خواهد داشت، تا رسیدن به مطالبه مطلوب».

کانال صنفی معلمان به‌نقل از حبیبی نوشت: «این لایحه با این میزان بودجه مورد تأیید تشکلهای صنفی فرهنگیان نیست».

شورای هماهنگی فرهنگیان ایران تا یکشنبه ۲۸آذر به مجلس ارتجاع فرصت داده بود که آن چه آنها «رتبه‌بندی کامل» و «همسان سازی واقعی» معلمان با دیگر کارکنان دولت خوانده است را تصویب کند و نیز معلمان زندانی از جمله رسول بداقی، فعال مدنی و عضو کانون صنفی معلمان را آزاد کنند در غیراین صورت سه‌شنبه آینده (۳۰ آذر) بار دیگر دست به اعتصاب و تظاهرات خواهند زد.

مطالب مرتبط

بحران بی‌راه‌حلی حاکمیت یک دست ـ قضاوت با شما

«کف خیابان» و شورش، تنها گزینهٔ درست

لطفا به اشتراک بگذارید: