میلاد زینب کبری الگوی تاریخی زن انقلابی مجاهد

پنجم جمادی الاول میلاد زینب کبری پرچمدار کبیر رهایی و فروغ جاویدان آزادی

مسعود رجوی ـ‌ ۳۱فروردین۱۳۸۹

سلام و تبریک

تبریک به‌خاطرمیلاد زینب کبری همردیف و همتای آرمانی سید الشهدا امام حسین پیامبر جاودان آزادی

و هم‌چنین تبریک به‌خاطر شکست حمله مزدوران سرکوبگر به اشرف، مبارک

بله به فاطمه زهرا می‌گویند صدیقه کبری، صدیقه بزرگ، و به حضرت زینب لقب صدیقه صغری یعنی که صدیقه کوچک داده‌اند و این هر دو صدیقه کبری و زینب کبری یعنی مطلق صداقت، تمامیت صدق، عاری از تناقض، به‌قول شما سفید سفید، بدون هر گونه زنگار و آلودگی، یگانهٴ کامل، کسانی که این سالیان در اشرف بوده‌اند، کسانی که مقام محمود صدق رو دیده و یا چشیده و یا شنیده‌اند، ذره یی از این مرتبت را می توانند بفهمند و یا حدس بزنند.

زینب کبری ۴پسر و ۲دختر داشت، اما بعد از شهادت حضرت علی وقتی که خطرها و توطئه‌ها آغاز شد، طلاق گرفت از همسرش و پیوسته تا آخرین نفس در خدمت پیشوایانش حسنین بود. در زمان حضرت حسن و در زمان امام حسین، در همه جا با حسین راه باز می‌کرد، وقتی که کاروان اسیران و در رأس آنها حضرت زینب وارد کاخ فرمانداری کوفه شدند، از وقار و متانت و صلابت این زن، دژخیم به شگفت آمد. ابن زیاد سه بار از او سؤال کرد که تو کیستی و جوابی نشنید. تا وقتی که یکی از حاضران گفت او زینب است. او دختر فاطمه است. دژخیم که از خشم به خودش می‌پیچید؛ دجالگری آغاز کرد و گفت که شکر و سپاس بر خدایی که شما رو؛ خاندان پیامبر را یعنی، رسوا و مفتضح کرد. خدایی که شما رو کشت. خدایی که مشت شما رو باز کرد. خدایی که نشون داد شماها دروغ می‌گویید و امیرالمؤمنین یزید است که حق می‌گوید. زینب کبری، تمامی تحقیر رو در نگاه و کلام خودش نثار دژخیم کرد و گفت اشتباه می کنی! شکر و سپاس از آن خدایی است که این چنین ما رو گرامی داشت.

با پیامبرش ما را از پلیدیها پاک کرد، از آلودگیها زدود، این تبهکار و تبهکاران هستند که این‌چنین در روز عاشورا و در شام غریبان و در کاروان اسیران رسوا می‌شوند و دروغهای آنها برملا می‌شود، دژخیم در حالی که سرهای شهیدان کربلا رو گرداگرد مجلس بر فراز نیزه کرده بود با اشاره به سر امام حسین در برابر خواهرش گفت آها! نگاه کن! ببین آنچه رو که خدا با اهل بیت تو و با برادرت حسین انجام داده آها! چه میگی؟! پاسخ زینب پاسخی که در تاریخ جاودان موند و بیانگر قدرت و اراده‌یی شگفت و لایزال بود این بود که لا اری الا جمیلا جز زیبایی و صلابت و جبروت هیچ چیزی نمی‌بینیم و دژخیم این چنین میخکوب شد.

السلام علیک یا زینب الکبری

سلام بر تو ای بانوی منادیگر آگاه و آگاهگر، روشنگر

گواهی می‌دهم و گواهی می دهیم که تو سرچشمه و الگوی شکیبایی و صبر انقلابی بودی. شکرگزار

پرصلابت

باعظمت صاحب کرامت

بلندآوازه و رسا

سخنگو و سخنور

و باوقار در همه حالاتت

در همه کردارها و رفت و آمدهات در همه مصیبتهایی که به تو رسید، در همه بلاهایی که با اونها روبه‌رو شدی و در همه آزمایشات

در تلخ‌ترین و در سخت‌ترین آنها

بله این زینب کبری است که خواهران ما و برادران ما همه مجاهدان و اشرفیان در امتحانها و آزمایشها او رو الگوی خود قرار دادند و به این ترتیب سر برآستان امام حسین می‌سایند،

اشرف ـ مسجد فاطمه زهرا ـ مهر ۸۵

هیأتی متشکل از دبیرکل کانون آل بیت فاطمیه که در عراق و کشورهای دیگر جهان گسترده است، بهمراه معاون دبیرکل و مسئول تبلیغات کانون، از شهر اشرف دیدار نموده و سه قطعه از روپوش ضریح مطهر حضرت زینب علیها سلام را به رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت خانم مریم رجوی ، به موزه شهیدان و هم‌چنین به مجاهدان مستقر در اشرف، به پاس مقاومت قهرمانانه آنها در این برهه از تاریخ خونبار ایران ،اهداء کردند

این هدیه ای است از جده ما،، قهرمان کربلا زینب دخت امام علی (ع) است همان قهرمان صبر و مقاومت و از جان گذشتگی و فداکاری. این هدیه را به شما، مجاهدین مبارز مقاوم در این دژ مقاومت در شهر قهرمان اشرف تقدیم میکنیم. برای شما آرزوی موفقیت و پیروزی  داریم.

و ما النصر الا من عندالله العزیز الحکیم. ان ینصرکم الله فلا غالب لکم.  

این هدیه سمبلی است از وفاداری به مجاهدین قهرمانانی که مبارزه کردند و در برابر باطل قیام نمودند و علیه آخوندهای عقب‌افتاده و افکار متحجرشان ایستادند. ما انشاء الله در کنار شما خواهیم بود و پیروزی از آن شماست.

 

مطالب مرتبط 

وفات زینب کبری(ع) فرمانده و راهبر مجاهدین در بغرنج ترین شرایط پس از عاشورا

میلاد زینب‌ کبری، بانوی پیشتاز مجاهدان عاشورا مبارک‌باد

 

لطفا به اشتراک بگذارید: