بارونس بوتروید رئیس و سخنگوی پیشین پارلمان انگلستان در گردهمایی جهانی ایران آزاد

بارونس بوتروید – رئیس و سخنگوی پیشین پارلمان انگلستان به‌مدت ۸سال-۲۴تیر۱۴۰۰


من به‌شما خانم رجوی درود می‌فرستم و هم‌چنین درود به‌مردم ایران، به دوستانمان در اشرف۳ و به‌شخصیتهایی که برای این رویداد در اینجا گردهم آمده‌اند.


مایهٔ افتخار است که به‌شما بپیوندم برای گردهمایی جهانی امسال ایران آزاد. در حالی گردهم آمده‌ایم که در یک برههٔ حساس و تعیین‌کننده از تاریخ ایران هستیم.


در یک دموکراسی، افرادی مثل من با شور و شوق و علناً در خیابان‌ها فعالیت می‌کنند، به‌تشویق مردم می‌پردازند تا بیرون بروند و از رأی خود استفاده کنند. من به‌آنها می‌گویم که در مورد دولت کشور خود تصمیم بگیرید، این حق مادرزادی شما است، یک امر تجملاتی نیست، یک حق و آزادی مهم مدنی است. و از آنجایی که مردم ایران از چنین آزادی مدنی برخوردار نیستند، به‌آنها حق انتخابی داده نشد، اما آنها انتخاب خود را در حقیقت به‌وضوح تمام اعلام کردند.



وقتی زمان آن رسید، انتخاب آنها تحریم سراسری آشکار انتخابات جعلی رژیم بود. می‌گویم: آفرین دوستان من در ایران. به‌شما درود می‌فرستم.


همان‌طور که دوست من مریم (رجوی) گفت، مردم به‌دیکتاتورها در ایران و به‌جهان نشان می‌دهند که خواهان تغییر واقعی و تغییر حقیقی هستند، نه یک تغییر ظاهری در دولتمردان.


امروز به‌طور خاص برنامهٔ ۱۰ماده‌یی خانم رجوی برای آینده ایران به‌ما یادآوری شد که آرمانهای دمکراتیک مردم را در بر می‌گیرد و تضمین‌کنندهٴ تحقق آرزوی دیرینهٔ آنها برای آزادی مدنی و روند دمکراتیک است.


تصادفی نیست که زنان از هر سنی پیشتاز این جنبش مقاومت مردمی علیه رژیم هستند. من نقشی را که زنان برعهده دارند تحسین می‌کنم و هم‌چنین شجاعتی را که در این کار از خود نشان می‌دهند.


برای رهبران جهان و جامعهٔ بین‌الملل، این اجلاس با هزاران شرکت‌کننده، فقط بازتاب بخش کوچکی از حمایت قاطع از شورای ملی مقاومت و پرزیدنت آن از سوی مردم ایران و در سراسر جهان است.


دوستان من، زمان به‌رسمیت شناختن این جایگزین دمکراتیک و جنبش مردمی فرا رسیده، در حالی‌که یقیناً به‌سوی پیروزی برای یک ایران آزاد به‌پیش می‌رود.


من در کنار شما زنان و مردان ایران ایستاده‌ام و از شما حمایت می‌کنم تا روزی که بتوانیم گردهم بیاییم و جشن نهایی را در تهران برگزار کنیم،


همان پایتخت یک ملت آزاد و دمکراتیک. از شما متشکرم.



مطالب مرتبط


گردهمایی جهانی ایران آزاد - اروپا و خاورمیانه در حمایت از مقاومت - روز دوم

 

سخنرانی خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت در دومین روز گردهمایی جهانی ایران آزاد۲۰۲۱

لطفا به اشتراک بگذارید: