مختصات سیاسی جامعه ایران در شرایط کنونی ـ روی خط ایران ـ قسمت اول و دوم

روی خط ایران ـ مختصات سیاسی جامعه ایران در شرایط کنونی ـ ۹تیر۱۴۰۰


گفتگو با زینت میرهاشمی سردبیر نشریه نبرد خلق و عضو کمیته مرکزی سازمان چریکهای فدایی خلق ایران

شما صحنه سیاسی جامعه ایران را در شرایط کنونی چطور می‌بینید و تعادل بین مردم و مقاومت ایران از یک سو و رژیم آخوندی از سوی دیگر در آستانه برگزاری گردهمایی جهانی مقاومت چگونه است؟

من مطمئن هستم گردهمایی امسال در دهم تیر نسبت به سالهای پیش هر چه باشکوهتر برگزار خواهد شد. این گردهمایی‌ها تاکنون همواره علیرغم تمامی توطئه‌های رژیم آخوندی موفق بوده است. من به دو جنبه به هم پیوسته اشاره می‌کنم.مختصات سیاسی جامعه ایران در شرایط کنونی ـ روی خط ایران ـ قسمت اول و دوم

جنبش ضد دیکتاتوری که در ایران وجود دارد و تعادل بین این جنبش و رژیم است. خروجی جنبش تحریم نمایش انتخابات رژیم بیش از هر زمان این قطب‌بندی را در جامعه ایران نشان داد. اینکه حل مشکل معیشت مردم از طریق صندوق‌های رأی و درون رژیم عبور نمی‌کند. این دو قطبی که در جامعه ایران بوجود آمد حتی باعث گسترش شکافها در حاکمیت و افزایش ریزش در آن شد.

ما نسبت به سالهای گذشته قیام آبان را داشتیم و تقویت جنبش دادخواهی. الان هم با اعتصابها مواجه هستم. در رابطه با مقاومت و آلترناتیو شورای ملی مقاومت و برنامه ده ماده‌ای خانم مریم رجوی در مناسبات بین‌المللی و نیز در داخل ایران شناخته شده است. در رابطه با قطب مردم در داخل ایران تقویت جنبش دادخواهی و تقویت فعالیتهای کانونهای شورشی و رابطه تنگاتنگ آنها با حرکتهای مردمی بوده است.

از فعالیتهای که مقاومت ما داشته عبارنتد از دادگاه اسدالله اسدی و محکومیت او را داشتیم علیرغم تمامی تلاشهای رژیم که پیروزی بزرگی برای مقاومت بود. ما قطعنامه دو حزبی کنگره آمریکا را داشتیم که داشتن یک جمهوری دمکراتیک و سکولار را حق مردم ایران دانسته و از آن دفاع کرده است. کشتار قیام مردم ایران را محکوم کرده و از برنامه ده ماده‌ای خانم مریم رجوی حمایت کرده است.

ما قطعنامه اتحادیه اروپا را داشتیم که کشتار آبان ۹۸ را محکوم کرده و برخی از عوامل این کشتار را وارد لیست تحریمها کرده است.

روی خط ایران ـ گسترش اعتصاب نفتگران زحمتکش میهن ـ قسمت دوم


گفتگو با احمن کامیاب


مطالب مرتبط


آماده‌سازیهای گردهمایی جهانی ایران آزاد ـ روی خط ایران ـ قسمت اول و دوم

تفاوت گردهمایی جهانی ایران آزاد امسال با سالهای قبل ـ روی خط ایران ـ قسمت اول و دوم

ویژگی‌های سیاسی گردهمایی جهانی ایران آزاد امسال ـ روی خط ایران ـ قسمت اول و دوم

اهمیت گردهمایی جهانی مقاومت مردم ایران ـ روی خط ایران ـ قسمت اول و دوم

حمایت شخصیتهای سیاسی و مذهبی از فرانسه از گردهمایی جهانی ایران آزاد ۱۹تیر۱۴۰۰
لطفا به اشتراک بگذارید: