فراخوان ۴سناتور برجسته آمریکایی برای موضع شدیدتر علیه رژیم ایران

جمهوریخواهان در کنگره آمریکا به رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا فشار می آورند


واشینگتن پست ۲۰تیر۹۶نوشت:‌


جمهوریخواهان در کنگره آمریکا به رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا فشار می آورند تا لحن خود را در مورد توافق اتمی با رژیم ایران تغییر دهد.


آنها از او میخواهند تا تائید نکند رژیم ایران در حال تبعیت از توافق اتمی میباشد...این امر میتواند راه برقراری مجدد تحریمهای مختلف علیه رژیم ایران را برای کنگره هموار نماید.


چهار سناتور برجسته جمهوریخواه روز سه شنبه نامه ئی را در رابطه با توافق اتمی به تیلرسون ارسال کردند، بر اساس قانون تیلرسون باید هر ۹۰ روز در این رابطه گزارش بدهد...


سناتورهای جمهوریخواه در حال از دست دادن صبر خود هستند و از تیلرسون میخواهند در هر وضعیتی چه بررسی سیاست ایران تمام شده باشد و یا نه، در مورد اتهامات نقض توافق اتمی و دیگر شرارتهای رژیم ایران گزارش بدهد.


تام کاتن، تد کروز، دیوید پردو و مارکو روبیو چهار عضو سنای آمریکا در نامه خود نوشتند” ما معتقدیم که تغییر سیاست در مورد ایران دیر شده اس. در حالیکه ما به بازه زمانی بررسی ۹۰ روزه نزدیک میشویم، منافع آمریکا با ارائه صریح نقض توافق اتمی از جانب رژیم ایران و همچنین رفتار تجاوزکارانه و بی ثبات کننده این رژیم تامین میشود.”...


سناتورها در نامه خود نوشتند” رژیم ایران به کمپین تجاوزکارانه منطقه یی خود ادامه میدهد، از تروریسم جهانی حمایت کرده و اقدام به توسعه تکنولوژی موشک بالستیکی می کند و مردم خودش را سرکوب میکند. تجاوزگری رژیم ایران بطور مستقیم ایالات متحده را هدف قرار میدهد. سناتورها اضافه کردند:‌ با در نظر گرفتن این اقدامهای رژیم ایران، هیچ پایه و اساس تائید کننده واضحی که امنیت ملی ایالات متحده با کاهش تحریم ها علیه رژیم ایران تقویت می شود وجود ندارد. در واقع ادامه سیاست فعلی معادل دادن جایزه به تجاوزگری رژیم ایران است.”...


بررسی مجدد سیاست ایران توسط چندین نهاد که توسط شورای امنیت ملی [کاخ سفید] هدایت میگردد، همچنان ادامه دارد.


سخنگوی سناتور تام کاتن گفت پرزیدنت ترامپ هفته گذشته در مورد این نامه با سناتور کاتن صحبت کرده و مجدد تصریح کرده که توافق اتمی با رژیم ایران یک توافق بد است.


کنگره و رئیس جمهور آمریکا در حال از دست دادن صبر خود در رابطه با این موضوع هستند و موضع شدیدتری از جانب آنها در مورد فعالیتهای اتمی رژیم ایران میتواند بزودی در راه باشد، چه تیلرسون این تائید را بکند یا نه.

لطفا به اشتراک بگذارید: