۱۷شهریور سالروز قتل عام مردم تهران در دیکتاتوری سلطنتی در تظاهرات میدان ژاله

۱۷شهریور سالروز قتل‌عام مردم تهران در دیکتاتوری سلطنتی در تظاهرات میدان ژاله در سال ۱۳۵۷به دستور شاه خائن

یادآور قتل‌عام آبان ۱۳۹۸ به حکم ولی‌فقیه ارتجاع

۱۷شهریور، یادآور جمعه سیاه تهران و قتل‌عام مردم بی‌دفاع در تظاهرات مسالمت‌آمیز در میدان ژاله در سال ۱۳۵۷ به دستور شاه خائن است که از آن پس شعار مرگ بر شاه در سراسر ایران همه‌گیر شد.

۱۷شهریور روزی پرخون در تاریخ معاصر ایران که در آن دیکتاتوری منفور سلطنتی برای حفظ حکومت خود، دست به کشتار توده‌های بی‌سلاح و بی‌دفاع مردم زد. روزی که در آن رژیم شاه که تا آن روز دست به هر مانوری زده بود تا مانع گسترش قیام توده‌یی گردد، با چهره واقعی خود در مقابل تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم تهران ظاهر شد.

اما کشتار ۱۷شهریور خشم ملت را بیش از‌ پیش شعله‌ور ساخت و سکوت مدعیان و غاصبان رهبری قیام و به‌طور مشخص خمینی در برابر این جنایت، خلق ما را مأیوس و منفعل نکرد. مردم تهران و سراسر ایران با عبور از این نقطه عطف، با پایداری و فداکاری بیشتر، شور و حرکت جدیدی به قیام خود دادند. دیکتاتوری سلطنتی پس از در هم شکسته شدن طلسم اختناق حتی کنترل خود را بر مجلس رژیم از دست داد به‌طوری که نمایندگانش رنگ عوض کرده و مدعی دولت شریف امامی شدند که شاه بعد از جمشید آموزگار آن را مأمور اصلاحات و انعطاف کرده بود.

اما مردم تهران و سراسر ایران از ۱۷ شهریور تا ۲۲بهمن ۱۳۵۷ که روز سقوط نهایی رژیم شاه و استبداد سلطنتی است با قیامهای پیوسته خود به‌سرعت طومار دیکتاتوری سلطنتی را درهم پیچیده و آن را روانه زباله‌دان تاریخ کردند.

یاد شهیدان قتل‌عام ۱۷شهریور در میدان ژاله که بعد از انقلاب ضدسلطنتی، میدان شهدا نام گرفت، گرامی باد.

هم‌چنین گرامی می‌داریم یاد شهیدان قتل‌عام آبان ۱۳۹۸ و شهیدان قیام ۱۴۰۱ در سراسر ایران را که در دیکتاتوری دینی به حکم خامنه‌ای ولی‌فقیه ارتجاع صورت گرفت. بی‌تردید دیکتاتوری دینی نیز با قیام خلق و فرزندان رشیدش، مانند دیکتاتوری سلطنتی رهسپار زباله‌دان تاریخ خواهد شد.

 

 

 

لطفا به اشتراک بگذارید: